Radeon HD 6850 met 2x DVI-I

Pagina: 1
Acties:

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 11:09
Na mijn oude videokaart (Geforce 8800 GTS) te hebben geupgrade naar een Sapphire Radeon HD 6850 kwam ik tot een onaangename verrassing. Op de Geforce zijn twee 20" monitoren aangesloten, deze beschikken beide niet over een DVI-aansluiting en zijn op de twee DVI poorten van de videokaart aangesloten met een DVI-VGA verloopje en dat werkt prima.

Nu heb ik de nieuwe Radeon ingebouwd en tot mijn grote verbazing doet mijn tweede beeldscherm het niet. Na enig zoeken bleek dat mijn oude kaart over 2x DVI-I beschikt terwijl de Radeon over 1x DVI-I en 1x DVI-D beschikt. Omdat op de meeste websites bij de beschrijving niet staat welk soort DVI de kaart heeft, had ik nog expres een foto van de kaart opgezocht en op de achterkant van de kaart zijn twee DVI poorten te zien die allebei DVI-I zouden moeten zijn. Dit is echter niet het geval. Nu wil ik eigenlijk wel perse een Radeon 6850, omdat deze ook nog een Displayport én HDMI poort heeft. Alleen deze Sapphire Radeon 6850 voldoet dus niet.

Nu heb ik al een tijdje in de Pricewatch lopen zoeken, maar de beschrijvingen daar kloppen vaak niet. Er staat bij verschillende kaarten dat ze 2x DVI-I hebben, maar bij nazoeken bij de fabrikant blijkt dan dat het 1x DVI-I is en 1x DVI-D. Deze kaart lijkt 2x DVI-I te hebben, maar nazoeken bij de fabrikant gaat niet, omdat daar slechts de normale versie, niet de dual fan, op de website staat en die dan ook niet 2x DVI-I heeft. Is er iemand die mij kan vertellen of er überhaupt zijn met 2x DVI-I? Of iemand die toevallig zelf zo'n XFX heeft en mij duidelijkheid kan verschaffen?

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Passief DP - VGA adaptertje kopen misschien :?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:37
Ik heb ook even rondgekeken, maar idd de meeste kaarten hebben DVI-I + DVI-D en ik heb 2x DVI-I ook niet kunnen vinden. Wat ik wel heb kunnen vinden is deze kaart:

pricewatch: MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC

Die heeft ook DVI-I + DVI-D... maar heeft blijkbaar ook nog een ouderwetse d-sub aansluiting ;) Staat niet in de specs in de pricewatch, maar als ik de specs op de website van MSI bekijk staat daar:

"D-SUB Output - 2 (optional, via DVI to D-Sub adaptor)"

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

MicGlou schreef op donderdag 07 april 2011 @ 07:11:
Die heeft ook DVI-I + DVI-D... maar heeft blijkbaar ook nog een ouderwetse d-sub aansluiting ;) Staat niet in de specs in de pricewatch, maar als ik de specs op de website van MSI bekijk staat daar:

"D-SUB Output - 2 (optional, via DVI to D-Sub adaptor)"
Dat zeggen ze toch ook? Precies hetzelfde, 1 adaptertje bijgeleverd en dus maar 1x DVI-I :F

• wph
Blue-Tiger schreef op donderdag 07 april 2011 @ 07:05:
Passief DP - VGA adaptertje kopen misschien :?
Ik heb echt alle poorten nodig,er komt nog wat apparatuur bij. En het is ook echt nodig dat ik 2x DVI-I heb.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zover mij bekend kun je maximaal 3 schermen aansluiten op een AMD Radeon kaart (vanaf de 5000 serie) Eyefinity zorgt ervoor dat ze alle drie aangestuurd kunnen worden. Dat er 4 aansluitingen aanwezig zijn betekend dus niet dat ze ook alle vier tegelijk gebruikt kunnen worden. Ook zijn er maar bepaalde combinaties mogelijk, anders ban je weer converters (passief al dan niet actief) nodig.

Wil je echt meerdere schermen aansluiten dan ben je een Eyefintiy 5/6 kaart nodig. Ik zou nog even heel goed de specificaties van de kaart gaan doornemen als ik jou was. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 12:42
Displayport 1.2 zou meerdere schermen tegelijk moeten kunnen aansturen, en die zit in de 6xxx versie.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Morphogenesis schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:46:
Displayport 1.2 zou meerdere schermen tegelijk moeten kunnen aansturen, en die zit in de 6xxx versie.
Daar moet dan nog wel een HUB bij worden aangeschaft.

• wph
Er komt nog een derde scherm bij, ook met helaas alleen vga. Dus dat wordt met displayport-vga adapter aangesloten. De HDMI heb ik nodig voor een beamer, maar wanneer ik die gebruik, zou evt 1 van de schermen uit kunnen blijven, dus perse 4 outputs tegelijk is niet nodig.

• wph
Ik heb Mycom maar gebeld, eerst zeiden ze dat ook de Sapphire kaart 2x DVI-I had. Maar ik ze kon verzekeren dat dit niet zo was, daarna wisten ze wel zeker dat de XFX HD6850 Dual Fan Edition wel 2x DVI-I had, dus dat wordt inruilen en een paar tientjes bijbetalen.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

wph schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:26:
Ik heb Mycom maar gebeld, eerst zeiden ze dat ook de Sapphire kaart 2x DVI-I had. Maar ik ze kon verzekeren dat dit niet zo was, daarna wisten ze wel zeker dat de XFX HD6850 Dual Fan Edition wel 2x DVI-I had, dus dat wordt inruilen en een paar tientjes bijbetalen.
En hoezo weet je dat zo zeker. E.g., post eens een link met het bevestigende antwoord, want ik zou je niet straks terug willen zien met een "oh noez my DVI porths are not both DVI-I omgwtfbbq..."

Dus om dat te voorkomen, post eens een link.

• wph
Blue-Tiger schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 08:27:
[...]

En hoezo weet je dat zo zeker. E.g., post eens een link met het bevestigende antwoord, want ik zou je niet straks terug willen zien met een "oh noez my DVI porths are not both DVI-I omgwtfbbq..."

Dus om dat te voorkomen, post eens een link.
Rustig maar, ik voel me echt niet geroepen verantwoording af te gaan leggen aan jou. Ik zeg toch dat ik gebeld heb met Mycom en die zeiden dat het zo was. Je kan ook op de Mycom site zoeken en dan vind je die kaart en daar staat bij 2x DVI-I. Ikzelf weet nog niks zeker, wat ik ook niet gezegd heb overigens. Wanneer ik de kaart binnen heb, zal ik het hier laten weten of Mycom gelijk heeft om anderen daarmee van dienst te kunnen zin.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

wph schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:02:
[...]

Rustig maar, ik voel me echt niet geroepen verantwoording af te gaan leggen aan jou. Ik zeg toch dat ik gebeld heb met Mycom en die zeiden dat het zo was. Je kan ook op de Mycom site zoeken en dan vind je die kaart en daar staat bij 2x DVI-I. Ikzelf weet nog niks zeker, wat ik ook niet gezegd heb overigens. Wanneer ik de kaart binnen heb, zal ik het hier laten weten of Mycom gelijk heeft om anderen daarmee van dienst te kunnen zin.
Ach, die mensen die bij Mycom werken weten écht niet zoveel zelf hoor, die willen jou alleen een product verkopen. Een linkje van een bevestiging van de fabrikant zelf zou pas betrouwbaar zijn. Je hoeft je echt niet gelijk zo aangevallen te voelen hoor ;)
Pagina: 1