Garantie/ verzekering Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402185

Topicstarter
Hallo,

Waarschijnlijk heb ik na de zomervakantie genoeg geld om een apple macbook pro te kopen :) .
Omdat het om zo'n groot bedrag gaat wil ik hem ook verzekeren etc.
Alleen is AppleCare Protection Plan heel erg duur en ook maar voor 3 jaar geldig.
Heeft iemand anders ervaring met garantie/verzekering van een macbook pro buiten AppleCare Protection Plan ?
Want ik wil graag iets van 5 a 10 jaar doen met me komende macbook.

MvG Eduarddg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 10:56
apple care is voor fouten in appraat zelf. verzekering is voor vallen koffie etc

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:08
Verzekering voor 5 tot 10 jaar gaat je niet lukken. Denk dat het maximale 4 jaar is. Na 5/6 jaar is zo'n apparaat toch financieel afgeschreven.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jij denkt 10 jaar te kunnen doen met een computer? :+

Ja, nu is dat ding zo nieuw dat je zou denken dat je er nog wel 10 jaar mee kunt, maar zie het eens zo, kun jij nu kunnen werken op een computer van 10 jaar geleden, uit 2001? :P

[ Voor 63% gewijzigd door Compizfox op 03-04-2011 19:16 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Compizfox schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:15:
Jij denkt 10 jaar te kunnen doen met een computer? :+

Ja, nu is dat ding zo nieuw dat je zou denken dat je er nog wel 10 jaar mee kunt, maar zie het eens zo, kun jij nu kunnen werken op een computer van 10 jaar geleden, uit 2001? :P
Ja hoor, een Athlon XP 1800+ is dat ongeveer,

Tijd gaat snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
PowerMac uit '94 doet t hier nog prima, mooi factuurtjes maken in Quark Express :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het ligt er natuurlijk ook maar net aan op welke manier en voor welk doel je de PC gebruikt, maar no wai dat ik 'tevreden' zou kunnen zijn met (bijvoorbeeld) zo'n Athlon XP die ThaNetRunner aanhaalt. Zelfs als ik niet zou gamen, want dat kun je natuurlijk helemaal al vergeten :P

[ Voor 19% gewijzigd door Compizfox op 03-04-2011 19:32 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
actua ( veel verkochte verzekering ) is maximaal 3 jaar.
dekt vrijwel alles, www.actua.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:12

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Als je je MacBook (Pro) bij Media Markt koopt hebben ze altijd verzekeringsopties die redelijk geprijst zijn en veel dekken. Misschien de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-07 12:06
mijn mbp uit 2010 is ook verzekerd, voor volgensmij 35 euro in het jaar, bij unigarant, en die verzekering denkt ook volgensmij best veel,, maar dat zou je even na moeten kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:44
Verzekering/garantie van de Media Markt heb ik toen er (extra) bijgenomen. Je bent echter wel verplicht deze af te sluiten gelijk met je aankoop(MBP). De kosten hiervan zijn €140,0 voor 3 jaar maximaal.

Voorbeeld:
Nu kopen, €1149(MBP) + €140(verzekering) = €1289,-
Dan is die verzekerd tot 3 april 2014

Dekt redelijk veel, staat wel bij precies wat allemaal. Diefstal uit je auto sowieso niet.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat ik hem bij de media markt ga kopen.
Wel raar dat die verzekering van apple meer als 2 x zo duur is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 06:16
Jaja, en flamen wordt hier 2x zo zwaar bestraft :7

[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 05-04-2011 19:42 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluxor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-07 18:16
Ook ik ben op zoek naar een verzekering met uitgebreide dekking. Probleem is vaak dat ze enkel bedragen onder de 2500 euro per gebeurtenis vergoeden (zie bijvoorbeeld ABN). Ook vragen sommige verzekeringen van je om een inboelverzekering erbij af te sluiten of je studiefinanciering bij hun binnen te laten komen. Of vallen openbare gebouwen als scholen buiten het dekkingsgebied..

Actua kende ik nog niet maar is interessant, helaas hebben ze weinig informatie op de site zelf staan.
Ik weet niet hoe het met de TS is maar voor mij mag zo'n verzekering best wel wat kosten, mits er een interessante dekking wordt geboden natuurlijk.

Kent iemand anders nog alternatieven?

[ Voor 5% gewijzigd door Sluxor op 04-04-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-07 12:06
Unigarant? daar loopt mijn verzekering, en volgensmij is het meeste wel gedekt, ook diefstal mits er aantoonbare braakschade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esak
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-08-2024
Bas_Pierik schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:19:
Unigarant? daar loopt mijn verzekering, en volgensmij is het meeste wel gedekt, ook diefstal mits er aantoonbare braakschade is.
Dan ben je nog steeds de lul als je lekker zit te fietsen en je macbook wordt van je af getrokken of hij wordt zonder dat je het merkt uit je tas gestolen... Ik schat in dat er ook iets bij staat in kleine lettertjes "Geldt niet voor diefstal uit auto".
Dus eigenlijk ben je alleen verzekerd tegen... eh, een macbook die je in een kluis hebt gestopt en die is open gesloopt, de minst voorkomende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
esak schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:20:
[...]

Dan ben je nog steeds de lul als je lekker zit te fietsen en je macbook wordt van je af getrokken of hij wordt zonder dat je het merkt uit je tas gestolen... Ik schat in dat er ook iets bij staat in kleine lettertjes "Geldt niet voor diefstal uit auto".
Dus eigenlijk ben je alleen verzekerd tegen... eh, een macbook die je in een kluis hebt gestopt en die is open gesloopt, de minst voorkomende dingen.
Auto is meestal wel verzekerd bij inboedelverzekeringen.. mits hij op slot zat.

Voor de rest bijna niks.. dus alleen huis en auto.

Oh, en ik zou echt niet achter een computer willen werken met minder dan een core 2 duo en 4 GB ram anno nu. Niet in de laatste plaats omdat ik ook virtuele machines gebruik (dus dat moet die cpu ook ondersteunen).

Moet er dan meteen bij zeggen dat ik inmiddels door een core i3 en een i5 machine verpest ben en eigenlijk dat al als standaard ga zien. Voelt lekker vlot aan en erger mij nu al een beetje achter een core 2 duo. Maar goed.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:12

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Anoniem: 402185 schreef op maandag 04 april 2011 @ 08:16:
Houd er rekening mee dat Apple alleen Apple Care levert, en dat is geen verzekering maar aanvullende support en garantie voor 3 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eigenlijk is het nu je er veel over na gaat denken helemaal niet zo nodig om diefstalverzekering te nemen, want als die uit je huis wordt gestolen valt het toch automatisch onder je inboedelverzekering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Een inboedelverzekering heeft vaak als clausule dat computerapparatuur tot een bepaald bedrag gedekt is.
Ik heb een kostbaarhedenverzekering als aanvulling op de inboedelverzekering: dekt een hoger bedrag, ook buitenshuis en schade, diefstal of verlies.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 13:44
Anoniem: 402185 schreef op maandag 04 april 2011 @ 08:16:
Applecare is geen verzekering, maar een aanvullende garantie. Vooral als je zo'n ding bedrijfsmatig koopt (veel minder garantie rechten dan een consument) en/of veel op reis bent, is dat een behoorlijk handige aankoop. Als mijn MBP in de USA stuk gaat (unlikely) kan ik iedere authorised reseller of apple store binnenlopen, waar dan ook ter wereld, om 'm te laten repareren. Dat is waar Apple Care z'n kracht ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-07 06:55
bij dixons kun je een garantie/verzekering afsluiten
5 euro per maand, en altijd opzegbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de garantie van media markt is echt super !
hij is voor de macbook pro van 1750 iets van 250 - 300 en hij dekt echt redelijk veel.
Het is voor de mensen die ACPP willen : het is bij media markt mogelijk om apple care voor 2,25 per week te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Waarom gebruikt niemand de zoekfunctie? Het hele onderwerp Applecare en verzekeren is al meerdere malen uitgebreid behandeld. Als in die vorige topics dan niets te vinden is kan het beste dan een nieuw topic geopend worden met ook waarom de nieuwe vraag echt nieuw is en waarom de oude topics het antwoord niet bieden.

MBP laten vallen? heb ik wat aan mijn Applecare
Pagina: 1