801.11g laptop en 801.11n desktop icm n router

Pagina: 1
Acties:

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:03
Ik ben het ff kwijt. Door de ziggo snelheidsverhoging naar 40 Mbit voldoet mijn oude G-router niet meer. De snelheid blijft dus steken op 20. Nu wil ik dus een nieuwe N-router kopen. Mijn laptop is nog 11G en de desktop is 11N.
Voor de laptop is dit snel genoeg, voor de desktop wil ik de 40 Mbit wel volledig benutten natuurlijk.
Als ik deze naast elkaar gebruik, schakelt dan de router weer terug naar G met bijkomstigste snelheden?
Of is het in dit geval zinnig om een dualband router te kopen zodat de laptop op G werkt en de desktop op N.
Kan iemand eea even verduidelijken.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Down Under schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:54:
Als ik deze naast elkaar gebruik, schakelt dan de router weer terug naar G met bijkomstigste snelheden?
Nee de router schakelt niet naar G, maar zal de N PC dan wel minder snel N serveren als de G laptop actief bezig is. Is de G laptop verbonden maar idle zul je het niet eens merken (klik).
Of is het in dit geval zinnig om een dualband router te kopen zodat de laptop op G werkt en de desktop op N.
Hangt van de kaart in je PC af hoogstwaarschijnlijk is deze niet geschikt voor 5GHz 11n, dan heb je ook niet veel aan dual-band router (2,4GHz 11n en 5GHz 11n). Als het een redelijke afstand is zul je er wellicht zelfs vrij weinig aan hebben, aangezien de 5GHz niet zo ver reikt (zie ook).
Als het mogelijk is zou je gewoon het kaartje in je laptop moeten vervangen voor een 11n variant, dat is wel het makkelijkst.

[ Voor 5% gewijzigd door Nivk op 09-04-2011 10:58 ]

• Down Under
Ok, ik begrijp uit dat verhaal dat het beter is om alle apparaten van 802.11N te voorzien.
Ik zal voor de duidelijkheid even de specs vermelden.
Desktop wlan kaart Linksys WMP600N
Laptop Acer aspire 7520 met Atheros pci express mini card AR5BXB63

Nu loop ik te zoeken naar zo'n mini express wlan kaart, maar kom er niet echt uit. Tevens blijkt het uit verschillende breichten dat niet elke kaart zomaar in elke laptop werkt.
Heeft iemand een aprire 7520 geupgraded naar een n kaartje en zo welke.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Down Under schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:37:
Desktop wlan kaart Linksys WMP600N
Die is wel Dual-Band wireless-n maar dat wist je denk ik wel.
Laptop Acer aspire 7520 met Atheros pci express mini card AR5BXB63
Dat is wel een full pci-e mini card in je Aspire 7520, zou je eventueel toch een half mini kaartje kunnen gebruiken met zoiets.
Nu loop ik te zoeken naar zo'n mini express wlan kaart, maar kom er niet echt uit. Tevens blijkt het uit verschillende breichten dat niet elke kaart zomaar in elke laptop werkt.
Heeft iemand een aprire 7520 geupgraded naar een n kaartje en zo welke.
Een Intel WiFi link 5100 of kijk hier eens worden ook een paar besproken.

• Down Under
Nivk, bedankt voor de moeite. _/-\o_
Heb inmiddels het kaartje Intel WiFi Link 5100 icm met Linksys E2000 router besteld.
Ik zal ff laten weten of het kaartje werkt.

• Down Under
Gevalletje pindakaas dus.
Zowel W7 als XP geven bij het uitvoeren van de originele intel installatieprogramma's een spontane reboot.
In beide gevallen herkent windows hem dus wel als een Intel wifi link 5100AGN.
Is dit nu een gevalletje van wil niet gaan werken?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verander even de volgende instelling: configuratiescherm -> systeem -> tab geavanceerd -> opstart/herstel instellingen -> vinkje bij automatisch herstarten weghalen.
Dit is voor XP, geen idee waar die bij 7 staat.
edit: Aldus Google staat ie bij "control panel >> system and security >> system >> advanced system settings >> startup and recovery settings", bijna hetzelfde als XP dus.

Dit zorgt ervoor dat je een foutmelding (BSOD) krijgt ipv reboot.

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 15-04-2011 13:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Down Under
Het heeft ff geduurd voor ik een officieel half naar heel bracket binnen had maar opnieuw een poging gedaan.
Zowel in windows XP en Windows 7 weer een BSOD.
In XP krijg ik de volgende foutmelding:
driver irql not less or equal
stop
0x000000D1
0000000002
0x00000000
0xB8FDEE2B

In veilige modus (zonder netwerkmogelijkheden) kan ik verder gewoon weer opstarten.
Pagina: 1