Macbook Pro of Air

Pagina: 1
Acties:
  • 2.911 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Hallo,

Nadat mijn vorige topic een beetje uit de hand is gelopen wil ik het opnieuw proberen.
Ik ga binnenkort studeren en wil een MacBook kopen.
Ik ga het vooral gebruik voor de momenten dat ik van huis ben. Ik wil er mee kunnen browsen, filmpje kijken (HD), teksverwerken, simepele games spelen, muziek luisteren etc. Een beetje de basic dingen dus.
Ik twijfel tussen een MacBook Air 13 inch 128GB van 1299 euro en een MacBook Pro 13 inch 2,3 GHz van 1149 euro. Ik twijfel omdat de MacBook Air bijv maar 2 GB ram heeft t.o.v. 4GB in de Pro. Ook is de processor van de Air minder. Daarentegen heeft de Air wel een SSD en is die wat makkelijker mee te nemen.

Mijn vraag is dus wat jullie adviseren. Ben ik goed af met een Air voor bijvoorbeeld een HD film kijken? Het prijsverschil neem ik voor lief. En ik ben niet van plan (tenminste hoe het er nu naar uitziet) om een netbook oid te kopen. Dus voer liever geen discussie daarover. Ik twijfel echt tussen deze twee modellen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Je kunt met beide doen wat je graag wilt doen. Dus wat heb je liever, meer power (MBP) of compacter (Air)?

Klaar!

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik denk dat die 13 inch MBP ook mee is te nemen. Dus dat moet geen probleem zijn. Alleen merk je ook bij het opstarten van bijvoorbeeld applicaties dat die MBP sneller is dan een MBA? Want die Air heeft natuurlijk wel een SSD. Als die MBP ook sneller is, is dat natuurlijk mooi meegenomen, die is toch ook 150 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik zou wel die upgrade van 2GB naar 4GB voor de MBA nemen.
Het geheugen zit nl. op het mainboard vast gesoldeerd en is naderhand niet meer uptegraden.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norac
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-10-2024
Zoals _DH al zei zou ik ook gaan voor de MBA met meer ram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-08 14:54
Ik zou de MBP nemen en daar een SSD in plaatsen, zelf of door Apple. De 13'' past ook makkelijk in een Eastpak tas, de AIR in een envelop natuurlijk maar ach, dat zit zo raar op je rug toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Het nadeel van een Air met 2GB erbij is dat er 100 euro bij komt. Dat maakt dus 1399 euro. Nu zullen jullie zeggen, als je toch een Mac koopt, kan dat er wel bij. Maar ik moet ergens een grens trekken. Een MBP met SSD van 128GB wordt ook 1399 euro. Ik heb toch liever die iets goedkopere varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean37
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:05
Ik zou ook voor de macbook Pro gaan. Maar dan wel met een ssd. De meerprijs tussen de MBP en de MBA is dan niet eens zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:04
Ken je surfspot? Als je gaat studeren krijg je een lekkere korting van 8 tot 12 procent. Afhankelijk van je school.
Ik heb de Air 13" met 4Gb voor maar 1220 euro gekocht met 12% korting (TU Delft).

Maar deze vraag komt elke week 5 keer terug en ik kan je alleen maar de Air aanraden, aangezien ik met hetzelfde probleem zat en uiteindelijk voor de Air ben gegaan. Ik moet wel zeggen dat ik superblij ermee ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb zelf het geheugen in mijn MBP geupgrade van 2 naar 4 gig, maar merk er helemaal niets van. Zelfs "zware" programma's als Matlab hebben ruim voldoende aan 2 gig, tenzij je met photoshop plaatjes van meer dan n paar gig wilt gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Dutch_Razor schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:05:
Ik heb zelf het geheugen in mijn MBP geupgrade van 2 naar 4 gig, maar merk er helemaal niets van. Zelfs "zware" programma's als Matlab hebben ruim voldoende aan 2 gig, tenzij je met photoshop plaatjes van meer dan n paar gig wilt gaan werken.
Die MBP op de site van Apple is al met 4 gig. Alleen de Air is met 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Ik zou absoluut voor 4 gig gaan. De kans bestaat dat je om sommige programma's voor je studie te kunnen draaien een linux of windows installatie nodig hebt. Dat is prima op te lossen met een virtuele machine maar met 2 gig geheugen wordt dat al echt snel krap.

Mocht je nou al weten dat je studie geen rare applicaties vereist maar alleen office (ik noem maar wat), dan is 2 gig voldoende. Ik zou daar echter wel actief even achteraan vragen bij meerdere jaars studenten.

Op zich moet de school/universiteit een PC beschikbaar hebben voor je om alle programma's te kunnen draaien maar de praktijk wijst echter uit dat het bijzonder fijn is om programma's ook zelf te kunnen draaien.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik vraag me echt af of het echt noodzakelijk is, al doen veel mensen je dat wel geloven. Sinds kort gebruiker van een Air met 2GB en kan daarmee prima een Virtual Machine in Vmware maken die 1GB gealloceerd krijgt en dan alsnog soepel verder werken in OS X.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Vergeet niet dat die SSD in je Air erg veel voordeel oplevert. OSX gebruikt minimaal iets van 1,5 GB RAM, dus bij allocatie van 1 GB moet minimaal 500 MB (maar bij normaal gebruik minimaal 1GB) naar de harde schijf worden geschreven als swap. Dat wegschrijven gaat veel sneller op een SSD dan op een traditionele harde schijf, dus zal jij er minder van merken. Ik merkte in exact diezelfde situatie op een gewone MacBook wel degelijk verschil in snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door tobiasvs op 29-03-2011 16:22 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
Even samengevat:

Voordeel van de mba:
-hi-res
-ssd: snel opstarten van os en software
-compact

Voordeel van de mbp
-snelle proc en wat meer geheugen
-firewire

Je geeft aan dat je em veelal onderweg wilt gaan gebruiken en je draait geen specifieke zware software en vraagt niet naar de firewire poort. Dan doen de voordelen van de mbp er voor jou niet toe, en die van de mba juist wel lijkt me...

Mocht je twijfelen of een mba wel voldoet, bijvoorbeeld voor (zoals je noemt) HD film of een simpele game? Lees eens een goeie review:
reviews: Apple MacBook Air 11" en 13": licht, luchtig en plat
http://www.anandtech.com/...ok-air-11-13inch-reviewed

[ Voor 39% gewijzigd door Jesse op 29-03-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik denk dat ik inderdaad voor de Air ga. Hij is klein en ik weet bijna zeker dat ik genoeg heb aan 2GB ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Laatst online: 16:49
kx22 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:59:
Ken je surfspot? Als je gaat studeren krijg je een lekkere korting van 8 tot 12 procent. Afhankelijk van je school.
Ik heb de Air 13" met 4Gb voor maar 1220 euro gekocht met 12% korting (TU Delft).

Maar deze vraag komt elke week 5 keer terug en ik kan je alleen maar de Air aanraden, aangezien ik met hetzelfde probleem zat en uiteindelijk voor de Air ben gegaan. Ik moet wel zeggen dat ik superblij ermee ben!
En die link van 12% korting is (voor iedereen die doorgelinkt wordt vanuit Surfspot, dus dit is niet illegaal ofzo toch? ) http://store.apple.com/nl_edu_124399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 19:58
autoreverse schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:31:
[...]

En die link van 12% korting is (voor iedereen die doorgelinkt wordt vanuit Surfspot, dus dit is niet illegaal ofzo toch? ) http://store.apple.com/nl_edu_124399
dat is 8%, deze mogen alle studenten gebruiken.

de 12% krijg je alleen bij de TU Delft deze mag je alleen gebruiken als je daar ook studeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8%? normaal gezien via de apple store is toch 6% tenzij je school net zo als de TU een andere afspraak heeft.
vraag gewoon op je school of zijn een deal hebben met apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Nou ik zit nu nog op een middelbare school, dus maak geen aanspraak op een korting. Waarschijnlijk ook niet op die 6% van Apple zelf, ook al ben ik wel 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:29
Gewoon bestellen via de onderwijsstore, heb ik twee keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Edwin- schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:44:
Nou ik zit nu nog op een middelbare school, dus maak geen aanspraak op een korting. Waarschijnlijk ook niet op die 6% van Apple zelf, ook al ben ik wel 18.
of via iemand die wel op een mbo of hbo opleiding zit.zo heb ik dat zelf ook gedaan :) creatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Als dat kan prima! Ik denk dat ik nog ongeveer een maandje wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:35:
8%? normaal gezien via de apple store is toch 6% tenzij je school net zo als de TU een andere afspraak heeft.
vraag gewoon op je school of zijn een deal hebben met apple.
Via de link van surfspot krijg je 8% (sowieso). Als je op bepaalde universiteiten zit kun je 10% of zelf 12% krijgen.

Als je zelf naar de onderwijs store van Apple gaat krijg je 6% maar het linkje van surfspot gebruiken is gewoon legaal (dezelfde voorwaarden gelden).

[Quote]Ik ben 18 jaar of ouder en student aan een universiteit, HBO of andere onderwijsinstelling[/Qoute]

Student moet je dan maar even interpreteren als leerling. Als je 18 bent en je zit nog op de middelbare school zul je wel in een eindexamenklas zitten en je dus binnenkort inschrijven voor een studie en dan ben je dus officieel student.

Gewoon bestellen via de surfspot link;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Dus ik zit nu in me examenjaar, ga na de zomervakantie studeren (ik hoop AMC), maar kan ook nog TU Delft worden of UvA. Maar als ik zou willen kan ik nu een Air kopen via Surfspot link, en dat is legaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
-Edwin- schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:10:
Dus ik zit nu in me examenjaar, ga na de zomervakantie studeren (ik hoop AMC), maar kan ook nog TU Delft worden of UvA. Maar als ik zou willen kan ik nu een Air kopen via Surfspot link, en dat is legaal?
Legaal durf ik niet 100% te garanderen omdat je leerling bent en geen student. Als je je hebt ingeschreven bij een van die instellingen kan het wel legaal (ik zou voor de TUD gaan puur omdat je er 12% krijgt. Nee, just kiddin').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Niet nu maar ze controleren nooit. bij mij 2 laptops hebben ze nooit om bewijs gevraagd. Dusssssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik bedenk met net iets. Heb een familielid bij een Dixons werken, en ook daar kan ik dan 12% korting krijgen. Problem solved 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 13:09
Toch ook wel een belangrijk punt voor MBP tov AIR is het verlichte toetsenbord. Althans, dat kan voor sommigen belangrijk zijn.

Ik zou zelf kiezen voor MBP, want áls je een keer extra kracht nodig hebt (spelletje, of een filmpje maken/editten), dan kan dat gewoon. En dat ding is ook nog steeds goed te dragen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ja, maar dan zat ik weer met het ''probleem'' dat het een HDD is ipv SSD. Dit levert weer verlies op qua snelheid.

[ Voor 21% gewijzigd door -Edwin- op 31-03-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Edwin- schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:38:
Ja, maar dan zat ik weer met het ''probleem'' dat het een HDD is ipv SSD. Dit levert weer verlies op qua snelheid.
als het je om die SSD gaat ,mbp pakken en dan zelf later een SSD er inhangen :)
daarbij zal k je nog meer helpen.ik zat zelf ook met die keuze tussen air en mbp, ik ben voor de mbp gegaan waarom! omdat je in de air het ram geheugen niet kan verhogen deze zit op de mobo vast geslodeerdt.
kwa gewicht ontlopen ze elkaar niet zo heel veel. de mbp weeg net 2kilo.. en de hardeschijf vervangen in een mbp is zo gedaan ik deed er 15 min over.die van de air is ook nog eens een stuk duurder mocht je hem later grooter willen.

suc6 met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Hmm dit zet me echt weer aan het twijfelen. Maar ik zag dat een SSD best wel duur was. Dus dan kom ik voor een MBP met SSD toch weer op 1400 euro uit. (Zonder korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben zelf voor de MBA met 4G gegaan. Huisgenoot heeft een nieuwe MBP en ik moet zeggen dat ik blij ben met mijn MBA. Ik heb een workstation voor het zwaardere werk en die SSD maakt 'm simpelweg ECHT veel sneller met het opstarten van dingen. En het feit dat hij dunner/lichter is, wil simpelweg zeggen dat je 'm makkelijker meeneemt. Ook als je er niet direct een doel mee hebt: af en toe is het toch ineens handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
-Edwin- schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:54:
Hmm dit zet me echt weer aan het twijfelen. Maar ik zag dat een SSD best wel duur was. Dus dan kom ik voor een MBP met SSD toch weer op 1400 euro uit. (Zonder korting)
even een tijdje gewoon met HDD werken (dat kan best nog effe ;) ) en over een halfjaartje oid een tweedehands SSDtje scoren en er in hangen. kost je tegen die tijd een eurotje of honderd voor een leuk formaat. zo moeilijk zijn die dingen toch niet om te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het vervangen van de hdd stelt echt hellemaal niks voor.

macbook pro 2.04kg 13 inch
macbook air 1.3 kg 13 inch

en verschil van ongeveer 700 gram dat kan je in mijn ogen verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:03:
het vervangen van de hdd stelt echt hellemaal niks voor.

macbook pro 2.04kg 13 inch
macbook air 1.3 kg 13 inch

en verschil van ongeveer 700 gram dat kan je in mijn ogen verwaarlozen.
Een MBP is gewoon 50% zwaarder dan een MBA hoor. Niet echt 'te verwaarlozen' imo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Voor allebei is wat te zeggen, MBA is fancier dan een MBP, maar heeft ook zn limitaties zoals eerder is aangegeven (Mem uitbreiding). Een maat van me heeft een 13" MBP en dat is toch wel netjes hoor, heb zelf een 15" MBP en zou ook prima uit de voeten kunnen met een 13" variant (voor het zware werk heb ik mn 27" iMac / i7 / 8GB). Scherm in de 15" is beduidend beter dan de 13", echter weet ik niet of dit bij de huidige series nog steeds zo is.

Een SSD maakt echt het verschil, ik heb pas geleden mn iMac geupgrade met de Kingston V+100 256GB nadat ik zelf al de standaard 1TB Seagate had vervangen door een 2TB Seagate Barracuda XT. Ondanks dat de Kingston V+100 tot de tragere SSD's kan worden gerekend is het echt een wereld van verschil. De iMac voelt meer "af" & dit is ook toe te passen op andere systemen zoals de MBP.

Als ik geen workstation zou hebben had ik gekozen voor de MBP + 4GB + SSD
Als ik wel een workstation zou hebben had ik gekozen voor de MBA + 4GB + SSD

My 2 cents ;)

Suc6 met je keuze

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plague schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:12:
[...]

Een MBP is gewoon 50% zwaarder dan een MBA hoor. Niet echt 'te verwaarlozen' imo. :)
700gram is dat 50% zwaarder ? mijn weegschaal vertelt mij wat anders........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik las ook dat het scherm van een MBP 13 inch een stuk minder is dan die van de MPA. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Ja resolutie van air is 1440x900 zonder glanzende plaat ervoor. Maar in gewicht merk je heel veel. 700 gram is dus die ipad 2 die je extra meezeult. Eenmaal de air gewend vind je de mbp een dik lomp ding. Zou niet meer terug gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Oke, ik denk dat ik icm met mijn pc thuis, genoeg heb aan een Air. Ik ga daarvoor! Bedankt allemaal voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:04:
[...]

700gram is dat 50% zwaarder ? mijn weegschaal vertelt mij wat anders........
1,3kg x 1,5 = 1,95kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

kx22 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:23:
Ja resolutie van air is 1440x900 zonder glanzende plaat ervoor. Maar in gewicht merk je heel veel. 700 gram is dus die ipad 2 die je extra meezeult. Eenmaal de air gewend vind je de mbp een dik lomp ding. Zou niet meer terug gaan!
Precies, zeker als je de laptop vaak meeneemt merk je dit verschil enorm

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Toch zat ik er vandaag aan te denken om mijn eigen 2 jaar oude pc te verkopen en dan een goede MBP te kopen. Zodat ik één ding heb voor onderweg en voor thuis. Anders werk ik onderweg met een Mac en thuis met Windows. Ik zal daar nog even over nadenken. Dit ligt er ook aan waar ik ga studeren. Maar als ik mijn eigen Windows pc blijf houden ga ik voor de Air, omdat dat het makkelijkst is voor onderweg en ik er dan ook genoeg aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er niet al te veel over nadenken. Zelf heb ik een macbook uit 2008 met 2 GB ram en die gaat nog als een speer. HD videos en alles is geen probleem, ik moet er alleen niet proberen een spelletje op te spelen. Als je je macbook een beetje "schoon" houdt zullen ze allebei jaren meekunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:15:
Ik zou er niet al te veel over nadenken. Zelf heb ik een macbook uit 2008 met 2 GB ram en die gaat nog als een speer. HD videos en alles is geen probleem, ik moet er alleen niet proberen een spelletje op te spelen. Als je je macbook een beetje "schoon" houdt zullen ze allebei jaren meekunnen.
Ik twijfel ook niet meer. Maar als ik mijn eigen Windows pc weg doe, wil ik er wel een goede MB voor in de plaats. En geen Air met 2GB Ram. Echter als ik de Windows pc wel hou, vind ik dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
Ik zou voor minimaal 4 GB geheugen gaan, vooral met bootcamp+Win7 of Parallels+Windows XP/7 heb je dat nodig.

Ik heb zelf een MacBook Pro 13", en vind het heerlijk werken. Ik zit nog te twijfelen of ik mijn 500GB ga ditchen voor een 128GB SSD, maar als ik de "review" van Aramdin (hai Andy!) lees, wordt het wel heel lastig om het niet te doen.

De 700 gram is echt te verwaarlozen.

* DiedX zou een MBP + 4 (8?) GB (Kingston geheugen) + SSD erin plempen.

Maar het blijft *JOUW* portemonnee

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
-Edwin- schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:26:
[...]

Ik twijfel ook niet meer. Maar als ik mijn eigen Windows pc weg doe, wil ik er wel een goede MB voor in de plaats. En geen Air met 2GB Ram. Echter als ik de Windows pc wel hou, vind ik dat geen probleem.
Het is wel handig om 1 ding te hebben. Liever 1 apparaat dat alles bevat dan 2 losse dingen. Maar je moet het voor jezelf overwegen. Als je denkt vaak achter je PC te zitten moet je gewoon die laten staan. Als je denkt dat het handiger is om alles in 1 te hebben moet je een Pro kopen. Echter als je tussen de 13" standaard versie en de Air twijfelt kan je beter de Air kopen. Die is veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
kx22 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:10:
[...]

Het is wel handig om 1 ding te hebben. Liever 1 apparaat dat alles bevat dan 2 losse dingen. Maar je moet het voor jezelf overwegen. Als je denkt vaak achter je PC te zitten moet je gewoon die laten staan. Als je denkt dat het handiger is om alles in 1 te hebben moet je een Pro kopen. Echter als je tussen de 13" standaard versie en de Air twijfelt kan je beter de Air kopen. Die is veel sneller.
Als ik mijn pc weg ga doen en dus een Pro koop, ga ik zeker geen 13 inch standaard versie kopen. Denk dan de 15 inch met wat uitbreidingen. Maar het blijft inderdaad een moeilijke keus tussen 1 goede Mac of een goede pc (die ik nu heb) met een makkelijk draagbaar apparaat. Wat een dilemma |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Laatst online: 21:26

Saninl

kx22 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:10:
[...]

Ik heb op dit moment geen vaste pc meer, en alleen een Macbook 2010 Unibody.

Ik twijfel ook enorm over wat ik ga nemen, een 13" pro of een 13" air.

Ik ga denk ik toch voor de Pro?!

Toch een betere processor en lange batterijduur met zwaardere apps.. Ik moet dan alleen de schoonheid van de Air missen, maar daar tegen krijg ik wel dat ik eventuele uitbreidingen wel gewoon kan doen (bij de air zit alles vast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Misschien houdt dat getwijfel op als ik dit topic eens sluit? Dit is namelijk heel stiekem weer zo'n 'wat moet ik kopen?' topic, en die doen we hier niet. Nu heb ik dit topic even door laten lopen in de hoop dat de beslissing snel zou vallen, maar nu is het toch wel een beetje klaar.

Ga naar een Apple Reseller, test de machines, slaap er een nacht over, en neem een beslissing. Pijnig desnoods jezelf nog een week of wat met het eindeloos lezen van de overdaad aan reviews die beschikbaar zijn, de ervaringen/discussie topics, etcetera. Wij kunnen de beslissing niet voor je nemen, we kunnen je er eigenlijk niet eens bij helpen, en als we dit soort topics laten gaan hebben we straks een subforum met 200 keer dezelfde opsomming van dezelfde voors en tegens.

Make up your mind.

Launching containers into space

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.