Zoals je zelf aangeeft ligt het verschil in de timings. Het eerste setje heeft timings heeft 8-8-8-24 timings, terwijl het tweede 9-9-9-24 heeft. De verschillen hiertussen merk je toch nauwelijks, dus als je nog twijfelt tussen deze twee zou ik de laatste nemen. Deze heb ik trouwens ook in mijn systeem zitten en ze draaien zeer soepel. Standaard draaien ze wel op 1333 MHz en niet de 1600 MHz zoals vermeld, dus dan moet je even het
XMP-profiel aanschakelen in je BIOS.
Als je echt op een budget zit kan je misschien 20 EUR uitsparen door valueRAM te kiezen, maar het verschil tussen de twee is zo klein... dan neem je beter een setje die je echt leuk vindt. Dit hoeft trouwens niet persé op de QVL te staan, in negen op de tien gevallen zullen je geheugenmodules gewoon werken (wat bij mij ook het geval is).
De enige problemen die je volgens mij kan hebben met de Vengeance zullen de hoge heatspreaders zijn in combinatie met een CPU koeler, maar dan moet je al een grote jongen plaatsen à la Scythe Mugen.
Dit artikel kan je misschien ook wel helpen.
En meer modules zullen niet direct een voordeel geven. Eén module zou ik niet doen, twee modules is een goed idee aangezien je ze dan mooi in dual channel kunt laten draaien. Vier modules zou ik niet doen met het oog op uitbreiding of een CPU koeler.
[
Voor 22% gewijzigd door
SanderH_ op 15-04-2011 08:15
]