Hi,
Ik heb een paar maanden geleden mijn systeem een upgrade gegeven.
Nieuwe videokaart, ssd, geheugen, psu en hdd.
Sinds een week geleden heb ik last van random BSOD's.
Mijn pc heb ik laten onderzoeken en daar kwam uit dat één van mijn geheugen bankjes kaput was.
Deze is onderhand vervangen maar het probleem blijft aan.
De meeste voorkomende BSOD error omschrijvingen zijn "Memory management" en "PFL_LIST_CORRUPT". Nou lijkt het me stug dat mijn geheugen (wat er sinds gister in zit) kapot is.
Mijn eerste BSOD kreeg ik meteen na de installatie van windows 7 (de memory management one).
Zou het eventueel zo kunnen zijn dat er een fout in mijn moederbord waardoor het geheugen meteen kapot gaat of zou er eventueel een fout in andere componenten zitten?
Mijn specs:
Moederbord: Gigabyte p55m-ud2
Geheugen: Corsair 4GB 1333mhz (voorheen GEIL black dragon 8GB 13333mhz)
Videokaart: Sapphire Radeon HD6850 1GB (standaard uitvoering)
SSD: OCZ Vertex II 90GB
HDD: Samsung spinpoint F3 HD103sj 1TB
Processor: Intel core i7 860
Voeding: Coolermaster GX 550 watt
dvd brander: Optiarc AD7240s
P.S. Even als zij-notitie. Mijn pc beept af en toe random. Ook heb ik aan de voorkant 4 usb poorten zitten die eht niet altijd goed doen met data transfer van pc naar usb (andersom werkt het prima). Ook knalt 7 soms Aero eruit en moet ik het doen met basic en vaak na een minuut of 15 schakelt hij weer terug naar Aero.
Ik heb een paar maanden geleden mijn systeem een upgrade gegeven.
Nieuwe videokaart, ssd, geheugen, psu en hdd.
Sinds een week geleden heb ik last van random BSOD's.
Mijn pc heb ik laten onderzoeken en daar kwam uit dat één van mijn geheugen bankjes kaput was.
Deze is onderhand vervangen maar het probleem blijft aan.
De meeste voorkomende BSOD error omschrijvingen zijn "Memory management" en "PFL_LIST_CORRUPT". Nou lijkt het me stug dat mijn geheugen (wat er sinds gister in zit) kapot is.
Mijn eerste BSOD kreeg ik meteen na de installatie van windows 7 (de memory management one).
Zou het eventueel zo kunnen zijn dat er een fout in mijn moederbord waardoor het geheugen meteen kapot gaat of zou er eventueel een fout in andere componenten zitten?
Mijn specs:
Moederbord: Gigabyte p55m-ud2
Geheugen: Corsair 4GB 1333mhz (voorheen GEIL black dragon 8GB 13333mhz)
Videokaart: Sapphire Radeon HD6850 1GB (standaard uitvoering)
SSD: OCZ Vertex II 90GB
HDD: Samsung spinpoint F3 HD103sj 1TB
Processor: Intel core i7 860
Voeding: Coolermaster GX 550 watt
dvd brander: Optiarc AD7240s
P.S. Even als zij-notitie. Mijn pc beept af en toe random. Ook heb ik aan de voorkant 4 usb poorten zitten die eht niet altijd goed doen met data transfer van pc naar usb (andersom werkt het prima). Ook knalt 7 soms Aero eruit en moet ik het doen met basic en vaak na een minuut of 15 schakelt hij weer terug naar Aero.