MBP Geheugen uitbereiden

Pagina: 1
Acties:

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10-2025
NA 25 jaar PC gebruik heb ik nu een recente MacBook Pro (2 maand oud) 15", met 4GB RAM. Omdat ik ook met VM's werk had ik het geheugen willen uitbereiden naar de 8GB die de MBP maximaal ondersteunt.

Het viel mij op dat het geheugen dat standaard in de MBP zit zowat ongeveer het traagste DDR3 geheugen is dat er op de markt is (PC8500). Mijn vraag is nu, als ik uitgrade: gewoon vervangen door twee sticks eveneens PC8500 geheugen? Of valt er (merkbare) snelheidswinst te boeken hier door een sneller type te kiezen? Of houdt mac hier gewoon geen rekening mee en valt er geen winst te verwachten en kan ik net zo goed het traagste en dus goedkoopste geheugen kiezen?

Thx!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 21:33
Er is al een aparte topic voor Mem ervaringen voor mac: \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2

[ Voor 4% gewijzigd door jick op 08-04-2011 19:09 ]

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Hoewel er een apart topic is wil ik toch nog even reageren, kwestie dat je snel een antwoord hebt:

Je MacBook gaat (net zoals een 'gewone' PC) zijn bussnelheid niet verhogen omdat je er toevallig sneller geheugen in zet. Het beste is om - zeker als je 4GB extra er bij zet - hetzelfde geheugen te kiezen als wat er al in zit, om conflicten en de bijhorende problemen te vermijden.
Het hierboven genoemde topic is een goede bron om het juiste geheugen te kiezen aangezien Macs nogal eens kieskeurig willen zijn.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• BartDG
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb ondertussen de topic ook al eens doorgenomen en weet nu ongeveer wel welk geheugen ik zal kiezen. Bedankt hoor!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik kan je Simmcity aanraden voor wat betreft de leverancier. Uitstekende zaak en met de online configurator weet je zeker dat je het juiste geheugen aanschaft.

DIT IS MIJN WEBSITE

• BartDG
Uiteindelijk heb ik een Corsair kit gekocht van 2x 4GB. (CM3X8GSDKIT1066). Pas nadien zag ik dat sommigen al problemen met dit type geheugen hebben gerapporteerd. Gelukkig kan ik zeggen dat bij mij alles prima draait. Ik had deze geheugenuitbereiding vooral bedoeld omdat mijn VM sneller te maken (hetgeen perfect gelukt is, die draait nu als een zonnetje!), maar ik was aangenaam verrast om vast te stellen dat mijn ganse Mac in zijn algemeenheid merkbaar versneld is. In feite, voor het geld dat het kost zou iedereen deze uitbereiding moeten doen.

Me happy!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-01 17:15

Saninl

Archeon schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:08:
Uiteindelijk heb ik een Corsair kit gekocht van 2x 4GB. (CM3X8GSDKIT1066). Pas nadien zag ik dat sommigen al problemen met dit type geheugen hebben gerapporteerd. Gelukkig kan ik zeggen dat bij mij alles prima draait. Ik had deze geheugenuitbereiding vooral bedoeld omdat mijn VM sneller te maken (hetgeen perfect gelukt is, die draait nu als een zonnetje!), maar ik was aangenaam verrast om vast te stellen dat mijn ganse Mac in zijn algemeenheid merkbaar versneld is. In feite, voor het geld dat het kost zou iedereen deze uitbereiding moeten doen.

Me happy!
Kosten?

Alternatieven die geen problemen opleveren?
Pagina: 1