zoemend geluid na een tijdje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dravennl1307
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-12-2023
Hallo allemaal,

Ik heb recentelijk een 2de hdd ingebouwd. sindsdien maakt mijn htpc na een 1,5 uur een zoomend geluid.
zo hard dat het echt irriteerd. echt een redelijk hoog zoomend trillend geluid.
Het treed dus pas op als de htpc al een uurtje of wat aanstaat. Ik heb de 2de hdd al een keer er weer uitgehaald maar dat heeft geen effect. ik zie ook geen kabels tegen ventilatoren aan zitten. :( hopelijk heeft iemand tips.

Hieronder de onderdelen, waaruit hij is opgebouwd.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.7, 40GB (7200rpm, ATA100, 2MB)€ 0,-€ 0,-
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 52,-€ 52,-
1Nox Live 2€ 117,90€ 117,90
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 44,77€ 44,77
1AMD Athlon II X2 250 Boxed€ 46,60€ 46,60
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,80€ 33,80
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 19,-€ 19,-
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 314,07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Als een kabel tegen de fan aanzit zou je het gelijk al moeten horen, maar dat is meer een ratel geluid dan zoomend.

Weet je zeker dat het aan je HDD ligt, Je zou kunnen proberen om die eruit te halen, mocht je het geluid niet meer horen dan is dat het euvel.

En je geeft ook aan dat je die HDD al een keer eruit had gehaald, maar geen effect, dus aan je HDD ligt het dan niet, probeer eens om je fans 1 voor 1 uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coilwhine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
al is een keertje geprobeerd om een paar fans stil te zetten? tijdelijk los koppelen of een pen/potlood er kort tussen steken kan ook helpen.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

Meestal komt dat voor bij een voeding, nu zie ik dat de TS een aardig kleine voeding heeft, misschien eens proberen die te verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dravennl1307
Dank voor de snelle en concrete tips. hier ga ik mee aan de slag... net voor het eerst het geluid kunnen produceren met de kast open... lijkt idd de voeding fan te zijn. wel balen als die te licht zou zijn. is daar software voor om te meten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou in jouw systeem een 400 Watter hangen van een A-merk (Cooler Master, Tagan, Corsair).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dravennl1307
Vreemd tijdje een coolermaster 650 watt geleend van een vriend.
deze houd het wat langer uit maar geluid komt terug... toch maar eens wat coolers plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
Het kan ook die voeding bijna niet geweest zijn... met die systeemspecs. Ik zie er geen videokaart bijzitten, je gebruikt dus de igp van het mobo? Zo ja, dan moet die Be Quiet voeding meer dan genoeg zijn... De voorlaatste opmerking was dan ook wel een wat grappige... want een Be Quiet is altijd een A-merk voeding, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de meeste Coolermasters.

Mijn vermoeden ligt bij de hardeschijven, je had al gezegd dat je de nieuwe eventjes had losgekoppeld, maar zeer waarschijnlijk is het dan juist de oudere schijf die nu na een tijdje wat begint te resoneren... wat overigens heel normaal is. Zitten er rubbertjes tussen de behuizing en de hardeschijven zodat deze niet 'staal op staal' in de kast zitten? Zo niet, probeer dat eens...

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 21-07-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dravennl1307
hmmm zonder het zelf in de gaten te hebben gehad soort van dubbele topic gecreeerd...
ondanks dat het 2 problemen zijn. In het andere topic
pc coolen of externe cooler in kast
ga ik 1 fan en 1 cpu cooler vervangen. ik zal dan gelijk rubbertje in de hdd's plaatsen... moet ik die kopen of voldoet alles wat rubber is :)

Mocht iemand dus nog wat tips willen geven over rubbers... graag in het ander topic. TNX !

Edit ! YEAH opgelost. nieuwschierig kijk in het topic hierboven !

[ Voor 19% gewijzigd door dravennl1307 op 30-07-2011 10:06 ]

Pagina: 1