Een van de belangrijkste nieuws berichten en geen t-net post

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:56

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Heb 3 verschillende links naar het zelfde nieuws aan geleverd, maar tot heden geen berichtgeving er over, terwijl het zeker nieuws is.

Key music industry lawyer now EU copyright chief

Over dat een lobbyist van de muziek industrie nu hoofd word van de zelfde EU organisatie waar ze jaar bij heeft gelobbyd, over de kat op het spek binden gesproken.

En het is niet alsof er geen interesse is in het onderwerp, het volgende bericht heeft er al ruim 500 en het einde is nog niet in zicht.
nieuws: Kabinet wil downloaden materiaal met copyright verbieden - update

Vind een beetje raar dat hier niet over bericht word, zeker als die aanstelling een bijna net zo grote inpact kan hebben als het DL verbod.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Na het inleveren van een url via de nieuws submit krijg je een mededeling dat hier niet over gediscusseerd wordt. Accepteer dat dan ook.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2025

JohnVanZetten

Man on the run!

^^ ervoor ook al ;)
Ben je zelf ergens een interessant nieuwtje of een meukupdate tegen gekomen, dan kun je die op deze pagina in de submitqueue plaatsen. De Tweakers.net redactie zal bekijken of jouw suggestie voldoende nieuwswaarde heeft voor een plaatsje op de site. Houdt er rekening mee dat wij dagelijks zeer veel suggesties krijgen ingestuurd, die onmogelijk allemaal geplaatst kunnen worden.
edit:
Al ben ik het wel ergens met de TS eens.
Heb ook weleens een nieuwssubmit ingeschoten die volgens mij zeker wel de moeite waard was die niet geplaatst werd.

Een onbeduidend nieuwsfeit als dit (nieuws: Apple viert 35e verjaardag) wordt dan weer wel geplaatst.

Misschien kan iemand van de redactie even een opmerking geven hoe jullie bepalen of iets wel/geen nieuws is. Zal de kwaliteit van de nieuwssubmits zeker bevorderen denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door JohnVanZetten op 11-04-2011 13:54 ]

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor zover ik weet gebeurt het maken van nieuws nog steeds op vrijwillige basis. Die jongens zitten er niet fulltime.
Bovendien zie de nieuwseditors niet wat er belangrijk is en wat niet van de submits - dat zou ook onzin zijn. Zij zijn namelijk zelf degenen die moeten bekijken wat ze wel en niet willen plaatsen, niet de users :)
Zie het als een feed van nu.nl, maar dan in het kwadraat. Daar is ook niet alles even belangrijk / hoge prio.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:59:
Voor zover ik weet gebeurt het maken van nieuws nog steeds op vrijwillige basis.
Voor zover ik weet, is dat al een tijdje niet meer het geval. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-02 20:02
Dat had zeker een bericht moeten zijn op de Frontpage. Erg belangrijk. Spreekt boekdelen over de objectiviteit.

Edit: Ik had het inderdaad over de objectiviteit van de EU copyright afdeling.

[ Voor 26% gewijzigd door !null op 11-04-2011 15:13 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
!null schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:03:
Spreekt boekdelen over de objectiviteit.
Waar komt die frustratie nou weer vandaan !? :?

@ hieronder: ah, zo kan je het idd ook lezen. Excuses! :$

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 11-04-2011 14:08 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Ik denk dat hij het niet over de objectiviteit van tweakers heeft, maar over de objectiviteit van de europese unie.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
player-x schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:44:
Heb 3 verschillende links naar het zelfde nieuws aan geleverd, maar tot heden geen berichtgeving er over, terwijl het zeker nieuws is.

Key music industry lawyer now EU copyright chief

Over dat een lobbyist van de muziek industrie nu hoofd word van de zelfde EU organisatie waar ze jaar bij heeft gelobbyd, over de kat op het spek binden gesproken.

En het is niet alsof er geen interesse is in het onderwerp, het volgende bericht heeft er al ruim 500 en het einde is nog niet in zicht.
nieuws: Kabinet wil downloaden materiaal met copyright verbieden - update

Vind een beetje raar dat hier niet over bericht word, zeker als die aanstelling een bijna net zo grote inpact kan hebben als het DL verbod.
Wat let je om zelf een discussie over het nieuws te starten in Nieuws, Sport, TV & Muziek?

Voor nieuws: Kabinet wil downloaden materiaal met copyright verbieden - update ging ook het topic Kabinet gaat downloaden verbieden vooraf. Je had net zo goed zelf een topic kunnen starten om de discussie te beginnen en vervolgens de nieuwssubmit gewoon af te wachten :)

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Falcon schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:47:
Na het inleveren van een url via de nieuws submit krijg je een mededeling dat hier niet over gediscusseerd wordt. Accepteer dat dan ook.
Ooo dat accepteer ik ook wel, als een iemand die veel submit, dit is de tweede keer dat ik de redactie aan spreek omdat ze een belangrijk onderwerp laten liggen. terwijl er wel veel berichten worden geplaatst die in verhouding nergens over gaan.

nieuws: Dungeon Siege III is uitgesteld tot 17 juni
nieuws: EA Sports overweegt blijvende profielen voor al zijn games
nieuws: Dell komt mogelijk met grotere versie Inspiron Duo

Allemaal leuk en aardig nieuws, maar in verhouding minder belangrijk dan een bijna aan corruptie grenzende aanstelling van het hoofdpersoon die straks het belangrijkste persoon word over auteursrecht in de EU.

Maar in dit geval gaat het imo om een zo belangrijk onderwerp dat hier toch echt meer gehoor aan zou moeten worden gegeven, en wederom is het iedereen die zijn schouders ophaalt, van ach het zal wel.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
We maken elke dag afwegingen en kunnen het nooit iedereen naar de zin maken. In het geval van een mogelijk downloadverbod in Nederland lijkt het me evident waarom we er over berichten en zo brengen we in elke rubriek nieuws dat iemand de ene keer wel interessant vindt en de andere keer niet.

In dit concrete geval heeft het er mee te maken dat het vooral allemaal erg speculatief is zolang deze nieuwe chief geen nieuw (al dan niet gekleurd) beleid heeft aangekondigd. Het is dus geen zaak die we niet belangrijk vinden, maar waarvan we hebben gesteld dat het simpelweg melden dat een advocaat die chief is geworden zonder te weten of dit daadwerkelijk gevolgen heeft nu nog even een ver van ons bed show is.

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:56:
het simpelweg melden dat een advocaat die chief is geworden zonder te weten of dit daadwerkelijk gevolgen heeft nu nog even een ver van ons bed show is.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo, dat met een heet onderwerp als deze de EU commissie elke schijn van belangen verstrengeling zou moeten vermijden.

En als er later wel degelijk gevolgen zijn, dan is het te laat, klok terug draaien gaat altijd heel lastig.

En ik iig zie dat de EU steeds meer een bedrijven clubje aan het worden is, dan dat het opkomt voor de rechten van het individu.

Dus waakzaamheid door dingen in het licht te houden door er in de media over te spreken is zeker geen verkeerde instelling.

En ik zou Ars nou ook niet een website noemen die onnadenkend berichten plaats, en zij en vele andere websites, vonden deze benoeming toch een verdacht kleurtje hebben.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
We zijn ook een beetje voorzichtig geworden na eerdere Pirate Bay-artikelen, waarin meerdere rechters beschuldigd werden van partijdigheid. Sommige waren alleen lid van discussiegroepen waarin informatie over auteursrechtkwesties werd uitgewisseld en de advocaten leken hiermee af en toe de media te misbruiken.

Waarschijnlijk geeft het antwoord op de vragen van Marietje Schaake nog aanleiding over dit onderwerp te berichten. We houden het in ieder geval in de gaten.

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Olaf schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:50:
We zijn ook een beetje voorzichtig geworden na eerdere Pirate Bay-artikelen
Ik zeg ook niet dat ze bij voorbaat onpartijdig zou zijn, maar als oud advocaat en lobbyist van een van de belanghebbenden partijen, heeft ze in eerste instantie de schijn al tegen zich.

Daar naast zou het imo de aanstelling het zelfde zijn als een zittende directeur van ING of zo, voorzitter gemaakt zou worden om toezicht te houden op het functioneren van de de banken in Nederland.

Wat is het verschil hier anders dan bij haar.

Er zijn gewoon een aantal dingen die niet met elkaar te rijmen vallen, hoewel het natuurlijk nergens verboden is om er iemand voor een dergelijke functie aan te nemen, is het imho zeer onwenselijk hoe geschikt en onpartijdig ze misschien ook is.

Verwijderd

Het zou hetzelfde zijn als een voormalig directeur voorzitter wordt gemaakt van een toezichthouder.

Oops... dat zou betekenen dat je mensen met verstand van zaken op een post zet. Goh...

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
player-x schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:19:
[...]

Ik zeg ook niet dat ze bij voorbaat onpartijdig zou zijn, maar als oud advocaat en lobbyist van een van de belanghebbenden partijen, heeft ze in eerste instantie de schijn al tegen zich.
Ja, of ze weet een hoop inside informatie die ze in haar nieuwe functie kan betrekken. Kortom: je weet het niet. Er is voldoende reden om kritisch in de gaten te houden wat er gebeurt, maar of dit nu in dit stadium zo'n belangrijk nieuwsitem is als dat jij beweert durf ik te betwijfelen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• El_ByteMaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
OK, is de aanstaande verlenging van de copyrights op muziek wel nieuwswaardig?

http://christianengstrom....-will-be-voted-this-week/

Dat is al van een paar dagen terug. Dit is nieuwswaardig omdat de stemming aanstaande is, en het belangrijk is om hier de grootst mogelijke ruchtbaarheid aan te geven VOORDAT er gestemd (of heel geniepig 'onthouding van stemming') gaat worden.

Edit:
update hier: http://christianengstrom....copyright-term-extension/

Weet iemand trouwens of er een Nederlandse Europarlementarier is die zich bezighoud met deze zaken? Er vreemd dat alles zo stil gehouden word.

Edit 2:
http://action.openrightsg...1422&ea.campaign.id=10257

[ Voor 29% gewijzigd door El_ByteMaster op 13-04-2011 20:16 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het is niet de bedoeling dat we elk mogelijk onderwerp nu gaan bespreken ;)

Gebruik ajb de nieuwssubmit en je merkt het vanzelf :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1