• Sypho
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-01-2025
goede avond allemaal

nu ik heb al een jaar de msi 8800 ultra altijd deftig gewerkt

nu wou ik naar sli gaan omdat ik een 2de 8800 ultra kaart heb gevonden op pc beurs 10 €
de kaart werkt wel ,maar zitten paar artifects in ale strepen in kleuren

ik dacht van kga mijn vga als output nemen ,en gwn de 2de kaart voor extra ram te hebbe voor o.a gta4

alles is hetzelfde buiten de sticker op de cooler die is anders ... zelfs met pc wizard is het volgens mij hetzeflde toestel

mijn specs
win 7 64 bit
corsair 650watt (juist nieuw)
2* 8800 ultra oc
Asus M2N-SLI DELUXE
amd x2 6000+

kaarten steken beiden in ,met sli bridge ( weet niet of dit de juiste bridge is van het mobo) maar de brug is van asus ook dus ...?

ik heb de software verwijdert van alle 2 in windows device manager
en terug opnieuw geinstaleerd niks tekort werkt niet

zelfs in windows devive manager vind ik ze alle 2 terug enkel bij ene een uitroepteken met code 43

in pc wizard vind ik de kaarten ook terug

nu mijn vraag moet ik mss een ander brugje proberen of nog andere drivers of mss iets in bios ( al gezocht vind niks direct ) ? heb 2 keer de laatste nieuwe drivers genomen van nvidea site

dus nu steken er 2 kaarten in verbonden met sli bridge ,maar werkt niet :(

ik heb ook al foto's gezien van 2 brugjes bij de 8800 ultra op 2 kaarten kan dit ? anders kom ik idd een brugje te weinig

iemand tips of mij kan uitlegen wat ik fout zou doen ?
sry voor het vlug tippen en niet mooi in zinnen te zetten ,heb niet zoveel tijd.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-02 14:37
Het gaat dus niet werken als je een kapotte kaart erbij zet..

Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Je kan hem proberen te bakken, misschien dat hij het dan (tijdelijk) weer gaat doen.
Sowieso kan je ook geen extra kaart erbij zetten voor meer VRAM, bij SLI/CF werkt dat niet zo je houdt dan effectief nog steeds evenveel VRAM over als met 1 kaart.

[ Voor 72% gewijzigd door Redblader op 10-04-2011 21:32 ]

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-02 14:49
Sypho schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:07:

nu wou ik naar sli gaan omdat ik een 2de 8800 ultra kaart heb gevonden op pc beurs 10 €
de kaart werkt wel ,maar zitten paar artifects in ale strepen in kleuren
Klinkt als een stervende 8800.
Zie ook:
Voor tips om hem misschien te kunnen fixen.

• Sypho
als ik de stervende 8800 aleen isnteek ,kan ik nog wel in windows geraken ,game's ook ,ma veel pracht is er niet aan ,windows ga nog met hier en daar beke kleuren verschil

maar als ik ze vind in windows en pc wizard wrm vind ik deze kaar't dan niet terug in nvidea control panel ?? kan ook geen sli aanklikke. dus nu steken ze er beiden in met geen hinder op mijn goede vga.

dus ik zou ze moeten bakken in de hoop dat sli dan wel werkt ? vind ik raar maar begrijpelijk :)

dus het zou niet de sli brug dat kapot zou zijn ,of dat ik 2 brugjes moet nemen ? of zelfs dat mijn brugje van een ander mobo van asus is ?

ik heb een oven voor broodjes te bakken +250 graden ,enkel gaat de oven hierdoor niet raar smaken als je er nog echt brood in wilt bakken ?
verder zoeken dan maar :)

• Sypho
dus de kaarten werken wel ,maar ik kan nergens sli aanklikken in het nvidea control pannel staat enkel set physx configuration

en voor de rest werkt alles nog goed als ik de kaart erbij steek ik vind ze terug ,kan percies enkel niet instlaren of sli actief te maken :s

dus mss brugje kapot of ?? echt eens proberen te bakken , raar maar mss wel waar

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-02 12:01
Sypho schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:51:
als ik de stervende 8800 aleen isnteek ,kan ik nog wel in windows geraken ,game's ook ,ma veel pracht is er niet aan ,windows ga nog met hier en daar beke kleuren verschil

maar als ik ze vind in windows en pc wizard wrm vind ik deze kaar't dan niet terug in nvidea control panel ?? kan ook geen sli aanklikke. dus nu steken ze er beiden in met geen hinder op mijn goede vga.

dus ik zou ze moeten bakken in de hoop dat sli dan wel werkt ? vind ik raar maar begrijpelijk :)

dus het zou niet de sli brug dat kapot zou zijn ,of dat ik 2 brugjes moet nemen ? of zelfs dat mijn brugje van een ander mobo van asus is ?

ik heb een oven voor broodjes te bakken +250 graden ,enkel gaat de oven hierdoor niet raar smaken als je er nog echt brood in wilt bakken ?
verder zoeken dan maar :)
Zo te zien aan typkunsten, kun je met het bakavontuur beter wachten tot je weer nuchter bent.... ;) Je broodjes zullen niet minder smaken maar je huis kan wel enkele uren naar gebakken videokaart ruiken. Je moet een gewone oven ook niet op 200 graden zetten maar lager (180 graden misschien) omdat anders de chips van de videokaart af drijven.

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-02 14:49
Redblader schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:29:
Het gaat dus niet werken als je een kapotte kaart erbij zet..
Dit is wat er eerst stond

Je kan hem proberen te bakken, misschien dat hij het dan (tijdelijk) weer gaat doen.
Sowieso kan je ook geen extra kaart erbij zetten voor meer VRAM, bij SLI/CF werkt dat niet zo je houdt dan effectief nog steeds evenveel VRAM over als met 1 kaart.
En dit is wat je er na mijn post bij hebt gezet.
Bijna precies het advies dat ik gaf, inclusief de topiclink..
Of hebben we tegelijk aan onze berichten gewerkt?
Sypho schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:57:
dus de kaarten werken wel ,maar ik kan nergens sli aanklikken in het nvidea control pannel staat enkel set physx configuration
Heb je de kaarten al een keer omgewisseld?
Maar ja, met een kapotte kaart geef ik je weinig kans op succes

[ Voor 19% gewijzigd door daan! op 11-04-2011 11:03 ]

• Sypho
dan maar eens bakken en zien of sli dan wel werkt met weinig kans vermoed ik

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-02 17:35
Wat is de specificatie van je voeding? (behalve 650W)

650W is namelijk niet bijzonder veel, afhankelijk van wat het verder voor systeem is (incl. mogelijk overgeclockte CPU) en 2x 8800 Ultra vreet ONGELOFELIJK stroom, het was destijds 't gekste van 't gekste.

Dus de kaart moet niet direct de oven in, ook al schijnt 't die dingen nooit kwaad te doen (en ze een wat langer leven te geven, soms)

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Misschien een rare opmerking, maar heb je al eens geprobeerd de SLI-brug andersom te plaatsen (en ik bedoel dan niet op de kop maar 180 graden te draaien :))

Ik heb ooit twee 8800GT in SLI gehad en dat maakte bij mij wel verschil.
Hangt waarschijnlijk van de SLI-brug af of iets dergelijks, maar je kunt het allicht proberen.

• Sypho
mijn voeding is deze ,maar toen ik ze kocht stond erbij 87% efficiëntie http://be.hardware.info/p...949/corsair-tx650-v2-650w
ja juist iets te weinig ,ma was nooit van plan sli te gaan ,tot met de 10 € deal :p

ik overklock niet en heb de coolmaster staker case cooling genoeg met 3 hdd's van 2 tera

ik heb in totaal op de 2x8800 ultra kaarten met 4 aansluitingspunten voor de sli brug ,moet ik dan de eerst of de 2 nemen ? of mss alle 4 in 1 keer ?

heb brugje al op meerdere keren geprobeert maar ik kan sli niet aanzetten of het uitroepteken in windows device manager weg krijgen? daarom vermoed ik dat ofwel de sli brug kapot is ,of niet de juiste is ,of een sli brugje te weinig heb ??? wel vind mijn pc 2 8800 ultra terug :p

dus zoeken achter de juiste sli brug van mijn mobo ,of maakt dat niet veel uit ? en ook mss in bios iets aanzetten ? helaas vind echter niets terug

dus met een beetje artifacts vga kaart gaat sli dus nooit werken ? kvind raar ,zou moeten werken enkel met slecht beeld dat ik sli wel zal moeten uitzetten ,maar ik krijg het niet aan :p

mvg

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Allubz schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:59:
650W is namelijk niet bijzonder veel, afhankelijk van wat het verder voor systeem is (incl. mogelijk overgeclockte CPU) en 2x 8800 Ultra vreet ONGELOFELIJK stroom, het was destijds 't gekste van 't gekste.
Destijds misschien maar tegenwoordig is die ~175W niet uniek meer hoor. Op een goede 650W-voeding (en die van de TS is goed) moet dat echt wel lukken. 350W voor de videokaarten, 100W voor de CPU, 100W voor de rest (ruim genomen) en je hebt nog 100W marge onder load.
Sypho schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:42:
dus met een beetje artifacts vga kaart gaat sli dus nooit werken ? kvind raar ,zou moeten werken enkel met slecht beeld dat ik sli wel zal moeten uitzetten ,maar ik krijg het niet aan :p
Je weet niet precies wat er niet meer goed werkt, naast artifacts komt het ook vaak voor dat de videokaart niet goed meer wordt herkend of dat de drivers gaan flippen. Een niet-werkende SLI is niet onmogelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door bwerg op 11-04-2011 14:50 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-02 17:35
Het wattage is misschien niet uniek maar het minimaal Ampere zeker wel. Voor een 8800GTX Ultra wordt minimaal 30 Ampere, tot en met 35 Ampere voor sommige modellen beschreven.
30: http://www.newegg.com/Pro...iption=8800+ultra&x=0&y=0
35: http://www.newegg.com/Pro...ra-_-14-130-090-_-Product

Dat betekent dat 53A op de +12V lijn erg krap en misschien wel te weinig is voor deze kaarten.

@TS: Efficiency heeft niets te maken met het maximale Wattage van je PSU maar op welk punt van load deze, volgens de leverancier, het meest efficient stroom verbruikt. Deze rating zegt niet bijzonder veel en wijkt in real-life tests vaak nogal af. (@anderen: dit is een simpele omschrijving, er valt vást iets op aan te merken maar laten we ontopic blijven)

Het blijft dus de vraag of, buiten het feit om dat je tweede kaart misschien niet helemaal in orde is, je PSU wel het hele systeem zal kunnen meedoen. Als je een zwaardere voeding kan testen zou ik dit zeker doen (of de kaarten in een systeem testen met een zwaardere voeding).

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• Sypho
update

ik heb de kaart gebakken in den oven op 220 graden 6.25 min

en rustig de deur opengezet laten afkoelen in de oven zelf

cool terug gemonteer met zelfde cool pads (geen stof) en silver coolpasta

en de kaart werkt direct zonder artifacts :d :d :d

dan de kaart in mijn pc gestoken ,sli brugje en jaja windows herkent alles deftig :d

na de laatste driver updaten werkt mijn sli eindelijk ,en stabiel tot nu toe !! al 3dagen

dus ja het kan iets klein zijn dat alles om zeep doet in sli ,maar den oven truk werkt dus :d

van 6.9 naar 7.3 in windows mode no bugs no artifacts en stabiel beeld in alle games van call of duty tot mirros edge alles in full high :d

grappig is ik heb een ups van trust een 350w (stroom valt hier vak uit niet gezond) en vanaf in sli in benchmark kan de ups niet volgen :d die piep en dan valt pc uit ,dus ups weg ,en nu niks gepiep meer en benchamrk doen het volledig stabiel uit :d voor de driver update niet :)

dus mensen bakken die handel !!
Pagina: 1