Toon posts:

bestaat er een HD 6850 met 2x DVI-I ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vanmiddag een sapphire 6850 gekocht, blijkt dat er 1x een DVI-I en 1x een DVI-D aansluiting op zit..

..laat ik nou net 2 VGA-only monitoren hebben :P

mn uiteindelijke doel is 3 (19", 5:4) monitoren in een eyefinity setup. ik wil per se geen actieve converters gebruiken, dus na lang zoeken geconcludeerd dat mijn opties zijn:

- 1 monitor verkopen, 2 weer kopen waarvan 1 met DVI-D aansluiting en 1 met displayport of HDMI
nadeel: duur! + naar mijn weten bestaan er geen 19" 5:4 monitoren met DP of HDMI aansluiting, dus dan zou ik een passieve DP/HDMI to DVI-D converter moeten zien te vinden. bestaat zoiets?

- een 6850 met 2x DVI-I zien te vinden. dan zou ik er een 3e monitor kunnen bijkopen met DP of HDMI aansluiting. zelfde verhaal: die zullen vast niet bestaan in 19" 5:4, dus bestaat zo'n converter?

beste mogelijkheid dus: een 6850 vinden met 2x DVI-I output. kan er echter geen vinden: de enige bij de pricewatch is de HIS HD 6850, maar als ik even doorzoek kan ik nergens bevestigd zien dat die 2x DVI-I heeft, volgens mij is dat een foutje en is het ook gewoon een met als 2e uitgang een DVI-D..

weet iemand of zo'n kaart bestaat?

of heeft iemand een ander briljant idee om mijn problemen op te lossen? :Y)

*curieus overigens dat op deze sapphire de 2e DVI aansluiting wel de 'gaatjes' heeft voor de 4 pinnetjes waardoor het erg op een analoge aansluiting lijkt..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Search niet gebruikt? Radeon HD 6850 met 2x DVI-I

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:25:
dus dan zou ik een passieve DP/HDMI to DVI-D converter moeten zien te vinden. bestaat zoiets?
Ja, dat bestaat allebei.

Verwijderd

Met een kanttekening: je kan slechts 2 schermen aansluiten tenzij je gebruik maakt van DP of een actieve DP -> iets convertor.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, idd zo niet gevonden, te kort gezocht op got :$

@darkstone: bedoel je dat als ik met zo'n dual DVI-I kaartje als die XFX (genoemd in het topic dat nielson postte) (moet het eerst zien voor ik het geloof, overigens ;) lastig te vinden..) beide DVI-I poorten gebruik voor mijn VGA monitoren, ik niet meer een 3e monitor via DP (+convertor naar DVI-D) kan aansluiten?

Verwijderd

Jawel, maar alleen als het een actieve converter is.
DVI + DVI + passief DP -> DVI gaat niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
vreemd, waarom niet? de videokaart ziet toch niet of je een actieve of passieve converter gebruikt? of bedoel je dat er geen passieve DP to DVI converter bestaat?

Verwijderd

Nee, dat heeft te maken met het aantal DAC's (= klokgeneratoren) op je kaart. Er zitten er slechts 2 op.
Het voordeel van native displayport is dat je geen DAC nodig hebt, ofwel: oneindig veel schermen met een kaart. Sluit je echter een mix van vga of dvi aan houd hij er na 2 schermen mee op: op dat moment zijn al je DAC's in gebruik.

Een actieve convertor bevat een eigen DAC, en dus kan je daarmee een extra scherm aansturen, een passieve conterter "leent" simpelweg een DAC van een andere poort. Om 3 schermen aan te sturen moet je dus of één actieve convertor aanschaffen, of een monitor met displayport.

Of een matrox tripplehead2go, maar die zijn echt duur. Daar zou ik niet aan beginnen.

pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

Edit: dat plaatje klopt overigens niet, het ding ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.sapphiretech.com/images/eyefinity_img3.jpg
Dat dunne kabeltje is een usb kabel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 00:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah, bedankt voor de uitleg. ik vrees dat er dan niets anders opzit dan het bij 2 monitoren te houden, OF een 3e (middelste, in mijn geval) breedbeeld monitor met native displayport er op te zetten. nadeel is dan dus dat ik 2x 1280x1024 heb en in het midden 1x een andere resolutie, iig met een andere hoogte, en ik vraag me af hoe goed dat werkt met eyefinity..

nouja, voorlopig maar een XFX kopen en het bij 2 monitoren houden :|

*edit: je link even over het hoofd gezien: zo'n actieve converter is lang niet zo duur als ik dacht! actieve DVI-D => vga converters zijn bijvoorbeeld rond de 100 euro, als ik me niet vergis. zitten er nog nadelen aan zo'n converter? kan de prijzen haast niet geloven :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 01:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 01:12:
zitten er nog nadelen aan zo'n converter?
Nee.

Dat je de prijs niet kan geloven is begrijpelijk, deze convertor is ontstaan uit een samenwerking met saphere en AMD, wat destijds nog ATI heette om een zo goedkoop mogelijk actieve convertor te maken. Voordat deze bestond betaalde je nog meer voor een convertor dan voor een nieuw scherm.

Er is ook een miniDP variant: pricewatch: XFX Active MiniDP to DVI Adapter

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 01:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou nogmaals bedankt, je hebt me erg blij gemaakt :)

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:29

Audione0

Strijdt der titanen

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:25:
vanmiddag een sapphire 6850 gekocht, blijkt dat er 1x een DVI-I en 1x een DVI-D aansluiting op zit..
Het is nog middag hoor, gezien jou bericht op 00.25 gemaakt is..

Of je heb teen manier gevonden om in tijd te reizen :P heheh..

[ Voor 10% gewijzigd door Audione0 op 09-04-2011 10:27 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Verwijderd

Ik heb even wat berichten verplaatst naar Waarom is mijn topic (welke video kaart high end) op slot?, houd het on-topic.

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

belangrijk voor mensen met 2 VGA-monitoren die een 6850 willen gaan kopen

heb intussen mijn sapphire ingeruild voor een XFX HD 6850 vanwege de overtuiging dat deze wel 2x DVI-I zou hebben, maar mijn 2e VGA monitor blijft behoorlijk uit :/ wat een domper.. of kan er nog iets heel stoms zijn dat ik vergeet waardoor het niet werkt? (heb alle combo's van verloopjes en monitoren die ik heb geprobeerd :P)

iemand overigens een flauw idee wat het verschil van hiervoor genoemde XFX met deze is, behalve de prijs?

kunnen jullie @ t.net misschien de pricewatch aanpassen zodat er bijstaat dat 1 DVI uitgang een puur digitale is?

XFX mag ook wel eens leren duidelijke specs te maken, enige waarover ze reppen is 'dual DVI'.. wat voor DVI is nergens te vinden :(

nou, ik vrees dat mijn 3 monitoren plan dan maar niet doorgaat.. kan nu 1 VGA monitor en een hoop gfx-power laten verstoffen :/ what a waste of money

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 12:20 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
Misschien heeft ie hem wel fysiek in een winkel gekocht?

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
dank je darkstone, maarja, ik zou gewoon zo graag 3 monitoren gebruiken.. vind het vreemd dat ze niet gewoon 2 DVI-I uitgangen op die kaartjes zetten. zo lastig/duur zal dat toch vast niet zijn qua ontwerp en productie?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:30:
dank je darkstone, maarja, ik zou gewoon zo graag 3 monitoren gebruiken.. vind het vreemd dat ze niet gewoon 2 DVI-I uitgangen op die kaartjes zetten. zo lastig/duur zal dat toch vast niet zijn qua ontwerp en productie?
Als de gpu zelf maar de mogelijkheid heeft van één vga-uitgang maakt het niet echt uit wat je erop zet.
Pagina: 1