Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hitnews trage snelheid oude posts

Pagina: 1
Acties:
  • 1.061 views

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:13
Ik ben een week of 3 geleden overgestapt naar hitnews ivm het grotere aantal connecties en de betere headers (tov eweka). Helaas zijn oude posts niet vooruit te branden.

Dit stond op de site (en staat er nu nog steeds):
"Al enige tijd zijn er problemen met de snelheid van oudere posts (ouder dan ongeveer 120 dagen). Hoewel er nog steeds druk gewerkt wordt aan een definitieve oplossing hebben we een tijdelijke oplossing uitgerold waardoor foutmeldingen voorbij moeten zijn en de snelheid al verbeterd is. We verwachten binnen enkele dagen een definitieve oplossing.
Excuses voor het ongemak.
"

Het is nu 3 weken verder. Hoe lang bestaat dit probleem al?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 22:35
Waarom email je hitnews daar niet over ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dit probleem is er al ruim 2 maanden, was voor mij de reden om over te stappen.

• sdk1985
Jim423 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:55:
Omdat ik meer vertrouwen heb in het antwoord van een tweaker dan dat van de hitnews support desk.

@Fable

Thanks... even kijken wat ik doe als mijn abbo afloopt.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 07-04-2011 02:48 ]

Verwijderd

Hitnews. Dat zootje heb ik gisteren de deur uitgedaan.
Reden is niet enkel dat oude posten langzamer binnen komen maar ook behoorlijk incompleet.
Zelfs postings welke nog geen 24 uren oud waren konden niet zonder reparatie worden binnen gehaald.
En ook daar was de snelheid vaak niet hoger dan max. 40 Mbit terwijl ik betaalde voor 120 Mbit.

• yannickie111
  • Laatst online: 08:15
Jim423 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:55:
Ik heb Hitnews er laatst wel over gemaild, zie hieronder het antwoord.
Hi,
Helaas is de definitieve oplossing nog niet klaar. Er wordt nog getest.Het probleem is dat oudere posts uit ons datacenter in amerika komen. Daar zijn performance problemen. Er zijn op dit moment mensen op lokatie aanwezig om het op te lossen.We hopen echt zeer snel dit probleem opgelost te hebben. Daarna gaan we ook met een vorm van compensatie komen voor onze klanten.

Best regards,

Support Team

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-11 19:29
Nu zijn ze ook al aan het kloten met de headers? Sinds gisterochtend geen updates meer binnen gekregen met Spotnet.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Ze hebben inderdaad al maanden problemen, de retentie is ook echt bagger ze halen nog geeneens de helft van het geadverteerde.
Dee 11e loopt mijn account af en ga ik naar supernews :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Ernemmer
  • Niet online
Ik ben ook naar supernews gegaan en bevalt me stukken beter, oude posts die gewoon snel en goed binnen komen.
Bij hitnews moest bijna alles met parren gerepareerd worden en nu is 95% gewoon goed.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik kreeg vandaag dit mailtje binnen na contact gezocht te hebben met hitnews:
Hoi,
De problemen met nieuwe headers (spotnet) zijn bekend en lijken sinds gisteravond opgelost. Kun je dat bevestigen? Er wordt op dit moment de laatste hand gelegd aan software die de problemen op zou moeten lossen. Als dit opgelost is gaan we zeker met een compensatie-actie komen.Nogmaals excuses voor het ongemak.

Best regards, Support Team

• sdk1985
Spotnet liep inderdaad een dag achter, dat was weer bijgetrokken. Echter de snelheden op oudere posts waren nog altijd dramatisch dus ik ben weer terug naar eweka gegaan. Die enkele dagen melding van hitnews staat er nu in ieder geval al 40 dagen op de site...

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 18-04-2011 14:21 ]

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:22

Red Boll

Kick Ass!

Het is inderdaad nog steeds bagger, jammer hoor.
Zal ze eens mailen.

(Ben natuurlijk zo slim geweest om een week of 3 geleden te verlengen met 3 maanden...)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 22:35
Zolang spotnet goed blijft werken met Hitnews vind ik het niet echt een probleem.
Maar als je zeer veel download kan het wel vervelend zijn ja, vraag me af of dit nog eens opgelost wordt.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De traagheid bij oudere posts is al een maand of 5. Lightningusenet is erg goedkoop en ook snel met oude posts. Werkt ook prima met spotnet. Volgens mij hebben ze bij hitnews een maand of 5 geleden besloten dat oudere data wel over een sloom dun lijntje kon lopen, is gewoon een bezuinigingsactie aan hun kant.

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Ik haal nu tussen de 200 en 450 KB/s bij de oudere posts...

...met een 90Mbit lijn :X

• yannickie111
Gianni Rombios schreef op zondag 05 juni 2011 @ 00:47:
De traagheid bij oudere posts is al een maand of 5. Lightningusenet is erg goedkoop en ook snel met oude posts. Werkt ook prima met spotnet. Volgens mij hebben ze bij hitnews een maand of 5 geleden besloten dat oudere data wel over een sloom dun lijntje kon lopen, is gewoon een bezuinigingsactie aan hun kant.
Niet waar.
Ze hebben "problemen" bij het datacenter in de VS. Daar komen de oude posts vandaan.
Maar waarschijnlijk wil Hitnews gewoon niet zo veel betalen als dat het datacenter wil....

Als ik hitnews zou hebben zou ik heel snel opzeggen, stelletje oplichters...

Mag dit niet gewoon in dit topic trouwens?
Newsservers met binaries [Deel 11]

[ Voor 6% gewijzigd door yannickie111 op 05-06-2011 10:30 ]

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Red Boll schreef op zondag 05 juni 2011 @ 00:39:
Het is inderdaad nog steeds bagger, jammer hoor.
Zal ze eens mailen.

(Ben natuurlijk zo slim geweest om een week of 3 geleden te verlengen met 3 maanden...)
Het antwoord:
Hi,

Er wordt nog druk getest. Zodra dit klaar is zullen we je per email op de hoogte brengen.

Best regards,

Support Team

Ticket Details
===================
Ticket ID: XXX-...
Department: General
Priority: Low
Status: Open

• Gianni Rombios
  • Niet online
Woehoe, al een half jaar druk aan het testen. _/-\o_ 8)7 |:(
Priority: low, dat zegt ook wel weer iets.

• yannickie111
Ach ja, mijn antwoord:
Hi,
>
> Helaas is de definitieve oplossing nog niet klaar. Er wordt nog getest.
> Het probleem is dat oudere posts uit ons datacenter in amerika komen. Daar zijn performance problemen. Er zijn op dit moment mensen op lokatie aanwezig om het op te lossen.
> We hopen echt zeer snel dit probleem opgelost te hebben. Daarna gaan we ook met een vorm van compensatie komen voor onze klanten.
>
> Best regards,
>
> Support Team
>
>
> Ticket Details
> ===================
> Ticket ID: EEE-248705
> Department: General
> Priority: Low
> Status: Open
>
Dit mailtje is van 29 maart, dus gewoon stelletje prutsers zijn het daar.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Dat verhaal hebben ze 12 december 2010 ook aan iemand verteld:
Door: Mario op 12-12-2010:
Ik heb \'n paar jaar Hitnews gehad en altijd met de volle snelheid kunnen downloaden. Sinds de retentie is gaan oplopen kreeg ik problemen, want als ik posts ouder dan 200 dagen aan het binnenhalen ben haal ik meestal maar de helft van mijn snelheid, soms zakt ie zelfs tot 500 kb/s terwijl ik bij posts onder de 200 dagen \'n snelheid haal van iets over de 14 Mb/s (Ziggo 120 Mbs all-in-1 extra). Na een mailtje naar het suport team kreeg ik te horen dat het probleem al bij hen bekend was, en dat het komt omdat hun oudere retentie uit hun datacenter in amerika komt. Daar lijken performance problemen te zijn en zij hebben een collega naar de usa gestuurd om het probleem daar op te lossen.

http://www.usenetvergelijker.nl/bedrijf.php?id=8
Leek me al sterk dat ze een eigen datacenter in Amerika hebben, nu helemaal.

• yannickie111
Gianni Rombios schreef op zondag 05 juni 2011 @ 20:40:
Dat verhaal hebben ze 12 december 2010 ook aan iemand verteld:
Door: Mario op 12-12-2010:
Ik heb \'n paar jaar Hitnews gehad en altijd met de volle snelheid kunnen downloaden. Sinds de retentie is gaan oplopen kreeg ik problemen, want als ik posts ouder dan 200 dagen aan het binnenhalen ben haal ik meestal maar de helft van mijn snelheid, soms zakt ie zelfs tot 500 kb/s terwijl ik bij posts onder de 200 dagen \'n snelheid haal van iets over de 14 Mb/s (Ziggo 120 Mbs all-in-1 extra). Na een mailtje naar het suport team kreeg ik te horen dat het probleem al bij hen bekend was, en dat het komt omdat hun oudere retentie uit hun datacenter in amerika komt. Daar lijken performance problemen te zijn en zij hebben een collega naar de usa gestuurd om het probleem daar op te lossen.

http://www.usenetvergelijker.nl/bedrijf.php?id=8
Leek me al sterk dat ze een eigen datacenter in Amerika hebben, nu helemaal.
Ze hebben geen eigen datacenter in amerika nee.
Maar wel performance-problemen (lees: te weinig betaal problemen).
Dat mannetje dat er 12 december 2010 zat heeft er echt niet gezeten hoor, anders hadden ze voor hoeveel dat kost nog beter een datacenter hier in nederland kunnen bouwen :+

Maar dit probleem kan lijkt me prima besproken worden in het algemene nieuwsservers topic?
Newsservers met binaries [Deel 11]

edit:
maar die reviews op usenetvergelijker.nl zijn gewoon bagger, en terecht.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Zoals hierboven aangegeven, dit kan prima in Newsservers met binaries [Deel 11].
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.