Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] Opeens gehele profielschijf gewist

Pagina: 1
Acties:

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:57

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik draai hier Windows 7 Professional 64-bit. Vanochtend start ik de pc op, ik kreeg eventjes die lage resolutie letters voor het opstarten, van die ingebouwde recovery-achtige dingen, ik dacht aah dat komt vast door de updates (25) van gister.

Ik start vervolgens op en zie "bureaublad voorbereiden". Ik denk, wat duurt dit lang. En opeens een kaal windowsprofiel. Ik mijn profielschijf checken (ik heb mijn systeemprofiel op een andere schijf dan de windows-schijf). Helemaal leeg. Alsof Windows hem opnieuw heeft gepartitioneerd, vanuit het niets.

Ben nu aan het proberen met testdisk in Ubuntu, maar kent iemand dit probleem bij Windows en een mogelijke oplossing?

Voor de "zet je toch gewoon je backup van gister terug"-mensen: Ja ik maak backups, helaas niet zo frequent dat ik dit consequent elke dag doe. Ik ging er niet van uit dat dit ineens kon gebeuren door Windows.

Zijn er dus meer mensen die dit hebben gehad en een mogelijke oplossing hebben?

Het gaat om een Raptor WD1500 waar Windows op staat en 3 X een Spinpoint F3 waarvan 1 mijn profielschijf is. SMART zegt niks raars.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Als ik jou was zou ik aan de slag gaan met TestDisk, heeft mij al een keer goed geholpen toen de partitietabel van mijn schijf met documenten ineens weg was (al kwam dat door een brakke recovery van een Acer netbook). Het klinkt in ieder geval alsof de partitietabel weg is of iets in die geest, maar je zegt dat er gewoon weer een partitie op de schijf te vinden is? M.a.w., je kunt de schijf 'gewoon' benaderen via de explorer?

Wat handig leesvoer voor dit probleem: Thematopic: Datarecovery

Desktop | Server | Laptop

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ja, een geheel lege schijf :( die Windows blijkbaar zelf weer heeft gedaan.

Testdisk snapte ik niet echt, deed weinig. Ben nu met recuva aan het scannen, wat duurt dat lang zeg. En alle mappaden zijn dan weg :'(.

Vanavond nog maar even proberen met andere tooltjes.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik wil wel even aan de slag met ddrecovery maar weet iemand of je partitie dan net zo groot wordt als het origineel? Want daar heb ik nu even geen ruimte voor :(.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is dat een 2TB Spinpoint?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Nee het gaat om een F3 1TB. Met GetDataBack zie ik overigens het meerendeel nog wel inclusief mapstructuur.

Pagina: 1