Toch nature scene met Radeon????

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 11:30
Ik was vandaag eens even aan het tweaken met mijn Radeon en toen kwam ik op rage3D bij de registry settings langs.

Ik kwam daar een setting tegen die de pixel shading unit van de Radeon zou moeten enablen... Ik heb dat meteen geprobeerd omdat ik me herinnerde dat 3DMark2001 een pixel shading test oversloeg.

Vervolgens bleek dat 3DMark2001 de scenes 'Game 4 - Nature' en 'Pixel Shading' wilde opstarten, het loaden ging goed (hij gaf dus niet aan dat de hardware het niet support) maar op het moment dat de scene daadwerkelijk op het scherm hoorde te komen knalde 3DMark2001 eruit.

Ik heb dit nog niet met de allernieuwste drivers geprobeerd, dus misschien dat het daar wel mee werkt. Maar weet iemand hoe dit zit? Kan ik met de Radeon nu wel of niet die scenes bekijken? Ik ben straks nog even bezig met de nieuwste drivers, maar stel dat het daarmee niet lukt, is er dan kans dat er drivers gaan uitkomen waarmee het wel mogelijk is? Of is het gewoon onmogelijk om met een Radeon die scenes te bekijken?

The Flying Dutchman

• edward2
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Dat heeft met de pixelshader versies te maken, het schijnt dat die in 3dmark2001 versie 1.1 iod is, en deze wordt niet ondersteund door de Radeon en GF2.
Heb het ergens gelezen..

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ik had gister ook al een link in het Radeon Topic over dit onderwerp gemaakt, was trouwens een andere draad, maar ik vermoed dat deze draad het vervolg hier op is, yups, die qoute van Jason komt uit die andere draad. Gaat er dus om dat er wel een optie is om het aan te zetten (pixel shaders e.d.) en die optie is er omdat ze ooit er eens mee gespeeld hebben (de gasten van ATI) maar de Radeon ondersteund het gewoon niet, dus nu lijkt het dat het werkt maar als puntje bij paaltje komt crasht ie.

• hjs
  • Niet online

hjs

Oh Edward, had je de casebadge al gepost :?
hij was er vanmorgen helaas nog niet. (nu had ik wel wat anders aan mijn hoofd want had oppeens een foute GDI.EXE :( , gelukkig net vorige week een image gemaakt dus die kon er zo weer overheen :) )

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 02-08 11:30
Hmmm jammer, ik had hoop dat eventueel met nieuwere drivers ook iets van die nature scene te zien zou zijn... Maar als ik het goed begrijp heeft ATi wel het n en ander omgeklooid met die Pixel Shader, maar zit er niet zo'n ding op de Radeon (de registry setting bestaat wel, wat het bewijs is dat ATi eraan gewerkt heeft ofzo :?)...

Dus geen Nature Scene

The Flying Dutchman

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op Saturday 17 March 2001 14:25 schreef hjs het volgende:
Oh Edward, had je de casebadge al gepost :?
:) )
Oeps, die ligt nog in m'n postbakkie, op m'n werk, zal em maandag gelijk opsturen.

En een GDI.exe? foutje in de dieselinjectie;)

Niet op voorraad.

• hjs
  • Niet online

hjs

Krijg je met die Celerons h lijkt een diesel, komt langzaam op gang, eehh, eigenlijk komen ze helemaal niet op gang ;) (vergeleken met een TB)

Maar nee, das dus blijkbaar een vitaal onderdeel van windows, kiek maar eens in je system folder.

• Belovedmonster
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 18:27
oKIeh schreef op 17 maart 2001 @ 13:48:
Ik was vandaag eens even aan het tweaken met mijn Radeon en toen kwam ik op rage3D bij de registry settings langs.

Ik kwam daar een setting tegen die de pixel shading unit van de Radeon zou moeten enablen... Ik heb dat meteen geprobeerd omdat ik me herinnerde dat 3DMark2001 een pixel shading test oversloeg.
Een setting om pixel shading aan te zetten?!? Zou iemand mij daar meer over kunnen vertellen. Ik heb een mobile radeon 9200 en deze zou volgens de ATI site pixel shading moeten ondersteunen, echter het lijkt niet te werken (dit geldt ook voor de 3DMark 2001 Nature test.

Verwijderd

De oorspronkelijk workaround was een registry-key (ingesteld via Rage3D) voor de eerste Radeon's in 2001 die géén hardware ondersteuning hadden voor shaders. Nu drie jaar later: de Radeon 9200 ondersteund vanuit de hardware 1.4 pixelshaders en 1.1 vertexshaders.
http://www.rojakpot.com/d...location=3&var1=98&var2=0

Het lijkt mij handiger als je een nieuw topic aanmaakt voor je probleem en tevens daarbij de nodige info geeft zoals bijv. driverversie, directx versie en diagnostics, OS/servicepack en of je videochip capabilities wel correct worden herkend (bijv. Everest, Aida)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 09:53 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

euss, dat heeft hij eergister al gedaan: pixel shading ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 18-06-2004 10:07 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.