Verwijderd

Topicstarter
Hoi beste tweakers,

Ik ben sinds enkele dagen aan het uitzoeken welke onderdelen ik nodig heb voor mijn HTPC maar ik geraak er niet echt uit.
Heb volgende 'eisen' voor mijn HTPC:

- zo stil mogelijk met verbruik zo laag mogelijk
- hot swapable 3,5" hard drive
- wordt uitsluitend gebruikt voor HTPC en downloaden. Zou dus geschik moeten zijn voor downloaden en ondertussen full-HD kunnen afspelen zonder problemen
- mogelijkheid tot in/uitschakelen via remote control (mag met IR-receiver afzonderlijk maar liefst intern in case)
- 1 of 1,5 Tb aan interne hard drive
- Gigabit-ethernet optie
- kaartlezer (optioneel)
- DVD/BR lezer (schrijven moet niet)

USB 3.0 hoeft nog niet daar ik vermoedelijk weinig via usb ga overzetten.

Iemand een idee? Budget zou rond de 1000 euro liggen.

Alvast bedankt

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:50:
Hoi beste tweakers,

Ik ben sinds enkele dagen aan het uitzoeken welke onderdelen ik nodig heb voor mijn HTPC maar ik geraak er niet echt uit.
Heb volgende 'eisen' voor mijn HTPC:

- zo stil mogelijk met verbruik zo laag mogelijk
- hot swapable 3,5" hard drive
- wordt uitsluitend gebruikt voor HTPC en downloaden. Zou dus geschik moeten zijn voor downloaden en ondertussen full-HD kunnen afspelen zonder problemen
- mogelijkheid tot in/uitschakelen via remote control (mag met IR-receiver afzonderlijk maar liefst intern in case)
- 1 of 1,5 Tb aan interne hard drive
- Gigabit-ethernet optie
- kaartlezer (optioneel)
- DVD/BR lezer (schrijven moet niet)

USB 3.0 hoeft nog niet daar ik vermoedelijk weinig via usb ga overzetten.

Iemand een idee? Budget zou rond de 1000 euro liggen.

Alvast bedankt
Ik denk dat je met een budget van 500 dit ook wel kan doen. Met jouw budget kun je wel voor een pimpbehuizing gaan.

Maarrr....wat heb je al zelf gevonden?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zie: [BBG aanschaf] HTPC Dan kan je jezelf mooi inlezen in dat topic, daar vervolgens een eigen configuratie posten en daarover advies vragen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Had zelf eerst mijn oog laten vallen op de Zalman HD503 case, maar vervolgens teruggevonden dat de cooling hiervan blijkbaar niet optimaal is. Eveneens als een paar problemen bij het inbouwen van componenten.

Zal mijn vraag ook posten in het topic van Tsurany aangezien ik zelf te weinig ken van hardware om een goede keuze te maken.