Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zekicc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
Hallo beste tweakers,

ik ben al enige tijd in het bezit van een HTC Desire Z. Ik ben twee punten tegen gekomen waar ik me aan stoor of waar ik vragen over heb. Ik loop er al een tijd mee, maar kan er nooit iets zinnigs of juist alleen maar tegenstrijdige uitspraken over vinden.

1) Offline navigeren met HTC Desire Z.
Standaard geïnstalleerd; Google Maps, Locations, "Navigatie".
De mappen die er ook al standaard bij zitten: NL, DE, FR, LUX, BE.

Mijn vraag is of ik ook OFFLINE (GPS, zonder data) kan navigeren naar een land als bijvoorbeeld Italie. Ik weet dat ik dan wel eerst de kaarten nodig ben, maar ik wil niet betalen voor een licentie, terwijl ik de nokia gebruikers bijvoorbeeld gratis navigatie zie gebruiken. Met het 'open beleid' van Android, moet er toch wel ergens iets te vinden zijn waarmee ik gratis offline de hele wereld over kan.

2) Dubbele verjaardagen Agenda
Mijn agenda werkt super. Synchroniseert perfect met mijn email accounts. Nu zie ik de verjaardagen vanuit Facebook allemaal 3x danwel 4x per persoon. Ik stoor mij er heel erg aan, omdat ik op een dag wel 4 volle regels onder elkaar heb staan dat iemand jarig is.
Waar ligt de fout? Hoe zet ik dit uit? Iemand tips?

3) Verdere tips
Ben wat dat betreft nog niet helemaal thuis in de app wereld van Android, wellicht dat jullie wat tips hebben voor leuke widgets, apps.

Thnx in advance!

[ Voor 2% gewijzigd door pven op 06-04-2011 19:25 . Reden: niet vragen om warez! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:39

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Even schieten met hagel:
Zekicc schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:05:
Hallo beste tweakers,

ik ben al enige tijd in het bezit van een HTC Desire Z. Ik ben twee punten tegen gekomen waar ik me aan stoor of waar ik vragen over heb. Ik loop er al een tijd mee, maar kan er nooit iets zinnigs of juist alleen maar tegenstrijdige uitspraken over vinden.

1) Offline navigeren met HTC Desire Z.
Standaard geïnstalleerd; Google Maps, Locations, "Navigatie".
De mappen die er ook al standaard bij zitten: NL, DE, FR, LUX, BE.

Mijn vraag is of ik ook OFFLINE (GPS, zonder data) kan navigeren naar een land als bijvoorbeeld Italie. Ik weet dat ik dan wel eerst de kaarten nodig ben, maar ik wil niet betalen voor een licentie, terwijl ik de nokia gebruikers bijvoorbeeld gratis navigatie zie gebruiken. Met het 'open beleid' van Android, moet er toch wel ergens iets te vinden zijn waarmee ik gratis offline de hele wereld over kan.

Oja, let op dat je geen illegale links etc. post / PM is dan makkelijkst
Kijk hier eens: Android: Turn by Turn Navigation. Daar worden verschillende pakketten besproken, zowel betaald als gratis. Imho zijn de gratis varianten meestal redelijk, maar niet zo goed of mooi uitgewerkt als de gevestigde namen als Sygic / Navigon. Het cachen van kaarten voor Google Maps heb ik nog niet onder de knie, maar dat schijnt te kunnen. Ik meen me te herinneren dat HTC een eigen implementatie van Google Maps gebruikt om offline navigeren mogelijk te maken. In dat geval moet het mogelijk zijn om ook kaarten van andere landen op de SD-kaart te zetten

ook vragen om illegale meuk mag hier trouwens niet :)
Mijn agenda werkt super. Synchroniseert perfect met mijn email accounts. Nu zie ik de verjaardagen vanuit Facebook allemaal 3x danwel 4x per persoon. Ik stoor mij er heel erg aan, omdat ik op een dag wel 4 volle regels onder elkaar heb staan dat iemand jarig is.
Dubbele items blijven lastig, of dat nou verjaardagen zijn of namen/adressen/telefoonnummers. Er bestaan duplicate finders, maar die werken niet altijd even goed. Het 'makkelijkst' (maar nog steeds irritant) is om bij google contacts dubbele vermeldingen samen te voegen door eerst te drukken op 'meer acties' dan op 'dubbele vermeldingen zoeken en samenvoegen'.
Daarna moet je alsnog alles langslopen, en evt in Outlook zoeken naar 'verjaardag', alle dubbelen weghalen en dan weer syncen met google via htc sync
3) Verdere tips
Ben wat dat betreft nog niet helemaal thuis in de app wereld van Android, wellicht dat jullie wat tips hebben voor leuke widgets, apps.

Thnx in advance!
Teveel om op te noemen, maar lees in ieder geval de startpost van Android Market en applicaties - Deel 12 eens door. Daarin staan een heleboel tips voor programma's in heel veel categorieen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:37
Zekicc schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:05:
Geen idee waar het aan ligt, maar ik heb dat ook wel eens (vooral bij het opnieuw invoeren van mijn Facebook account). Je zou 2 dingen kunnen proberen om het op te lossen:
- Of het cache geheugen van je agenda leeg maken zodat er opnieuw gesynct wordt met de Facebook server. Let wel, dan heb je alle (handmatig) ingevoerde afspraken kwijt!

- Tweede optie is om (nu weet ik niet meer precies welke van de 2 het was) of je af te melden uit de Facebook app of je account verwijderen van Facebook voor HTC Sense. En daarna weer opnieuw inloggen/account aanmaken zodat je Agenda gegevens opnieuw worden gesynct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1. Wat heb je zelf al opgezocht? We verwachten dat je dat vermeldt als je hier een topic opent. Het is namelijk niet de bedoeling dat wij alles voor jou gaan opzoeken.

2. Nogmaals, wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen? Agenda's al opnieuw ingesteld / gesynchroniseerd?

3. Dit soort vragen zijn hier niet de bedoeling. Dit soort kun je zelf opzoeken.

Daarnaast is je oproep om te PM'en bij illegale zaken verwijderd. Ik wil je ook met klem aanraden om dit niet weer te doen, want illegale zaken is op Tweakers.net geen plaats voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zekicc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
RoD schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:31:
1. Wat heb je zelf al opgezocht? We verwachten dat je dat vermeldt als je hier een topic opent. Het is namelijk niet de bedoeling dat wij alles voor jou gaan opzoeken.

2. Nogmaals, wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen? Agenda's al opnieuw ingesteld / gesynchroniseerd?

3. Dit soort vragen zijn hier niet de bedoeling. Dit soort kun je zelf opzoeken.

Daarnaast is je oproep om te PM'en bij illegale zaken verwijderd. Ik wil je ook met klem aanraden om dit niet weer te doen, want illegale zaken is op Tweakers.net geen plaats voor.
1. Wat ik zelf heb opgezocht was allemaal zonder resultaat. Programma's genoeg erover te vinden, maar waar navigatie niet offline gaat of waar de kaarten altijd nog betaald moeten worden (ook NL etc.) Om al deze links te vermelden, waarvan ik juist dacht de oplossing gevonden te hebben, maar uiteindelijk niet zo is, leek mij onnodig.

Ik wil ook duidelijk maken dat ik er niet om vraag. Ik attendeer mede gebruikers erop dat ze niet zomaar klakkeloos illegale links in dit topic plaatsen. Mocht iemand alsnog de links delen mocht hij/zij dat via PM sturen. Maar laat dat bij deze ook maar.

2. Ik had erbij kunnen vermelden dat ik inderdaad verwijderd heb en opnieuw gesynced. Maar op de een of andere manier lijkt het alsof hij bij meerdere sync's weer meer verjaardagen ziet/aanmaakt.

3. Heb link gekregen van gwystyl, daar heb ik voorlopig wel voldoende aan.

Wil hierbij dan ook gwystyl en upbeat bedanken voor de reacties.

1) Qua navigatie ben ik nu ook al wat wijzer. Ben niet de enige die zoiets vraagt zie ik en er is nog niet echt een TOPnavigatie voor op de Android. Het blijft dus nog even zoeken, maar hou het topic wel even in de gaten.
2) Ik denk dat ik met het agenda gebeuren gewoon blijf verwijderen en opnieuw syncen. Het is niet anders, maar even een keer in de maand lijkt me niet erg.
3) Die tips uit het gegeven topic kom ik ook verder mee.

Mod, gooi er maar een slot op.