Toon posts:

Macbook air vs Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een kleine compacte Mac om vooral tekstverwerking uit te voeren. Ook moet ik er excel op kunnen draaien en dat is dan weer mijn probleem. Omdat de Mac versie van windows excel verschilt van de windows versie en dat betekent dat ik windows in bootcamp moet draaien om goed gebruik te maken van excel.
Nou heb ik een aantal vragen:
Kan ik op een Air 64gb, excel goedlopend krijgen? en past windows erop?
Of kan ik beter voor een Macbook pro gaan van 13 inch, zonder de ssd maar met de opslag capaciteit.
En is het verschil werkelijk zo groot tussen de Mac versie en de windows versie van Excel?

Verwijderd

MacBook Air is goed genoeg voor de dingen die jij wil. Mac versie van Office is volgens mij (maar weet niet zeker) zwaarder of groter dan de Windows versie.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Met Office voor Mac kun je ook gewoon doen wat je wilt. Geen reden om daar heel Windows voor te gaan draaien.

Dat het zwaarder is lijkt me onzin.

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01 09:27
Er is weinig verschil tussen Office voor windows of voor MAC. Het ermee werken is precies het zelfde evenals de bestanden welke je krijgt als je hem opslaat. dus .xls of .xlsx

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

nee de verschillen zijn in de 2011 versie grotendeels verholpen, de air is prima voor wat je ermee wilt doen

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 06-04-2011 23:15 ]

39

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 08:21

Hoite

Goed verhaal

Op een MBA werkt excel net zo goed als op een MBP, alleen zal hij op een MBA wat sneller opstarten vanwege de SSD, maar de Office suite is niet echt een heel zwaar programma, dus dat moet sowieso lukken.

Lekker kort.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de snelle reacties. dan weet ik wat mij keuze gaat worden.
De kleine Mac Air :)

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01 09:27
Heel veel plezier ermee, en je zult er echt geen spijt van krijgen ;)

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:30
Misschien moet je erover nadenken om de 128GB versie te nemen mocht je nog een keer Bootcamp willen installeren. Je kunt dit achteraf namelijk niet meer upgraden.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-01 09:33

4POX

Everybody is wired

Brm-G schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:36:
Misschien moet je erover nadenken om de 128GB versie te nemen mocht je nog een keer Bootcamp willen installeren. Je kunt dit achteraf namelijk niet meer upgraden.
Dat durf ik wel aan te vechten.

http://marcogadgetblog.nl...-macbook-air-upgrade-kit/

Geef het een jaar en je kunt (met een dikke portemonnee) de Air zelfs upgraden met een 512 GB drive. De markt zoekt nog een oplossing. Waarschijnlijk via ebay bij een stel chinezen bestellen. In China betekenen patenten helemaal niets.

AKA Rinkel weblog

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Onderaan dit subforum staat een gesloten topic die je ook aardig wat informatie had kunnen verschaffen: Macbook Pro of Air

Instagram / YouTube

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

4POX schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:40:
[...]

Dat durf ik wel aan te vechten.

http://marcogadgetblog.nl...-macbook-air-upgrade-kit/

Geef het een jaar en je kunt (met een dikke portemonnee) de Air zelfs upgraden met een 512 GB drive. De markt zoekt nog een oplossing. Waarschijnlijk via ebay bij een stel chinezen bestellen. In China betekenen patenten helemaal niets.
Er zit een verschil tussen daadwerkelijk kunnen upgraden via Apple (resellers) met behoud van garantie, of er zelf Chinese rommel proberen in te proppen...

Ik zou ook aanraden de 128GB te nemen. 64GB is erg weinig, 128 is goed mee te leven en kun je eventueel ook nog wel wat HD filmpjes op kwijt bijvoorbeeld. Of ooit een keer een W7-VM installeren voor welke reden dan ook (dit neemt minimaal 20GB in beslag al..).

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 07-04-2011 10:29 ]

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-01 20:27
Belangrijkste verschil (en argument) voor mij om een mbp te nemen ipv air is het interne geheugen.

VirtualBox of parallels vergt minimaal 4GB, 2GB is erg krap. De SSD compenseert wellicht een en ander, maar toch...

You're either part of the solution or you're part of the problem

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik draai zelf ook Office voor Mac (2008) op een MBA en het werkt prima. Echter, er zijn wel wat verschillen in de layout tussen de Mac en de Office versie. Ik heb geen verschillen gemerkt in functionaliteiten.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

poehee schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:50:
Belangrijkste verschil (en argument) voor mij om een mbp te nemen ipv air is het interne geheugen.

VirtualBox of parallels vergt minimaal 4GB, 2GB is erg krap. De SSD compenseert wellicht een en ander, maar toch...
Bij een MBA kun je ook kiezen voor 4 GB.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-01 22:34

rvd50

...................

Neem inderdaad minstens 4 GB geheugen, dat werkt een stuk beter i.c.m Parallels. Heb zelf een SSD(OWC Mercury Pro) in me MacBook Pro zitten en werkt supersnel. Tegelijkertijd werken en switchen tussen Mac en Parallels gaat zonder problemen. Zelfs gebruik ik hier ook Windows 7 met Office. Ondanks de kleine verschillen vs Office for Mac, vind ik de Windows-versie veel beter en gemakkelijker werken.

R.D50

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Bosmonster schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:28:
[...]

Er zit een verschil tussen daadwerkelijk kunnen upgraden via Apple (resellers) met behoud van garantie, of er zelf Chinese rommel proberen in te proppen...

Ik zou ook aanraden de 128GB te nemen. 64GB is erg weinig, 128 is goed mee te leven en kun je eventueel ook nog wel wat HD filmpjes op kwijt bijvoorbeeld. Of ooit een keer een W7-VM installeren voor welke reden dan ook (dit neemt minimaal 20GB in beslag al..).
Dat spul van Apple wordt ook gewoon in China gemaakt hoor. Ik heb zelf voor 15 euro een SSD upgrade kit besteld (zonder SSD), Vertex 2 dr in en het werkt prima.

Kitje hoorde officieel bij een HP laptop geloof ik maar als het past past het.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Een Vertex 2 in een Air?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-01 09:33

4POX

Everybody is wired

...iets met een hamer en passen.

AKA Rinkel weblog

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Of wat kabel en secondelijm :P Vast wel ergens aan vast te plakken!

Maar anyway, hij bedoelt vast een MBP, maar daar ging het dus niet om. Daarbij mag je gewoon de HD vervangen binnen de garantie.

[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 07-04-2011 17:09 ]

Pagina: 1