Computer beeps (help!)

Pagina: 1
Acties:

• stolkchris
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-11 13:52
Hoi,

Mijn computer speaker blijft beepen. Het gekke is is dat de beeps totaal niet corresponderen met een BIOS beep code voor een foutmelding. Het gebeurd ongeveer op deze manier:

Zodra ik een beep hoor (dat gebeurt willekeurig, erger als ik bv een game draai) gaat mn CPU fan in de hoogste versnelling om vervolgens meteen weer terug te vallen naar het "normale" niveau.
Dit is een hele korte, eenmalige beep.

Zodra ik meerdere applicaties tegelijkertijd draai, bv Photoshop, Illustrator, Netbeans, Wamp, Firefox en iTunes dan gebeurt het frequenter.

Zodra ik een game aan het spelen ben, bv bij Crysis, dan beept mijn pc heel vaak random om vervolgens (dit gebeurt ook altijd op een ander moment) vast in de beep te komen. Dus een constante beep totdat ik de game weer afsluit of terug naar het hoofdmenu ga van de game.

Het gekke is dan ook dat mijn harddrive indicator light bij de constante beep blijft flikkeren.

Wat hulp hierbij zou fantastisch zijn want er gaat iets fout maar wat weet ik niet!

Verdere informatie:

Memtest86+ 4.10 4 passes laten draaien en geen error te vinden.
Video memory stresstest laat ook niks zien.
Cpu temperatuur komt niet boven de 60 graden.

Mijn opstelling:

CPU: Core i7 860
Geheugen: Corsair CMV4GX3M2A1333C9 (4gb, 2 modules)
Moederbord: Gigabyte p55m-ud2
Video: Ati Radeon hd6850 van Sapphire (standaard uitvoering)
Voeding: Coolermaster GX 550 watt
HDD1: OCZ vertex-II 90GB
HDD2: Samsung spinpoint f3 hd103sj
DVD: Optiarc AD7240-s
Verder zit de standaard koeling op de processor en op de videokaart. Er is geen koeling aanwezig voor de hardeschijven.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:29

-36-

Trust me. I'm an amateur

wat is de waarschuwing temp van de cpu in de bios? mischien deze wat omhoog zetten

• stolkchris
Deze staat op 70 graden, maar mn cpu komt niet boven de 62 uit

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:52

D4NG3R

kiwi

:)

Zet deze waarschuwingstemp eens op 75 of 80c. Komt het dan nog zo frequent voor? Zo ja -> BIOS leest de temps anders uit. Mogelijk meer accuraat, maar het kan ook net zo goed een brakke sensor zijn :P .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MrWisent
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-12 14:17
Vind het zoiezo knap dat je cpu boven de 70 uitkomt en dat hij daardoor de beeps geeft. Al lopen de beepjes wel parallel met het gebruik van je cpu toch?(meer cpu gebruik = meer beepjes)

Heb je al geprobeerd er de nieuwste BIOS versie erop te zetten?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 17:34
In de bios heb je ook alarm voor de fans, kontroleer deze eens.
Start een test programma voor het grafische gedeelte(zie forum voor dit) en kijk wat de fans doen, misschien worden de fans op bepaalde momenten slecht uitgelezen.

Op het forum zijn meer test programma's om je pc te testen, en tegenlijk naar temps, voltages etc kijken.

Pc schoon van binnen?

• stolkchris
Mijn pc is netjes en schoon van binnen.

Deze beepjes zijn begonnen nadat ik mijn pc ter onderzoek had weggebracht (misschien is er in die tijd wat gebeurt).

Ik heb nog niet de nieuwste BIOS erop gezet maar het lijkt me dat het daardoor niet kan komen omdat ik er nooit (in een jaar tijd) eerder last van heb gehad.

Ik heb het in de bios op 80 graden gezet en nog beept mijn pc.

Het meest rare is is dat bij de startup er totaal geen beep is (wat normaal gesproken wel zou moeten gebeuren).

Ook gebeurt het dat random onderdelen van windows ineens stoppen met werken zoals explorer, indexeringsfuncties etc. etc.

Verwijderd

ter onderzoek weggebracht voor wat?
mogelijk is terug gaan naar diegene waar die heen geweest is?

• stolkchris
Mijn pc werd geplaagd met random bsod's (nog steeds overigens) en ik was ten einde raad. Had zelf al memtest en video stresstest gedaan. Computer beep codes nagelopen en alle vormen van opstelling geprobeerd om hardware issues uit te sluiten en niks, Dus vandaar teruggebracht voor controle.

• D4NG3R
  • Laatst online: 18:52

D4NG3R

kiwi

:)

Ga controleren of je MoBo niet gewoon dood is dan.. Elke BSoD is er 1 teveel, en als je ze vrij regelmatig krijgt. Is er toch echt iets fout.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• stolkchris
D4NG3R schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:44:
Ga controleren of je MoBo niet gewoon dood is dan.. Elke BSoD is er 1 teveel, en als je ze vrij regelmatig krijgt. Is er toch echt iets fout.
Ik denk dat mijn cpu temp sensor stuk is.
Ik heb net een test gedaan waarbij ik zeker weet dat ik de beep kan reproduceren.

Handbrake een film converteren (film is 700mb, 1.30 uur) naar iPod formaat met de standaard instellingen.
Op de achtergrond heb ik speedfan draaien om de temperatuur in de gaten te houden.

Vanaf het moment dat ik start met converteren schiet mijn cpu temp met 20 graden omhoog. En dat meteen na de click.

Iets gaat daar dus niet goed en speedfan registreerd en CPU temperatuur van maar liefst 94 graden celsius.
Dit kan niet kloppen gezien met pc schoon is, ook de CPU koeler stofvrij.

Mocht dit nou lijken op wat anders dan hoor ik het graag!

EDIT: Het grappige is helemaal dat wanneer Handbrake klaar is mijn temperatuur over 3 seconden tijd 20 graden zakt.....

[ Voor 6% gewijzigd door stolkchris op 10-04-2011 15:40 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

stolkchris schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:35:
Iets gaat daar dus niet goed en speedfan registreerd en CPU temperatuur van maar liefst 94 graden celsius.
Dit kan niet kloppen gezien met pc schoon is, ook de CPU koeler stofvrij.

Mocht dit nou lijken op wat anders dan hoor ik het graag!
Het kan prima kloppen als je cpu koeler niet goed vast zit.

Probeer die er eens opnieuw op te zetten met nieuwe koelpasta. Let erop dat je niet teveel koelpasta gebruikt anders wordt je koeling alleen maar slechter.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• crizyz
  • Laatst online: 22-11 18:04

crizyz

ne.t.weaker

Wat Wolfboy zegt.

Het is trouwens helemaal niet gek dat de temperatuur van de cpu zo snel verandert.
Ik denk dat mijn cpu temp sensor stuk is.
Waarom?

Je kan trouwens met meer programma's dan speedfan de temperatuur nakijken, coretemp bijvoorbeeld (om er maar eentje te noemen). Bij je eerste post had je het over 60 graden, nu heb je het over 94. Was die 60 onder full-load of als je gewoon 'rustig' aan het computeren was?

edit:
Ik neem trouwens aan dat het hetzelfde systeem is als BSOD's ik word er gek van!? Aangezien je het daar ook over BSOD's hebt. Is daar nog iets uitgekomen toen? Of heb je de pc toen maar weggebracht voor controle?

[ Voor 21% gewijzigd door crizyz op 11-04-2011 04:43 ]

Pagina: 1