Heb voorheen altijd nee gezegd tegen A-merken qua behuizingen, maar ben wel aardig verliefd geworden op de looks van de Lian Li Armorsuit PC-P50WB.
De behuizing is al snel tweedehands aangeschaft, alleen kwam ik erachter dat hij wel een heel stuk groter is dan onze huidige pc. Vandaar dus dat de zaag erin moest.
Wat er met de behuizing zal gaan gebeuren:
- Inkorten van de behuizing van ATX naar mATX (circa 8 centimeter kleiner),
- Paintjob (zwart/antraciet van buiten, donkerblauw van binnen),
- Sleeving (met dank aan Coolfris zal dit zwart/grijs worden),
- Cable managment,
- Verlichting (witte leds als primaire kleur, blauwe accent verlichting),
- Alles wat er dan nog verder bij komt kijken.
De hardware:
Behuizing: Lian Li Armorsuit PC-P50WB
Voeding: SeaSonic 500 Watt
Moederbord: Asus M4A88TD-M EVO/USB3
Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
CPU cooler: Corsair Hydro H60
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Videokaart: EVGA Geforce 8800 GTS 512MB
Fans: 2x Aerocool RS12 Black + 2x Aerocool RS12 Blue
De rest zijn de standaard zaken zoals optical en harde schijven.

Sponsor(s): Op dit moment mijn vrouw.
De behuizing zoals hij er uitzag na binnenkomst:

Bij het inkorten wil ik zo veel als mogelijk de unieke constructies van de Lili behouden, dat wil zeggen dus de montage van de voeding en het toolless systeem. Die zullen dus ook aangepast gaan worden, maar eerst natuurlijk: Demo-Time.
Begonnen met het stippen van de behuizing:

Daarna de eerste aanpassingen (eerst de mobotray):

Daarna met de diverse zagen de LianLi te lijf gegaan:

Oeps
.

Even getest of het de goede maat is.

Jups, is de goede maat.

Even de al aangepaste mobotray erin gehouden, ziet er al goed uit.

Zo is goed te zien hoeveel kleiner hij wordt, namelijk 4 slots.

Achterzijde ook ingekort.

Mobotray er weer in. Dit is de eerste keer dat ik een behuizing zo aanpak, dus vaak passen en meten.

Het nog originele frame van het front er even bij gehouden, wat een verschil qua hoogte (al is het maar een centimeter of 8 ongeveer).
In de tussentijd ook nog wat tijd gevonden om het toolless systeem aan te pakken:

Origineel.

En ingekort
.
Ook alvast de top voorzien van 2 blauwe Aerocool RS12 fans. De top van deze behuizing heeft eigenlijk alleen montage gaten voor 140mm fans, maar kon geen geschikte fan vinden binnen de look die ik voor ogen had. Dan maar op een andere manier zien op te lossen.
Ben niet zo'n held met plexiglas zagen, dus een opvulplaatje heb ik besteld bij Brink of Modding. Afmetingen kwamen niet helemaal overeen met de maten die ik doorgegeven had, dat was wel jammer maar is alsnog goed opgelost.
Uiteindelijk maar eens kijken of het passend te maken was:

Ja, dat past
.
Nu even in een stroomversnelling door de plaatjes heen:

Amper te zien zo.
Totdat de fans (en de leds erin) stroom krijgen:

Mooie egale gloed.

Dit is de beste benadering qua kleur leds in deze fans. Echt een hele mooie diepe kleur blauw.
Dan verder met het front, althans de eerste testfase. Standaard heeft de behuizing 9 frontbays (5.25"). De CleanLi heeft er 7 op dit moment:

Hmm.. een kier er tussen. Moet nog wat aan gedaan worden.

Nu zit er enkel nog een kier tussen de top en het front. Echter, dit is de bedoeling ook. Hier komt nog een stukje frosten plexiglass in.
Verder nog bezig geweest met de sleeving van de kabels van het I/O paneel (audio, usb. switches):

Ons nieuwsgierige konijn komt vaak even kijken wat het baasje nou weer aan het doen is.

Nu zit ik op dit resultaat en zijn jullie weer helemaal bij:

Met vriendelijke groet,
Mark (wwwicked)
De behuizing is al snel tweedehands aangeschaft, alleen kwam ik erachter dat hij wel een heel stuk groter is dan onze huidige pc. Vandaar dus dat de zaag erin moest.
Wat er met de behuizing zal gaan gebeuren:
- Inkorten van de behuizing van ATX naar mATX (circa 8 centimeter kleiner),
- Paintjob (zwart/antraciet van buiten, donkerblauw van binnen),
- Sleeving (met dank aan Coolfris zal dit zwart/grijs worden),
- Cable managment,
- Verlichting (witte leds als primaire kleur, blauwe accent verlichting),
- Alles wat er dan nog verder bij komt kijken.
De hardware:
Behuizing: Lian Li Armorsuit PC-P50WB
Voeding: SeaSonic 500 Watt
Moederbord: Asus M4A88TD-M EVO/USB3
Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
CPU cooler: Corsair Hydro H60
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Videokaart: EVGA Geforce 8800 GTS 512MB
Fans: 2x Aerocool RS12 Black + 2x Aerocool RS12 Blue
De rest zijn de standaard zaken zoals optical en harde schijven.

Sponsor(s): Op dit moment mijn vrouw.
De behuizing zoals hij er uitzag na binnenkomst:

Bij het inkorten wil ik zo veel als mogelijk de unieke constructies van de Lili behouden, dat wil zeggen dus de montage van de voeding en het toolless systeem. Die zullen dus ook aangepast gaan worden, maar eerst natuurlijk: Demo-Time.
Begonnen met het stippen van de behuizing:

Daarna de eerste aanpassingen (eerst de mobotray):

Daarna met de diverse zagen de LianLi te lijf gegaan:

Oeps

Even getest of het de goede maat is.

Jups, is de goede maat.

Even de al aangepaste mobotray erin gehouden, ziet er al goed uit.

Zo is goed te zien hoeveel kleiner hij wordt, namelijk 4 slots.

Achterzijde ook ingekort.

Mobotray er weer in. Dit is de eerste keer dat ik een behuizing zo aanpak, dus vaak passen en meten.

Het nog originele frame van het front er even bij gehouden, wat een verschil qua hoogte (al is het maar een centimeter of 8 ongeveer).
In de tussentijd ook nog wat tijd gevonden om het toolless systeem aan te pakken:

Origineel.

En ingekort
Ook alvast de top voorzien van 2 blauwe Aerocool RS12 fans. De top van deze behuizing heeft eigenlijk alleen montage gaten voor 140mm fans, maar kon geen geschikte fan vinden binnen de look die ik voor ogen had. Dan maar op een andere manier zien op te lossen.
Ben niet zo'n held met plexiglas zagen, dus een opvulplaatje heb ik besteld bij Brink of Modding. Afmetingen kwamen niet helemaal overeen met de maten die ik doorgegeven had, dat was wel jammer maar is alsnog goed opgelost.
Uiteindelijk maar eens kijken of het passend te maken was:

Ja, dat past
Nu even in een stroomversnelling door de plaatjes heen:

Amper te zien zo.
Totdat de fans (en de leds erin) stroom krijgen:

Mooie egale gloed.

Dit is de beste benadering qua kleur leds in deze fans. Echt een hele mooie diepe kleur blauw.
Dan verder met het front, althans de eerste testfase. Standaard heeft de behuizing 9 frontbays (5.25"). De CleanLi heeft er 7 op dit moment:

Hmm.. een kier er tussen. Moet nog wat aan gedaan worden.

Nu zit er enkel nog een kier tussen de top en het front. Echter, dit is de bedoeling ook. Hier komt nog een stukje frosten plexiglass in.
Verder nog bezig geweest met de sleeving van de kabels van het I/O paneel (audio, usb. switches):

Ons nieuwsgierige konijn komt vaak even kijken wat het baasje nou weer aan het doen is.

Nu zit ik op dit resultaat en zijn jullie weer helemaal bij:

Met vriendelijke groet,
Mark (wwwicked)
[ Voor 3% gewijzigd door Sw333t op 10-11-2011 04:26 ]