[Win 7] Multiple desktops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-09 22:43

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Op mijn werkcomputer heb ik linux (debian) draaien met (meestal) Gnome. Een prima Xserver met een erg fijne feature: multiple deskopts. Hierdoor kan je meerdere desktops tegelijk naast elkaar gebruiken en met een toetsencombinatie snel wisselen van desktop.

Hiermee kan bijvoorbeeld op desktop 1 lekker browsen en op de ander iets office-gerelateerd doen zonder dat je telkens moet switchen van applicatie. Erg handig dus.

Nu ben ik voor Windows 7 (Home Premium) naar iets vergelijksbaars op zoek en kwam uit op software zoals Crystal Desktop en Virtual Desktop Assistant, allemaal betaalde software. Het liefste gebruik ik freeware (blijf een Nederlander :P) maar als er geen goede freeware beschikbaar is wil ik ook best iets kopen. Echter ben ik voor de aanschaf van de software erg benieuwd of mensen ervaring met zulke programma's hebben en wat ze er van vinden. Omdat het erg de werking van je GUI aanpast wil ik liever geen miskoop doen.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://dexpot.de/index.php?id=home

Maar ik vind het onder windows vrij brak werken op een of andere manier. In een ubuntu VM gebruik ik het wel continu. Ik houd mij aanbevolen voor betere opties.

Edit: ah, die hieronder ga ik ook even uitproberen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:49
Op Codeplex is er een gratis virtuele desktops programma te vinden genaamd Finestra Virtual Desktops (voorheen Vista Virtual Desktops). Deze werkt echt grandioos op mijn Windows 7 systeem en ik moet zeggen dat het ook nog eens een stuk sneller is dan de gemiddelde betaalde software. Ik geloof zelfs dat deze software ooit met behulp van Microsoft geschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee dat werkt best goed, ik mis alleen een tray icon zodat je kan zien wat er allemaal in je workspaces staat, maar je kan niet alles hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:23:
Hee dat werkt best goed, ik mis alleen een tray icon zodat je kan zien wat er allemaal in je workspaces staat, maar je kan niet alles hebben..
Je hebt wel een tray icon - althans bij de oude versie die ik nog draai - en daarbij kun je een zogenaamde switcher openen, welke een miniatuur weergeeft van alle openstaande desktops. Maar in mijn ervaring werkte dat vaak traag, net zoals desktop overgangen bijvoorbeeld.

Daarom gebruik ik ook alleen de basale functionaliteit uit dit programma, meerdere desktops en windows overgooien tussen desktops :).

Wat ik trouwens ook erg prettig vind is de uitzonderingsfunctie in dit programma. Anders willen applicaties zoals Windows Media Center nog weleens boos worden, wanneer je naar een andere desktop switcht. :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat bedoel ik niet. Ik doel op de 4 icoontjes in je taakbalk bij ubuntu:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XEN2jb6uvYn2dVgd7YUDJBwe/full.png
(ja, ik heb te veel open staan op dit moment...)

Niet dat dat goed werkt met de taakbalk vertivaal aan de rechterkant van het scherm, maar toch.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:34:
Nee, dat bedoel ik niet. Ik doel op de 4 icoontjes in je taakbalk bij ubuntu:
[afbeelding]
(ja, ik heb te veel open staan op dit moment...)

Niet dat dat goed werkt met de taakbalk vertivaal aan de rechterkant van het scherm, maar toch.
Ik zou zeggen, doe een feature request :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-09 22:43

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Thanks! Ik ga eens kijken. Ben ondertussen ook VirtualWin tegengekomen, ziet er een beetje outdated uit vanaf de website maar misschien is het precies wat ik zoek.

edit:
Na wat oefenen met Finestra werkt het best fijn. Alleen jammer dat de hotkeys in remote desktop dan weer uit zijn geschakeld.

[ Voor 25% gewijzigd door Electrowolf op 28-02-2011 20:12 ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Pagina: 1