• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-02 17:28
Voor mijn beamer heb ik een hdmi kabel nodig van ongeveer 15m (deze moet over het plafon). Nou heb ik er al 3 besteld maar elke kabel geeft problemen in de vorm van storingen in het beeld. Kan dit aan de lengte liggen van de kabel?

Verder was de eerste een 1.4 kabel maar deze doet helemaal niets op de beamer, is dat logisch? (werkt prima op m'n tv 720p)

De beamer is een Optoma HD200X

Verwijderd

Heb je verschillende bronnen geprobeerd?

• 3p0x
Ja m'n laptop en m'n ps3. Verder werkt het op 720P wel zonder storing, dus de kabel kan niet genoeg data aan?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:45

M2M

medicijnman

Het blijven nullen en eenen, maar het kan natuurlijk zijn dat het verschil in een nul of een zo klein wordt dat er corruptie optreed. En dan zie je een verstoord beeld.

Check in ieder geval het begin en eind van de kabels. Die moeten, zeker met zo'n lengte, fatsoenlijk contact maken. Elk klein beetje weerstand wat je weg kunt nemen zal de verbinding ten goede beinvloeden.

-_-

• 3p0x
M2M schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:19:
Het blijven nullen en eenen, maar het kan natuurlijk zijn dat het verschil in een nul of een zo klein wordt dat er corruptie optreed. En dan zie je een verstoord beeld.

Check in ieder geval het begin en eind van de kabels. Die moeten, zeker met zo'n lengte, fatsoenlijk contact maken. Elk klein beetje weerstand wat je weg kunt nemen zal de verbinding ten goede beinvloeden.
Tja ik dacht ook dat er geen verschil in zit omdat het digitaal is (op de buitenkant na dan) De kabel komt net uit de verpakking en is helemaal schoon...

Volgende stap, duurdere kabel ofzo?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Op lange afstanden kan er wel verschil tussen zitten, immers ook al is het signaal digitaal het moet alsnog 15 meter overbruggen, wat betekent dat er veel ruimte is onderweg om storing op te laten treden. Ik zou even in het HDMI kabel topic kijken, daar zijn wel wat ervaringen met lange kabels.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-02 08:10
betere kabels zijn vaak duurder ja.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-02 21:32
In dit soort gevallen wel ja. Kijk dus even naar een kabel die in een hogere klasse zit.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Probeer de kabels ook even met een ander eindpunt dan de beamer. Misschien ligt het probleem wel daar en niet in de kabel.

Dat de HDMI 1,4 kabel niet in de beamer werkt en wel in de TV is al wel vrij apart namelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door Hooglander1 op 08-04-2011 17:09 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zo te zien heb je toch wat catagorien in hdmi kabels
Although no maximum length for a HDMI cable is specified, signal attenuation (dependent on the cable's construction quality and conducting materials) limits usable lengths in practice.[57] HDMI 1.3 defines two cable categories: Category 1-certified cables, which have been tested at 74.5 MHz (which would include resolutions such as 720p60 and 1080i60), and Category 2-certified cables, which have been tested at 340 MHz (which would include resolutions such as 1080p60 and 2160p30).[54][58][59] Category 1 HDMI cables are to be marketed as "Standard" and Category 2 HDMI cables as "High Speed".[1] This labeling guideline for HDMI cables went into effect on October 17, 2008.[60][61] Category 1 and 2 cables can either meet the required parameter specifications for interpair skew, far-end crosstalk, attenuation and differential impedance, or they can meet the required nonequalized/equalized eye diagram requirements.[58] A cable of about 5 meters (16 ft.) can be manufactured to Category 1 specifications easily and inexpensively by using 28 AWG (0.081 mm²) conductors.[57] With better quality construction and materials, including 24 AWG (0.205 mm²) conductors, a HDMI cable can reach lengths of up to 15 meters (49 ft.).[57] Many HDMI cables under 5 meters of length that were made before the HDMI 1.3 specification can work as Category 2 cables, but only Category 2-tested cables are guaranteed to work.[62]

As of the HDMI 1.4 specification, there are the following cable types defined for HDMI in general:[63][64]

Standard HDMI Cable - up to 1080i and 720p
Standard HDMI Cable with Ethernet
Automotive HDMI Cable
High Speed HDMI Cable - 1080p, 4K, 3D and Deep Color
High Speed HDMI Cable with Ethernet
Cable manufacturers officially are prohibited from marketing the cables by HDMI standard version (for instance "HDMI 1.4 cable") - the cables are distinguished in bitrate support only.

Iperf

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 15:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zorg er trouwens ook voor dat er geen lussen in de kabel zitten. Als je ergens een stukje over hebt, leg dat dan 'slordig' op een hoopje.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• 3p0x
Hooglander1 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:07:
Probeer de kabels ook even met een ander eindpunt dan de beamer. Misschien ligt het probleem wel daar en niet in de kabel.

Dat de HDMI 1,4 kabel niet in de beamer werkt en wel in de TV is al wel vrij apart namelijk.
Ik vond het ook raar dat ie het niet deed, helaas heb ik geen ander scherm/tv wat 1080p aan kan :(

En op de tv doen de kabels precies hetzelfde als op de beamer dus daar lijkt het wel aan te liggen.

Heeft iemand nog advies/ervaring met een goed merk die wel werkt met een lengte van 15m? Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik moet kopen....

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-02 15:57

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar bij mij lag het aan mijn videokaartje. Het signaal werd niet sterk genoeg doorgegeven. Ander kaartje erin en het werkte... Al andere dingen als repeater, versterkers etc had ik ook geprobeerd, maar hielp bij mij niet.

En nee, de videokaart was niet kapot, want met een kort kabeltje deed de videokaart het wel... Heeft me 1,5 week frustratie opgeleverd... |:(

Basement Bios ---- Exo-S

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 13:09
(jarig!)
Dit zijn volgens mij erg degelijke kabels die het goed doen over langere afstanden:
http://www.profigoldcables.co.uk/
Verder moet het zeker wel mogelijk zijn wat je probeert te doen volgens mij, in bedrijven gebruiken ze immers vaak zulke lange kabels voor beamers te connecten (wss wel niet om 1080p over te sturen maar toch..)

• 3p0x
Mystikal schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:31:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar bij mij lag het aan mijn videokaartje. Het signaal werd niet sterk genoeg doorgegeven. Ander kaartje erin en het werkte... Al andere dingen als repeater, versterkers etc had ik ook geprobeerd, maar hielp bij mij niet.

En nee, de videokaart was niet kapot, want met een kort kabeltje deed de videokaart het wel... Heeft me 1,5 week frustratie opgeleverd... |:(
Hoop niet dat dit het probleem is, de hdmi aansluiting in m'n laptop en ps3 zijn niet te vervangen....

Verwijderd

Mijn ervaringen met een soortgelijk probleem: Acer H7531D 1080p beamer en minimaal 15m hdmi kabel (ik moet zelfs nog 1 connector solderen omdat de kabel anders niet door een buis kan).
Bronnen: Panasonic DMP BDT 310 BluRay (1080p), PlayON HD mini (1080p 60Hz), Humax 5050c (1080i)
Die laatste geeft geen probleem: rechtstreeks via de 15m König HDMI 1.4 kabel gaat goed.
Omdat ik meerdere bronnen heb, tijdelijk een HDMI 1.3 switch van een collega geleend. Als die er ook tussen zit werkt het niet meer met de 15m kabel, wel met een 7m kabel van hetzelfde type en fabrikaat voor alle genoemde bronnen. Grappig is dat als ik op een ingang van de switch een Sony XR500VE camera aansluit op 1080p via een 10m lange HDMI mini naar HDMI kabel het gewoon werkt. Met dus in totaal 17m kabel en switch ertussen!
Ik heb ook een HQ mini naar HDMI repeater maar dat geeft in alle combinaties nog minder resultaat.
Maar op 1080p heb ik dus buiten de camera nog geen andere bronnen werkend via de switch en de 15m kabel.
Omdat ik de bronnen tussen de beamer en m'n tv wil kunnen schakelen heb ik via Ebay een HKM42-UK HDMI 1.4 4 x 2 matrix switch besteld. Deze past ook zgn eyefix signaalcorrectie toe en volgens de handleiding zou de maximale kabellengte 15 - 20m mogen bedragen. Mijn hoop is dan ook dat hiermee tevens het probleem van de lange kabel is opgelost. Zodra ik meer weet zal ik het hier posten.
Anders is eventueel nog een mogelijkheid om een extender te gebruiken die via zender, 2 x UTP kabel, ontvanger tot 60m zou moeten kunnen overbruggen, maar de meeste daarvan gaan hooguit tot HDMI 1.3 en omdat ik inmiddels al zoveel geinvesteerd heb wil ik ook meteen klaar zijn voor HDMI 1.4.

Verwijderd

Nog even een update met mijn bevindingen met de HKM42-UK HDMI 1.4 4 x 2 matrix switch.
Na deze switch lijkt het signaal iets beter te zijn, want als ik op de uitgang van de switch een 15m HDMI kabel aansluit krijg ik van de PlayOn HD Mini nu af en toe beeld in 1080p.
Maar als ik omschakel naar de Panasonic BluRay in 1080p is er geen beeld.
Met de kabel van 7m werkt het allemaal wel.
Maar die is te kort om via de buizen m'n beamer aan te kunnen sluiten, dus heb ik nu mijn hoop gevestigd op een 2 x CAT6 UTP HDMI extender.
Daarmee zou je met 1080p 3D 30m moeten kunnen overbruggen. Ik ben benieuwd.
Zodra ik meer weet zal ik ook de ervaringen daarmee even posten voor de liefhebbers.
Pagina: 1