Opgelicht via Tweakes.net

Pagina: 1
Acties:
  • 622 views

• JeroenV
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-01-2025
Helaas heb ik mezelf voor de 2e keer in 5 jaar laten oplichten door geld over te maken zonder het rekening nummer te controlen. 5 jaar geleden kocht ik via MP een auto onderdeel en dat heb ik nooit ontvangen. Ik heb aangifte gedaan maar ben helaas mijn geld kwijt. Gister kocht ik via V&A een videokaart van een gebruiker. Alles kwam zeer vertrouwd over en ik maakte geld over...stom stom stom van me. Toen ik vroeg om een track and trace code kreeg ik geen reactie meer. ik begon te twijfelen en googlede het rekening nummer. Helaas zijn er veel gedupeerde. Ik heb aangifte gedaan maar weet uit ervaring dat er nooit geld komt. Ik heb melding van oplichting gedaan bij tweakers en zij hebben de persoon in questie verbannen (jacob1980). Ik ben helaas €158,05 lichter.

Mensen, controleer altijd eerst het rekening nummer via google! maak niet mijn fout!

De rabobank heeft laten weten niets voor me te kunnen doen. Ik krijg nog wel zijn adres gegevens over 2 weken toegestuurd. Ik zal tegen die tijd een gerechtsdeurwaarder sturen in de hoop dat er nog iets uit komt.

LET DUS OP MENSEN!

ik hoop dat tweakers net als HWI in de toekomst ook nieuwe leden eerst 3 maanden actief lid laat worden alvorens ze kunnen adverteren. Dit scheelt een hoop ellende voor de gebruikers.

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45

MrN

Kun je het geld niet terugboeken?

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:24
Inderdaad weer een leer voor iedereen. Controleer eerst de naw gegevens door wat te googlen. Ga ook niet af op een jantjepieter12@hotmail.com email adres. En probeer altijd eerst bewijzen te verzamelen of degene echt op dit adres woont.

Ik heb zelf al aardig wat verhandeld en al meerdere keren vooraf geld laten overmaken, maar wel altijd een bewijs meegestuurd dat ik daar ook daadwerkelijk woon. Even een foto van het product gemaakt bij mijn voordeur en dan het adres door streetview laten zien.. wees altijd voorzichti genoeg want 9 van de 10 mensen heeft goede bedoelingen maar helaas zitten er ook wat rotte appels tussen..

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Dat kan dus niet als je het zelf handmatig hebt overgemaakt.

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11-2025

crizyz

ne.t.weaker

ik hoop dat tweakers net als HWI in de toekomst ook nieuwe leden eerst 3 maanden actief lid laat worden alvorens ze kunnen adverteren. Dit scheelt een hoop ellende voor de gebruikers.
Misschien zou je een feature request kunnen doen in Lieve Devvers (geen idee of het daar thuishoort of in een van de anders subfora in Tweakers.net feedback).

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:24
MrN schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:28:
Kun je het geld niet terugboeken?
Hoe boek ik een eenmalige overschrijving terug?

Het is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, moet zelf dit bedrag terugstorten op uw rekening. Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan kunt u de ING eventueel inschakelen als bemiddelaar. U moet hiervoor het volgende doen:
Ga na naar welk rekeningnummer het geld is overgemaakt
Schrijf een brief aan de Klantenservice waarin u uitlegt wat er precies is gebeurd
Voeg een kopie van het afschrift of een afdruk uit Mijn ING bij met daarop de overschrijving,

De ING zal contact opnemen met degene die uw overschrijving heeft ontvangen en hem/haar verzoeken het geld terug te schrijven naar uw rekening. De ING kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.

Dat kan dus niet

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Verwijderd

Tsja, zoals ook al per mail is gezegd samen met een aantal tips: vervelend dat het is gebeurd, en volg de stappen die zijn aangeraden. Het heeft op het forum niet veel zin een dergelijk topic te starten aangezien dat voor discussie is en niet voor algemene mededelingen of opsommingen.

Overigens zijn we achter de schermen uiteraard altijd aan het inventariseren en kijken hoe dit soort zaken te verbeteren zijn. Via http://www.mijnpolitie.nl kan je tegenwoordig aangifte doen met de Tweakers.net verwijzingen erbij. Hiermee is het proces voor justitie makkelijker om bij ons gegevens op te vragen en daders aan te pakken.

Verder zijn er tips verzameld in \[V&A] Wat algemene tips

Overigens is het opwerpen van drempels geen oplossing. Je jaagt de meerderheid die gewoon te goeder trouw is nog harder weg dan een oplichter, en dringt daarmee het aanbod voor iedereen terug.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 12:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.