Wat voor geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• luuktoo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-04-2019
Ik heb een LUXMAN R-2040 versterker en gekoppeld aan mijn pc. Maar wat voor geluidskaart moet ik daar bij kopen als ik een wil aanschaffen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe heb je het ding dan nu aangesloten?
En misschien handig om aan te geven waarom je een geluidskaart er in wil zetten, wat je zelf gevonden hebt en aan welke eisen het ding moet voldoen :)

• luuktoo
Nu gewoon via een 3.5 mm die gaat naar 2 tulpstekkers. Ik heb nu gewoon een onboard geluids chip en hoorde dat als je er een geluidskaart in zet het geluid helderder word. Het moet voldoen aan 5.1 audio verder heb ik er niet zo veel verstand van daarom ook deze topic.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Voor 5.1 audio heb je natuurlijk meer dan 1 plugje nodig als je het op deze manier aansluit. Maar voldoet je onboard audio dan niet? Als je een high-end geluidschip hebt en je zet er een budgetkaart in dan zul je waarschijnlijk geen verbetering krijgen in het geluid. Daarbij is geluidskwaliteit natuurlijk subjectief.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Ik zou dit eens lezen, dan wordt het voor jezelf al een stuk duidelijker: [FAQ] Audio

Sowieso, de LUXMAN R-2040 is een stereoversterker dus waarom zou je dan in hemelsnaam een geluidskaart nodig hebben die over 5.1 beschikt? Beter dan die 3,5mm jack naar twee maal RCA gaat het niet worden. Wellicht dat een geluidskaart met betere analoge componenten voor een verbetering kan zorgen. Maar dingen als digitaal en 5.1 zou ik achterwege laten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• luuktoo
Bedankt heb het door. Heb geen geluids kaart nodig. alleen heb nog een vraag mijn boxen kraken bij het draaien van de volume knop. Het zijn nog de originele boxen ligt dit aan de box zelf of aan de stereo versterker?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Is je setup geaard?

• luuktoo
Er zit geen geaarde stekker aan. maar dat is nooit zo geweest

[ Voor 31% gewijzigd door luuktoo op 12-04-2011 21:33 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan kan het zijn dat je gekraak daar vandaan komt.

• luuktoo
Maar dit is Sins kort. Ligt het niet aan de knop zelf? Of aan de trebble van de 2 wegs box

Verwijderd

Het kan ook stof zijn in de volumeknop, dit gebeurt ook vaak met de schuifjes van een mengpaneel. Je zou de versterker naar een elektronicazaak kunnen brengen en hem schoon laten maken, daarna moeten ze de contacten inspuiten met contactspray. Dit kan je ook zelf doen, maar heeft niet altijd het gewenste resultaat.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:23
Terw_Dan schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:37:
Dan kan het zijn dat je gekraak daar vandaan komt.
Ik heb hier een Onkyo SR508 7.1 versterker staan en een oude maar ooit dure Technics stereo versterker... beide zijn standaard niet geaarde apparaten. Dat is volgens mij ook vrij normaal voor dergelijke huiskamer apparatuur... behalve 'serieuze' subwoofers, die zijn meestal wel geaard.

Het kraken bij het draaien aan een volume knop wordt meestal veroorzaakt door stof achter de volumeknop. Doorblazen en eventueel wat contactspray zou dat moeten kunnen verhelpen. Zoals Kedeshch al zegt, misschien beter even langs een shop brengen, bij bijvoorbeeld de Handyman doen ze dat soort dingen vaak voor weinig en op de juiste manier.

[ Voor 23% gewijzigd door MicGlou op 12-04-2011 22:44 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> AUD

• luuktoo
Oke zal er even achteraan, Ligt het ook aan de knop dat de rechterbox soms wegvalt?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Eh Ed, hij staat nog steeds in Overige Hardware :>

[ Voor 57% gewijzigd door FeaR op 15-04-2011 19:59 ]

• luuktoo
FeaR1986 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:58:
[...]

Eh Ed, hij staat nog steeds in Overige Hardware :>
Waar moet hij dan staan?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Volgens Ed_L in Audio en HiFi, maar het is hem nog niet echt gelukt om het topic die kant op te zetten :P

• luuktoo
Hallo, Ik heb een LUXMAN R-2040 op mijn PC aangesloten. Maar hij kraakt bij en draaien aan de geluids knop. en de rechterbox valt soms weg. Wat is hier van het probleem is hij gewoon op?

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 17:56

VIPER2001

[GOT]The Source

contactspray is een oplossing.

ja want dan is het contact niet meer goed.

[ Voor 43% gewijzigd door VIPER2001 op 15-04-2011 20:14 ]

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• luuktoo
Ook voor het weg vallen van de rechter speaker?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-01 10:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Inderdaad. :)

"When you grow up your heart dies"

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:29

D4NG3R

kiwi

:)

Contactspray is 1 optie. Echter heb ik hiet hetzelfde probleem met een paar oude speakers (Welke ik liever niet wil vervangen :'( ) hierbij word de volumeknop naar rechts gehouden door een elastiekje :P (Anders doet de linkerspeaker het niet)

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 15-04-2011 20:41 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-01 10:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Om het probleem echt op te lossen zou je de potentiometer moeten vervangen maar het vinden van de juiste versie zou nog wel eens probleem kunnen worden.

"When you grow up your heart dies"

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
En contactspray betekent bij audioapparatuur Kontakt chemie tuner 600.

Dus niet enkel kontakt 60, want dat laat zonder spoelen residu achter en dan is je probleem binnen een paar maanden terug.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ffffuuuuuu...... :(

• luuktoo
Welke zaak doet zulke reparaties, Want heb ook een speaker waar van de speaker voor de hoge tonen het niet meer doet.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:29

D4NG3R

kiwi

:)

Het is gewoon een soort spray/olie die je op de potentiometer sprayed :) dit is gewoon een kwestie van schroevjes van de versterker losmaken (of speaker als de versterker in de speaker zelf zit). En de plastic omhulsel er even af te halen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1