Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• danielbakker
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 26-09 14:23
ik ga komend jaar lucht- en ruimtevaart techniek studeren, en bij die studie komt uiteraard veel zwaar CAD en simulatiewerk kijken. ik wil hiervoor een computer aanschaffen die dit aankan, of om preciezer te zijn: een computer in elkaar zetten die dat kan, en nu moet ik uiteraard ook de keuze maken voor misschien wel het belangrijkste onderdeel in dit geval: de GPU. de PC zal voornamelijk gebruikt worden voor CAD en simulatiewerk, en dan kom je natuurlijk vanzelf bij de quadro lijn uit. alleen, als je vervolgens naar de prijzen kijkt schrik je toch even.
wat ik mij dus afvraag: je neemt twee Nvidia kaarten in dezelfde prijsklasse, bijv. de Quadro 2000 en de GTX580. deze kosten allebei rond de 400 euro, 'k denk niet dat dit hem gaat worden voor mij maar het gaat om het idee, welke presteert dan beter voor gebruik met CAD en simulatiewerk? je zou zeggen dat de GTX580 vele malen krachtiger is, maar uiteraard is de quadro lijn geoptimaliseerd voor CAD werk. maar in dezelfde prijsklasse, wat zijn de verschillen qua prestaties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:29

Ed_L

Edmin
Dit topic wordtgesloten, om redenen vermed in **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?. Daar kun je ook lezen hoe wel te handelen.

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True