MBP laten vallen? heb ik wat aan mijn Applecare

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Topicstarter
Ik heb gister mijn MBP laten vallen. gelukkig doet ie het nog,a lleen zit en flinke deuk in waardoor de accu er niet meer helemaal ingaat. Ik heb toendertijd Applecare aangeschaft.

Maar dit dekt niet het feit dat mijn MBP nu beschadigd is correct?
heb even gegoogled en hiervoor zou ik Switch of iets dergelijks moeten hebben.

Is er nog een manier om dit alsnog via Applecare te laten regelen?
Of is het gewoon dikke pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Applecare biedt alleen verlenging van de fabrieksgarantie en is geen (all risk) verzekering. Wel bijzonder op zich gezien de relatief hoge prijs van Applecare. Heb je misschien een all risk inboedelverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Anoniem: 248577 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:50:
Applecare biedt alleen verlenging van de fabrieksgarantie en is geen (all risk) verzekering. Wel bijzonder op zich gezien de relatief hoge prijs van Applecare. Heb je misschien een all risk inboedelverzekering?
Nope heb ik niet. En idd bijzonder, absurd hoge prijs voor fabrieksgarantie, maar het is al wat ik dacht idd.
Eigenlijk schandalig, maar dat zeg ik (en met mij velen) al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bel anders met Applecare, misschien zijn ze in een goede bui.

Je weet het maar nooit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:46
Ik zou zeggen: ga eens bij Switch langs en kijk wat ze ervan zeggen?
Of mail/bel eens met Apple.

In principe valt dit onder User Abuse (of hoe het ook noemt) denk ik, maar misschien zijn er bij Apple wel zo vriendelijk om je een aanbieding te doen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Malantur schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:40:
Ik zou zeggen: ga eens bij Switch langs en kijk wat ze ervan zeggen?
Of mail/bel eens met Apple.

In principe valt dit onder User Abuse (of hoe het ook noemt) denk ik, maar misschien zijn er bij Apple wel zo vriendelijk om je een aanbieding te doen.
wat precies is switch dan.

maar kan het altijd proberen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:04
ThePupD schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:17:
[...]

wat precies is switch dan.
De Switch is een winkel (je weet wel, waar je dingen koopt enzo) :P

[ Voor 43% gewijzigd door Petervanakelyen op 28-02-2011 19:21 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:20:
[...]

De Switch is een winkel (je weet wel, waar je dingen koopt enzo) :P
Nog nooit van gehoord of gezien in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 10:23
ThePupD schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:27:
[...]

Waar heb je je Mac destijds aangeschaft dan? Je zou namelijk daar ook langs kunnen gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door alex3305 op 28-02-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-04 09:29

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

0% kans op reparatie onder Apple Care. Is user abuse, niet bespreekbaar.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
alex3305 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:32:
[...]

Waar heb je je Mac destijds aangeschaft dan? Je zou namelijk daar ook langs kunnen gaan.
besteld van online store...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:39
Correct me if I'm wrong. Maar er is toch geen verband tussen een "relatief hoge prijs" en een all-risk verzekering. Daarbij vind ik Apple Care helemaal niet duur. Kijk maar eens wat losse onderdelen/ reparaties kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou dan kunnen vragen bij een fysieke Apple store of ze hem voor een gering bedrag kunnen repareren. Wellicht is uitdeuken een optie en anders een nieuwe case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Apple verkoopt geen losse onderdelen, uitdeuken doen ze niet en reparaties aan cases zijn vaak duur. Omdat de hele unibody case bottomcase moet worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volkan1984 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:53:
Correct me if I'm wrong. Maar er is toch geen verband tussen een "relatief hoge prijs" en een all-risk verzekering. Daarbij vind ik Apple Care helemaal niet duur. Kijk maar eens wat losse onderdelen/ reparaties kosten.
Bij de Mediamarkt betaal je voor een 3 jarige all risk verzekering+verlengde garantie een eenmalige premie van pakweg 10% van de aankoopprijs. Dat is aanzienlijk goedkoper dan Applecare en biedt meer dekking (want Applecare biedt zoals gezegd geen dekking tegen onheil van buitenaf zoals vallen/stoten/verlies/diefstal). Het voordeel van Applecare is dan alleen nog dat het wereldwijd werkt maar voor de meeste mensen speelt dat toch geen rol (muv expats, wereldreizigers en andere mensen die zakelijk veel in het buitenland zitten).

Overigens kun je Applecare soms ook via Ebay kopen tegen aanzienlijk lagere prijzen. Dat de standaardprijs daarmee veel te hoog is mag wel duidelijk zijn.

Tot slot: juridisch heb je ook na het ene jaar fabrieksgarantie van Apple een wettelijk recht op een deugdelijk product richting verkoper. Met een verzekering of Applecare dek je weliswaar het gezeur af om je rechten te effectueren na afloop van de fabrieksgarantie maar formeel is het overbodig voor wat betreft gebreken van binnenuit. Resteert nog een verzekering voor vallen/diefstal, soms biedt de verzekering van je creditcard dekking en anders wellicht je inboedelverzekering of buiten de deur verzekering.

Als je alle premies e.d. voor dit soort verzekeringen bij elkaar op telt blijkt het vaak voordeliger al dit soort verzekeringen gewoon niet te nemen en het risico zelf te dragen. Zeker de telefoonverzekeringen zijn ronduit schandalig duur.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 28-02-2011 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
Duur is het. Maar Apple Care is nooit bedoeld als verzekering. Wat betreft wereldwijde garantie die voor de meeste mensen niet van toepassing is, je kan met je product met Apple Care in het buitenland ook bij de Apple Stores terecht als je vragen of problemen hebt tijdens je vakantie. Daarbij dekt Apple Care ook externe Apple-toetsenborden, -muizen en zelfs een Cinema Display (als je die gelijktijdig met de computer aanschaft). Ook een Time Capsule (die maximaal 2 jaar eerder dan de computer met Apple Care is aangeschaft) valt onder de garantie. Daarbij heb je 3 jaar telefonische support. Valt dit onder de verlengde garantie van de Media Markt?

All-risk verzekering vanuit de Media Markt: als je een letselschaderapport hebt? Of ook als je apparaat gestolen is zonder dat je in elkaar geslagen bent (even een extreem voorbeeld)? Dit weet ik niet, dus corrigeren me gerust als ik het fout heb.

Wettelijke garantie: na het ene jaar garantie, moet je als consument aantonen dat jij het defect niet hebt veroorzaakt. Niet om te ontmoedigen, maar veel succes met het bewijzen. Garanties zijn absurd duur bij Apple. Ik denk dat Apple Care wel degelijk nut heeft. Een case vervangen kost zomaar 500 a 600 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
ok dus ik ben de sjaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:53
Jep.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volkan1984 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:56:
Duur is het. Maar Apple Care is nooit bedoeld als verzekering. Wat betreft wereldwijde garantie die voor de meeste mensen niet van toepassing is, je kan met je product met Apple Care in het buitenland ook bij de Apple Stores terecht als je vragen of problemen hebt tijdens je vakantie. Daarbij dekt Apple Care ook externe Apple-toetsenborden, -muizen en zelfs een Cinema Display (als je die gelijktijdig met de computer aanschaft). Ook een Time Capsule (die maximaal 2 jaar eerder dan de computer met Apple Care is aangeschaft) valt onder de garantie. Daarbij heb je 3 jaar telefonische support. Valt dit onder de verlengde garantie van de Media Markt?

All-risk verzekering vanuit de Media Markt: als je een letselschaderapport hebt? Of ook als je apparaat gestolen is zonder dat je in elkaar geslagen bent (even een extreem voorbeeld)? Dit weet ik niet, dus corrigeren me gerust als ik het fout heb.

Wettelijke garantie: na het ene jaar garantie, moet je als consument aantonen dat jij het defect niet hebt veroorzaakt. Niet om te ontmoedigen, maar veel succes met het bewijzen. Garanties zijn absurd duur bij Apple. Ik denk dat Apple Care wel degelijk nut heeft. Een case vervangen kost zomaar 500 a 600 euro.
De meeste mensen gaan in het buitenland niet naar een Applestore voor advies (muv dan van die paar zakelijke gebruikers maar dat is procentueel een zeer beperkte groep). Een ACD gaat veel minder snel kapot dan een laptop en al helemaal zelden binnen 3 jaar. Een case vervangen gebeurt onder Applecare alleen als de case uit zichzelf kapot gaat, dit hoor je alleen bij de witte macbooks nog wel eens. Het plastic scheurt e.d. Bij de alu macbook pro's komt dat zelden voor. Gebeurt het scheuren door een externe oorzaak dan betaalt Applecare ook niks.

Toetsenborden en muizen kunnen kapot gaan, maar vaak zal dit te wijten zijn aan verkeerd gebruik (vallen). Wie zegt dat Apple dan niet gaat zeggen dat het door vallen/stoten komt ipv een fout van binnenuit. Of dat sprake is van vochtschade, ook zo'n conclusie waar al vele iPhonebezitters mee het bos in zijn gestuurd. Bij de all risk dekking van de MM (of een all risk dekking van een ander bedrijf) vallen al die dingen er dan sowieso weer wel onder.

Je stelt verder een kritische vraag over de all risk dekking van de MM bij diefstal. Applecare biedt helemaal geen dekking voor dit soort onheilen van buitenaf (dat het daar niet voor bedoeld is snap ik maar doet voor het prijs/optie vergelijkingsverhaal niet ter zake), dus bij Applecare weet ik zeker dat het buiten de dekking valt. Bij de MM verzekering is er, afgezien van grove nalatigheid oid, een goede kans dat ik de schade krijg vergoed.

Conclusie is dat je je moet afvragen of je een belachelijk hoog bedrag wilt betalen voor iets waar je het rendement statistisch niet uit haalt. Want vergeet 1 ding niet. Ook op Applecare wordt gewoon verdiend. Statistisch gezien is de kans dus erg groot dat het geld voor niks wordt uitgegeven. Een optie kan nog zijn de Applecare via Ebay te kopen, dan betaal je soms een bedrag dat enigszins in verhouding staat tot wat je er voor krijgt.

Nog even een voorbeeld om te illustreren hoe duur Applecare is en hoeveel er op wordt verdiend: stel ik koop met 9 vrienden 10 MBP's 15 inch. We nemen alle 10 Appelcare voor 349,- per MBP. Dat is 3490 euro. Voor dat geld kan ik ons alle 10 na pakweg 2 a 3 jaar een nw batterij kopen en nog 3 forse reparaties betalen. Hoe groot is de kans dat van die 10 MBP's er 3 (30%) kapot gaan in jaar 2 en 3 (niet door vallen/stoten)? Gezien de kwaliteit van Apple is die kans heel klein. Ik zal dus aan het eind van de rit niet alleen een nw batterij hebben voor iedere MBP maar ook geld overhouden.

Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken of ie Applecare of een verzekering neemt maar je moet bedenken dat de verkoper nooit Applecare of een verzekering aanbiedt (enkel) om jou als klant een plezier te doen. Het is gewoon een product waar zeer goed op wordt verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146353

Heeft je beste vriend incl. WA verzekering niet per ongeluk die MBP van de tafel afgestoten.....?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:53
Anoniem: 248577 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:38:
[...]

De meeste mensen gaan in het buitenland niet naar een Applestore voor advies (muv dan van die paar zakelijke gebruikers maar dat is procentueel een zeer beperkte groep). Een ACD gaat veel minder snel kapot dan een laptop en al helemaal zelden binnen 3 jaar. Een case vervangen gebeurt onder Applecare alleen als de case uit zichzelf kapot gaat, dit hoor je alleen bij de witte macbooks nog wel eens. Het plastic scheurt e.d. Bij de alu macbook pro's komt dat zelden voor. Gebeurt het scheuren door een externe oorzaak dan betaalt Applecare ook niks.

Toetsenborden en muizen kunnen kapot gaan, maar vaak zal dit te wijten zijn aan verkeerd gebruik (vallen). Wie zegt dat Apple dan niet gaat zeggen dat het door vallen/stoten komt ipv een fout van binnenuit. Of dat sprake is van vochtschade, ook zo'n conclusie waar al vele iPhonebezitters mee het bos in zijn gestuurd. Bij de all risk dekking van de MM (of een all risk dekking van een ander bedrijf) vallen al die dingen er dan sowieso weer wel onder.

Je stelt verder een kritische vraag over de all risk dekking van de MM bij diefstal. Applecare biedt helemaal geen dekking voor dit soort onheilen van buitenaf (dat het daar niet voor bedoeld is snap ik maar doet voor het prijs/optie vergelijkingsverhaal niet ter zake), dus bij Applecare weet ik zeker dat het buiten de dekking valt. Bij de MM verzekering is er, afgezien van grove nalatigheid oid, een goede kans dat ik de schade krijg vergoed.

Conclusie is dat je je moet afvragen of je een belachelijk hoog bedrag wilt betalen voor iets waar je het rendement statistisch niet uit haalt. Want vergeet 1 ding niet. Ook op Applecare wordt gewoon verdiend. Statistisch gezien is de kans dus erg groot dat het geld voor niks wordt uitgegeven. Een optie kan nog zijn de Applecare via Ebay te kopen, dan betaal je soms een bedrag dat enigszins in verhouding staat tot wat je er voor krijgt.

Nog even een voorbeeld om te illustreren hoe duur Applecare is en hoeveel er op wordt verdiend: stel ik koop met 9 vrienden 10 MBP's 15 inch. We nemen alle 10 Appelcare voor 349,- per MBP. Dat is 3490 euro. Voor dat geld kan ik ons alle 10 na pakweg 2 a 3 jaar een nw batterij kopen en nog 3 forse reparaties betalen. Hoe groot is de kans dat van die 10 MBP's er 3 (30%) kapot gaan in jaar 2 en 3 (niet door vallen/stoten)? Gezien de kwaliteit van Apple is die kans heel klein. Ik zal dus aan het eind van de rit niet alleen een nw batterij hebben voor iedere MBP maar ook geld overhouden.

Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken of ie Applecare of een verzekering neemt maar je moet bedenken dat de verkoper nooit Applecare of een verzekering aanbiedt (enkel) om jou als klant een plezier te doen. Het is gewoon een product waar zeer goed op wordt verdiend.
Er hoeft maar één onderdeel kapot te gaan, en het is het geld dubbel en dwars waard geweest.
Ik biedt het in ieder geval bij al m'n klanten aan. Of ze het dan nemen, is aan hun. Maar ik stel het altijd voor.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16
Rivanov schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:53:
[...]

Er hoeft maar één onderdeel kapot te gaan, en het is het geld dubbel en dwars waard geweest.
Ik biedt het in ieder geval bij al m'n klanten aan. Of ze het dan nemen, is aan hun. Maar ik stel het altijd voor.
En als er geen onderdeel stuk gaat, of hij valt zoals in dit geval, is het compleet weggegooid geld.

AppleCare is alleen handig als je weet dat je het nodig gaat hebben, aangezien een reparatie duur is. Ik ga er echter niet vanuit dat er vanalles mis is, en vind het dus weggegooid geld. Voor de rest is een verzekering een betere optie, of gewoon het geld opzij zetten voor een nieuwe MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Anoniem: 248577 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:38:
[...]

Inderdaad, boven alles is AppleCare een uitgebreide garantie waar op verdiend wordt. Dat is ook het geval bij de Media Markt.

De verwijzing naar de MM en hun verzekering maakte ik uit onwetendheid. Ik bedoelde ermee te vragen: is diefstal sowieso gedekt? Of alleen als je een letselschaderapport hebt? Gewoon uit interesse. En, @Rivanov, als er een onderdeel stuk gaat, eventueel zelfs meerdere keren, is dat gedekt onder AppleCare. Ik noem een Superdrive die kapt (niet ondenkbaar, ik had het zelf laatst nog). Verder, Apple-muizen kunnen ook stuk gaan door gewoon gebruik. Net zoals toetsenborden. Daar hoef je ze niet voor te laten vallen. Ik noem een muis met een balletje dat vies raakt (Mighty Mouse anyone?).

Verder heb je nog de telefonische ondersteuning, die na de 90 dagen €49 ex btw. per consult kost.

En je hebt gelijk, ieder moet voor zich bepalen of hij of zij AppleCare erbij koopt. Ik bied het, net zoals Rivanov, ook altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 19:30

DefLite

Why so serious?

thaan schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:22:
[...]

En als er geen onderdeel stuk gaat, of hij valt zoals in dit geval, is het compleet weggegooid geld.

AppleCare is alleen handig als je weet dat je het nodig gaat hebben, aangezien een reparatie duur is. Ik ga er echter niet vanuit dat er vanalles mis is, en vind het dus weggegooid geld. Voor de rest is een verzekering een betere optie, of gewoon het geld opzij zetten voor een nieuwe MacBook.
Dan neem ik aan dat je ook niks hebt verzekerd behalve de verplichte dingen à la zorgverzekering?

Ik heb zelf wel Applecare @ mijn MBP. Ding gaat ook veel mee op reis dus wel zo makkelijk. Verder ook nog reisverzekering mocht ie in het buitenland gejat worden oid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-04 08:46
Als het een unibody is waarbij enkel de onderkant beschadigd (ingedeukt) is, dan is het over het algemeen de moeite waard om deze netjes los te schroeven en deze zelf (of door een handige vader/buurman/kennis) met een hamer te bewerken zodat deze weer vlak is. Heb ik hier ook eens voor iemand gedaan die zijn MBP heeft laten vallen op een punt. Hierbij was ook de zijkant ingedeukt, ook deze is redelijk uit te deuken. De reactie hierop was "Wow, zo mooi paste het uit de doos niet eens!", dus als je het goed doet is er heel veel te redden.

Kwestie van doek eroverheen en met een kleine, lichte hamer voorzichtig de deuk eruit slaan. Dit garandeert echter wel dat je geen garantie meer hebt. Voordeel is wel dat je weer een mooi sluitende MacBook Pro hebt als je alles goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ThePupD schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:27:
[...]

Dat heeft te maken met dat 't een Belgische winkel is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
DefLite schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:30:
[...]

Dan neem ik aan dat je ook niks hebt verzekerd behalve de verplichte dingen à la zorgverzekering?

Ik heb zelf wel Applecare @ mijn MBP. Ding gaat ook veel mee op reis dus wel zo makkelijk. Verder ook nog reisverzekering mocht ie in het buitenland gejat worden oid!
Ik moet even melden dat ik niet helemaal op de hoogte ben qua wat ik allemaal verzekerd heb/ben, maar houd me inderdaad aan verzekeren 101: verzeker nooit wat je zelf kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-04 08:01

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ongelooflijk dat mensen zich een 350 eu extended garantie aan laten smeren :N .

Dan heb je dus per definitie weinig vertrouwen in het product.........ik beodel 50 eu is nog realistisch, maar 350 suggereert al dat een groot gedeelte van de gebruikers hier gebruik van moet maken....anders was het niet zo 'hoog' geweest.

Ik denk er niet eens bij na om een verzekering bij mijn 2300 euro Thinkpad te kopen; ik verwacht dat het ding werkt en dat kwalen binnen 2 jaar wel tevoorschijn komen en onder garantie vallen. na 2 a 3 jaar is het ding sowieso niet meer dan 600 euro waard, dus dan leg ik liever 250 euro bij om 2e handsje te kopen dan dat ik dit valse gevoel van veiligheid ga afkopen.

Die ervaring heb ik wel getrokken uit mijn telefoon verzekering; ook zo'n waardeloze uitvinding.

Op moment waarvan ik zelf vind dat ik er recht op heb (ik was uitgegleden en mijn telefoon brak in mijn broekzak) gaven zij niet thuis: wel mooi 26 maanden a 7.5 voor nop betaald.
350 euro; dan heb je zelf dus ook niet echt vertrouwen in het product; ergo als een MB 2100 euro kost, zou dus volgens dit tarief dus 1:6 (2100/350) mensen dus terug moeten komen met problemen.....

Maar ja, dit past sowieso wel in het straatje van veel voor weinig bij Apple itself. Begrijp me niet verkeerd; het is allemaal mooi kwalitatief mooi spul (van iphone t/m de G5), maar prijzen zijn echt schandalig.
Mijn thinkpad was ook ordinair duur, maar geen gekke vragen als ik ZELF schade heb gemaakt; werd gewoon aan huis opgehaald, gerepareerd en teruggestuurd binnen 3 werkdagen en zonder rekening.
Kwestie van doek eroverheen en met een kleine, lichte hamer voorzichtig de deuk eruit slaan. Dit garandeert echter wel dat je geen garantie meer hebt. Voordeel is wel dat je weer een mooi sluitende MacBook Pro hebt als je alles goed doet.
en jij denkt dat je nog wel garantie hebt als de zegel niet verbroken is, maar er een enorme deuk in de case zit; das al standaard een no-go.

[ Voor 38% gewijzigd door Seesar op 01-03-2011 20:14 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Seesar schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:09:

Ik denk er niet eens bij na om een verzekering bij mijn 2300 euro Thinkpad te kopen; ik verwacht dat het ding werkt en dat kwalen binnen 2 jaar wel tevoorschijn komen en onder garantie vallen. na 2 a 3 jaar is het ding sowieso niet meer dan 600 euro waard,
Dat is het verschil tussen jouw Thinkpad en een MacBook; een MacBook is over het algemeen een stuk meer waard 2ehands dan een gemiddelde andere laptop.
Seesar schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:21:
wellicht omdat een macbook een 'mode' product is en een thinkpad meer een industrieel/proffesional gericht product (het is glad ijs; voor de ontwerpindustrie is een apple indd een hot-item en hét product).

Meer een vraagaanbod probleem dan een kwaliteit probleem. Liever een product wat bedrijfszeker is en goede nazorg, dan een waardevast product wat eventueel bij gebreke geen thuis geeft en dan ook geen drol waard is.

Ik vind een apple voor 90% van de mensen een mode product zoals een Ipod, Iphone of een Ipad. De meeste mensen gebruiken he tproduct niet wat het toe in staat is en gaan meer voor de looks en gadget dan de functionele rol die een Apple kan vervullen (ik zeg namelijk niet dat het ding te kort schiet).

En ja dan geloof ik wel dat mijn lelijke, gifzwarte, vierkant met lelijke rode accenten thinkpad niet aan min puberale buurmeisje kan verkopen, of de blits kan maken bij mijn homies.....dus ja 2e hands zal ie minder waard zijn.
Volgens mij probeer je meer je afzichtelijke Thinkpad goed te praten ;)
Ik denk dat je er hier op GoT wel vanuit mag gaan dat de meeste een bewuste keuze maken voor Mac OS X, naast het feit dat een Mac inderdaad vaak een stuk mooier is dan een gemiddelde laptop.

[ Voor 56% gewijzigd door thaan op 01-03-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

wellicht omdat een macbook een 'mode' product is en een thinkpad meer een industrieel/proffesional gericht product (het is glad ijs; voor de ontwerpindustrie is een apple indd een hot-item en hét product).

Meer een vraagaanbod probleem dan een kwaliteit probleem. Liever een product wat bedrijfszeker is en goede nazorg, dan een waardevast product wat eventueel bij gebreke geen thuis geeft en dan ook geen drol waard is.

Ik vind een apple voor 90% van de mensen een mode product zoals een Ipod, Iphone of een Ipad. De meeste mensen gebruiken he tproduct niet wat het toe in staat is en gaan meer voor de looks en gadget dan de functionele rol die een Apple kan vervullen (ik zeg namelijk niet dat het ding te kort schiet).

En ja dan geloof ik wel dat mijn lelijke, gifzwarte, vierkant met lelijke rode accenten thinkpad niet aan min puberale buurmeisje kan verkopen, of de blits kan maken bij mijn homies.....dus ja 2e hands zal ie minder waard zijn.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

en jij denkt dat je nog wel garantie hebt als de zegel niet verbroken is, maar er een enorme deuk in de case zit; das al standaard een no-go.
Macs hebben geen verzegelingen. Maar inderdaad: door de gebruiker veroorzaakte schade wordt nooit onder garantie gedekt, behalve mischien in die gevallen waar de maker zegt dat hun product onverwoestbaar is. Dat is dan weer niet het geval voor electronica :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 19:29

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Laten vallen = abuse = geen garantie. Zo simpel is het. Op dat vlak is een verzekering een betere investering dan Apple Care.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
[quote]Seesar schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:09:

Dan heb je dus per definitie weinig vertrouwen in het product.........ik beodel 50 eu is nog realistisch, maar 350 suggereert al dat een groot gedeelte van de gebruikers hier gebruik van moet maken....anders was het niet zo 'hoog' geweest.

50 euro is niet echt realistisch bij een computer lijkt me?

Ik denk er niet eens bij na om een verzekering bij mijn 2300 euro Thinkpad te kopen; ik verwacht dat het ding werkt en dat kwalen binnen 2 jaar wel tevoorschijn komen en onder garantie vallen. na 2 a 3 jaar is het ding sowieso niet meer dan 600 euro waard, dus dan leg ik liever 250 euro bij om 2e handsje te kopen dan dat ik dit valse gevoel van veiligheid ga afkopen.

Die ervaring heb ik wel getrokken uit mijn telefoon verzekering; ook zo'n waardeloze uitvinding.

Op moment waarvan ik zelf vind dat ik er recht op heb (ik was uitgegleden en mijn telefoon brak in mijn broekzak) gaven zij niet thuis: wel mooi 26 maanden a 7.5 voor nop betaald.
350 euro; dan heb je zelf dus ook niet echt vertrouwen in het product; ergo als een MB 2100 euro kost, zou dus volgens dit tarief dus 1:6 (2100/350) mensen dus terug moeten komen met problemen.....

Ik snap totaal niet wat dit rekensommetje moet voorstellen? Leg het me asjeblieft uit?

Maar ja, dit past sowieso wel in het straatje van veel voor weinig bij Apple itself. Begrijp me niet verkeerd; het is allemaal mooi kwalitatief mooi spul (van iphone t/m de G5), maar prijzen zijn echt schandalig.
Mijn thinkpad was ook ordinair duur, maar geen gekke vragen als ik ZELF schade heb gemaakt; werd gewoon aan huis opgehaald, gerepareerd en teruggestuurd binnen 3 werkdagen en zonder rekening.

Ik vind 2300 euro weer veel te veel geld voor een ordinaire Windows-bak. Die afschrijving ook, van 2300 naar 600 in twee jaar tijd. Dan "vergooi" ik liever mijn geld aan een Mac, volgens jou een mode-artikel.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-04 08:46
[...]

Sowieso zijn ze inderdaad niet verzegeld, maar dit is puur een disclaimer waarvan ik in de loop der tijd geleerd hebt dat deze erbij moet staan omdat mensen anders gaan zeuren. Maargoed, ik mag hier toch wel verwachten dat mensen slimmer zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Bizar dat klanten zo eenvoudig de taal en terminologie van fabrikanten overnemen. Ik bedoel, '(user) abuse' is nou niet bepaald een neutrale term om nog maar niet te spreken van klantonvriendelijk. De correctere (neutrale) term in deze (verzekerings)context is 'onheil van buitenaf' zoals hierboven ook al aangehaald.

Een ding moet ik Apple nageven en dat is dat ze heel slim verstopt hebben wat daadwerkelijk de (exorbitante) marge op dit verzekeringsproduct (en vervangende onderdelen in zijn algemeenheid) is. Uit de jaarcijfers is te merken dat doelbewust dit aspect niet uitgesplitst wordt in opbrengsten en kosten. Men kan er echter vrij zeker van zijn dat dit meer is dan de algehele bruto marge van 38%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeft niet per se. Apple maakt vermoedelijk een flinke winst op Applecare. Zie ook 1 post hierboven de opmerking van Rukapul.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 01-03-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:23

Underworld

+1 Inzichtvol

Volkan1984 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:51:
[quote]Seesar schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:09:

Ik vind 2300 euro weer veel te veel geld voor een ordinaire Windows-bak. Die afschrijving ook, van 2300 naar 600 in twee jaar tijd. Dan "vergooi" ik liever mijn geld aan een Mac, volgens jou een mode-artikel.

[...]
Buiten het telefoon verzekeringsverhaal, ben ik het met je eens, ik vind overigens dat zo'n dure Apple Care ook val-water schade zou moeten dekken, misschien moet de premie dan wat omhoog, maar dan zou ik eerder overwegen om een dergelijke 'verzekering' aan te schaffen. Ik snap zelf niet waarom mensen het erbij kopen. Destijds met de scheuren in de case van de witte MacBook, (overigens mijn topic hier op Got), werd ook alles zonder AppleCare vergoed en ook nog eens alles buiten de garantie en ik was niet de enige. Heb destijds wel foto's naar technici op moeten sturen van haar scheurtjes maar de cases waren volledig vergoed zonder AppleCare. Ik vraag mij dan af wat het nut hiervan is.

offtopic:
Weet verder niet wat voor telefoon verzekering het was, maar ik weet dat die van the Phonehouse altijd moeilijk doen. ProAssist had het sowieso vergoed.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Ok ik kan niet op alles reageren, maar laat ik dan wel zeggen waarom ik (met veel boosheid) Applecare heb genomen:

Ik had gelijk de MBP besteld doen de nieuwe versie uitkwam, ruim 2 jaar geleden. Rond de 2200 euro betaald, maar goed het zou het waard zijn.
Ik kan er een heeeeel lang verhaal van maken. Maar ik kreeg een niet goed functionerende MBP thuisgestuurd, heb uren en uren met Apple aan de lijn gezeten die me 20000330339 keer dezelfde dingen lieten proberen die niet werkte, is uiteindelijk ingenomen. Na een maand kreeg ik leuk een melding dat het misschien verholpen was maar niet helemaal. Kreeg m weer thuis, weer gelijk kapot. Uiteindelijk (nu hebben we het over de eerste 12 maanden) is de computer 6 KEER TERUGGEWEEST en die klotelijers weigerden mij een nieuwe te geven. En elke keer was ik m zowat een maand kwijt. Uiteindelijk was de garantie bijna verlopen en was er weer wat mis, en moest toen noodgedwongen Applecare nemen. Omdat hij nog steeds kapot was. Heb het eerste jaar eigenlijk niet 1 x een werkende laptop gehad.

Uiteindelijk bleek er zooo veel mis mee te zijn, dat kan je niet geloven.
Dus ik moest het wel doen, had geen keus.

Nu zullen vele mensen denken, dit pik ik niet, ik ga naar het hoofdkantoor, winkel, naar dit naar dat... geloof mij ik ben bij zoveel afdelingen en winkels geweest om te klagen, en heb elke brief gestuurd die je maar kon bedenken. Heb echt alles eraan gedaan maar dan ook alles. was in staat om de hele boel in de fik te steken... maar die pokkelijers waren niet onder de indruk... het boeit hun niks.

Ik moet wel zeggen, dat ik in al die maanden echt wel goed personeel en vakkundige mensen ben tegengekomen... voor hun die mij probeerde te helpen niks meer dan goede woorden. Maar echt, ik heb op t punt gestaan om erge dingen te doen. Maar het blijft allemaal relatief...

Maar goed, daarom heb ik dus Applecare...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:49

Osxy

Holy crap on a cracker

Uit je verhaal begrijp ik dat het via de online store is gebeurd?

Ik ben blij dat ik een goede reseller heb die:
a: snel is
b: goede service bied
c: als er om verzocht word een leenmachine aanbied.

(Heb geen pech machine maar ben inmiddels al 7 jaar klant daar dus inmiddels al wel wat reparaties gehad. Alles gaat wel eens stuk)

[ Voor 24% gewijzigd door Osxy op 01-03-2011 23:38 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Osxy, bij welke APR ben je klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Volkan1984 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:25:
[...]

Inderdaad, boven alles is AppleCare een uitgebreide garantie waar op verdiend wordt. Dat is ook het geval bij de Media Markt.

De verwijzing naar de MM en hun verzekering maakte ik uit onwetendheid. Ik bedoelde ermee te vragen: is diefstal sowieso gedekt? Of alleen als je een letselschaderapport hebt? Gewoon uit interesse. En, @Rivanov, als er een onderdeel stuk gaat, eventueel zelfs meerdere keren, is dat gedekt onder AppleCare. Ik noem een Superdrive die kapt (niet ondenkbaar, ik had het zelf laatst nog). Verder, Apple-muizen kunnen ook stuk gaan door gewoon gebruik. Net zoals toetsenborden. Daar hoef je ze niet voor te laten vallen. Ik noem een muis met een balletje dat vies raakt (Mighty Mouse anyone?).

Verder heb je nog de telefonische ondersteuning, die na de 90 dagen €49 ex btw. per consult kost.

En je hebt gelijk, ieder moet voor zich bepalen of hij of zij AppleCare erbij koopt. Ik bied het, net zoals Rivanov, ook altijd aan.
Persoonlijk heb ik met 4 reparaties in de afgelopen 2 jaar zeker mijn AppleCare eruit kunnen slepen. Waarschijnlijk ook net een kwestie van pech met hardware natuurlijk, maar ik ben erg blij dat ik AppleCare bij mijn MBP genomen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tip, ik heb mijn macbook pro enige tijd geleden ook laten vallen en gewoon opgegeven aan mijn eigen inboedelverzekering. Zie ook: itsme in "[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - d..."

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:49

Osxy

Holy crap on a cracker

Volkan1984 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:01:
Osxy, bij welke APR ben je klant?
Al 7 jaar bij iCentre (eerst Uitgeest nu Alkmaar).

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

ThePupD schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:21:
[...]

Ok ik kan niet op alles reageren, maar laat ik dan wel zeggen waarom ik (met veel boosheid) Applecare heb genomen:

Ik had gelijk de MBP besteld doen de nieuwe versie uitkwam, ruim 2 jaar geleden. Rond de 2200 euro betaald, maar goed het zou het waard zijn.
Ik kan er een heeeeel lang verhaal van maken. Maar ik kreeg een niet goed functionerende MBP thuisgestuurd, heb uren en uren met Apple aan de lijn gezeten die me 20000330339 keer dezelfde dingen lieten proberen die niet werkte, is uiteindelijk ingenomen. Na een maand kreeg ik leuk een melding dat het misschien verholpen was maar niet helemaal. Kreeg m weer thuis, weer gelijk kapot. Uiteindelijk (nu hebben we het over de eerste 12 maanden) is de computer 6 KEER TERUGGEWEEST en die klotelijers weigerden mij een nieuwe te geven. En elke keer was ik m zowat een maand kwijt. Uiteindelijk was de garantie bijna verlopen en was er weer wat mis, en moest toen noodgedwongen Applecare nemen. Omdat hij nog steeds kapot was. Heb het eerste jaar eigenlijk niet 1 x een werkende laptop gehad.

Uiteindelijk bleek er zooo veel mis mee te zijn, dat kan je niet geloven.
Dus ik moest het wel doen, had geen keus.

Nu zullen vele mensen denken, dit pik ik niet, ik ga naar het hoofdkantoor, winkel, naar dit naar dat... geloof mij ik ben bij zoveel afdelingen en winkels geweest om te klagen, en heb elke brief gestuurd die je maar kon bedenken. Heb echt alles eraan gedaan maar dan ook alles. was in staat om de hele boel in de fik te steken... maar die pokkelijers waren niet onder de indruk... het boeit hun niks.

Ik moet wel zeggen, dat ik in al die maanden echt wel goed personeel en vakkundige mensen ben tegengekomen... voor hun die mij probeerde te helpen niks meer dan goede woorden. Maar echt, ik heb op t punt gestaan om erge dingen te doen. Maar het blijft allemaal relatief...

Maar goed, daarom heb ik dus Applecare...
Aangezien de problemen zich al voordeden tijdens je de normale garantie-periode en ze deze nooit hebben opgelost, had je helemaal geen uitgebreide garantie hoeven te nemen. 6 keer terug moeten met dezelfde klachten is overigens behoorlijk van de pot gerukt, helemaal voor zo'n duur product. Na 2 foute reparaties zou ik - als er geen redelijke oplossing geboden wordt (een 3e "poging tot repareren" is al niet echt redelijk meer) - mijn rechtsbijstand inschakelen. Die moeten dan maar de leverancier in gebreke gaan stellen en de rest afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Mjah goed, heb niks geprobeerd met rechtsbijstand, maar kan je verder vertellen dat ze mij een dikke vinger gaven en dat was t. Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chun
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Afgelopen vrijdag een Macbook Pro 13'' gehaald.

Bij de MM probeerde ze me een Apple Care aan te smeren! Maar ik zat te twijfelen over de MM verzekering en Apple Care. De medewerkers hadden hun argumenten.

MM verzekering, omdat er staat dat onheilen van buiten af ook gedekt zijn.

Apple Care zie ik zelf niet als 'verzekering' wat hier ook wordt gezegd, maar een verlengde garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-04 14:41
ChunFL schreef op zondag 27 maart 2011 @ 22:54:
Afgelopen vrijdag een Macbook Pro 13'' gehaald.

Bij de MM probeerde ze me een Apple Care aan te smeren! Maar ik zat te twijfelen over de MM verzekering en Apple Care. De medewerkers hadden hun argumenten.

MM verzekering, omdat er staat dat onheilen van buiten af ook gedekt zijn.

Apple Care zie ik zelf niet als 'verzekering' wat hier ook wordt gezegd, maar een verlengde garantie.
APP is meer dan alleen garantie; helpdesk, plus je garantie is puur op de machine en niet (in tegenstelling tot gewone garantie) op koper ! Oftewel; garantie is sort of overdraagbaar ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SanderPS3 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 22:57:
[...]

APP is meer dan alleen garantie; helpdesk, plus je garantie is puur op de machine en niet (in tegenstelling tot gewone garantie) op koper ! Oftewel; garantie is sort of overdraagbaar ;)
Die overdraagbaarheid is wel een heel schrale troost voor het enorm hoge bedrag en (mindere 'dekking') dat je voor Applecare moet betalen.

En de Helpdesk? Alles wat daar wordt gemeld kun je ook vinden op fora. De Helpdesk heb je alleen nodig als je gebruik wilt maken van de garantie, m.a.w. als er al iets kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chun
  • Niet online
Anoniem: 248577 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 00:16:
[...]

Die overdraagbaarheid is wel een heel schrale troost voor het enorm hoge bedrag en (mindere 'dekking') dat je voor Applecare moet betalen.

En de Helpdesk? Alles wat daar wordt gemeld kun je ook vinden op fora. De Helpdesk heb je alleen nodig als je gebruik wilt maken van de garantie, m.a.w. als er al iets kapot is.
Zou jij mij een Apple Care adviseren? Dit is mijn eerste Macbook Pro 13'' en ik wil er wel heel erg zuinig op zijn.

Paar jaar geleden had ik een Sony VAIO en na 1 jaar per ongeluk frisdrank eroverheen gegooit, balen! MediaMarkt kon niks meer voor me betekenen en had/heb ook geen inboelverzekering of andere verzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

@ChunFL: als je AppleCare wil aanschaffen om een geval zoals met je Vaio te coveren: niet doen, Applecare is enkel een langere garantietermijn tegen fabricagefouten en dergelijke, niet tegen accidentele schade

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChunFL schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:12:
[...]

Zou jij mij een Apple Care adviseren? Dit is mijn eerste Macbook Pro 13'' en ik wil er wel heel erg zuinig op zijn.

Paar jaar geleden had ik een Sony VAIO en na 1 jaar per ongeluk frisdrank eroverheen gegooit, balen! MediaMarkt kon niks meer voor me betekenen en had/heb ook geen inboelverzekering of andere verzekeringen.
Zoals Darkstar hierboven al aangeeft heeft Applecare in deze situatie geen zin. Wil je gedekt zijn tegen dit soort ongelukken zijn er wel andere mogelijkheden:

1. Gebruik je de laptop niet buiten de deur: all risk inboedelverzekering (hoeft niet duurder te zijn dan een 'normale' inboedelverzekering). Even goed zoeken. Dekt tegelijk ook andere dingen in huis all risk.

2. Gebruik je de laptop ook buiten de deur:
a. Kostbaarhedenverzekering (af te sluiten bij banken e.d., vergelijk goed want prijzen kunnen nogal verschillen). Let op: dit is geen verlengde garantie. Problemen van binnenuit vallen na afloop van de fabrieksgarantie dus niet onder deze verzekering.
b. all risk verzekering met verlengde garantie zoals bijvoorbeeld MM en Saturn die aanbieden (premie is ongeveer 10% van de aanschafprijs en de verzekering loopt dan 3 jaar). Die 3 jaar is voor een Apple wat aan de magere kant want een Apple gaat vaak langer mee en heeft ook na 3 jaar nog een relatief hoge waarde. Desalnietemin is dit tegelijk ook een verlengde garantie bovenop de fabrieksgarantie.
c. Buiten de deur verzekering. Handig in combinatie met de all risk boedelverzekering. Ook hier echter geen verlengde garantie.

Applecare biedt alleen een verlengde garantie. Dus geen allrisk dekking tegen alle onzekere voorvallen van buitenaf.

Voor wat betreft verlengde garantie: die is niet echt nodig omdat er nog zoiets is als wettelijke garantie jegens de verkoper. Overigens is het in de praktijk wel lastig die wettelijke garantie ook daadwerkelijk te claimen. Het product van de MM/Saturn lijkt daarmee de beste optie die voor relatief niet al te veel geld zowel verlengde garantie als allrisk dekking biedt. Specifiek de verzekering van MM/Saturn kun je alleen aanschaffen als je ook de laptop daar koopt.
Gebruik je de laptop alleen binnenshuis dan is de allrisk inboedelverzekering een goede en vooral voordelige optie. Ook los van de aanschaf van een Apple laptop is een dergelijke inboedelverzekering sowieso aan te raden.

Al met al moet je niet teveel geld stoppen in allerlei verzekeringsproducten die alleen gelden voor een enkel item. Slim en goedkoop verzekeren is prima maar overdreven dure pakketten (die dus niet eens allrisk dekking bieden) zoals Applecare zijn zelden rendabel. Apple verdient namelijk dik op dit verzekeringsproduct. Als je laptop al een keer uit zichzelf kapot gaat binnen die drie jaar van Applecare dan is het a. de vraag of de schade groter is dan de aankoopprijs van Applecare en b. of het reparatieverzoek niet wordt afgewezen vanwege vochtschade e.d. Natuurlijk zijn er allemaal mooie voorbeelden van mensen die profijt hebben gehad van Applecare maar het aantal mensen dat Applecare heeft maar nooit zal gebruiken is vele malen groter.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 30-03-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chun
  • Niet online
@bert-nl: Ik had toen bij aanschaf van mijn Macbook Pro willen overwegen om een MediaMarkt verzekering af te sluiten, maar de Apple verkopers hielden me één of andere manier tegen om toch voor die Apple Care te gaan.

Nu ik jouw berichtje lees, denk ik toch dat ik voor de MediaMarkt verzekering ga of een inboedelverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChunFL schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:36:
@bert-nl: Ik had toen bij aanschaf van mijn Macbook Pro willen overwegen om een MediaMarkt verzekering af te sluiten, maar de Apple verkopers hielden me één of andere manier tegen om toch voor die Apple Care te gaan.

Nu ik jouw berichtje lees, denk ik toch dat ik voor de MediaMarkt verzekering ga of een inboedelverzekering.
Als je de laptop ook veel buiten de deur gaat gebruiken zou ik gaan voor die MM verzekering. Zo'n inboedelverzekering is trouwens sowieso wel het overwegen waard.

Dat de Apple verkopers je Applecare proberen te verkopen verbaast me niets. Ze verdienen er dik op. Ik weet niet precies wat de verkoopinstructies zijn voor Apple verkopers maar ik vermoed dat het toch de bedoeling is zoveel mogelijk Applecare te verkopen waarbij het financiele belang voor Apple veel belangrijker is dan het relatieve voordeel voor de koper van Applecare. De zogenaamde voordelen van Applecare worden ook zwaar overdreven. Gezien de prijsstelling van Applecare en wat je er voor krijgt vind ik het product echter niet erg Apple. Als ze het product goedkoper maken en er een all risk dekking bij in stoppen wordt het al een stuk beter. Dus meer het prijspeil van de MM verzekering of eventueel nog iets daarboven gezien de telefonische ondersteuning die Applecare dan nog wel biedt maar de MM verzekering niet. Vermoedelijk maken ze dan nog steeds winst.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 30-03-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Anoniem: 248577 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 00:20:
[...]
a. Kostbaarhedenverzekering (af te sluiten bij banken e.d., vergelijk goed want prijzen kunnen nogal verschillen). Let op: dit is geen verlengde garantie. Problemen van binnenuit vallen na afloop van de fabrieksgarantie dus niet onder deze verzekering.
c. Buiten de deur verzekering. Handig in combinatie met de all risk boedelverzekering. Ook hier echter geen verlengde garantie.
m.a.w. als er een fabrieksfout is dus gewoon een glas cola eroverheen knallen en je bent wel verzekerd? Niet conform regels of integriteit, maar wel conform betalen en prijs........

Zoals ik al eerder schreef; koop je angst niet af met zo'n applecare...het is nie tmeer dan een langere garantie van een product wat in mijn ogen STANDAARD al 3 jaar zou moeten hebben. 10 jaar is onrealistisch, maar 3 jaar zou zo'n product vol vertrouwen vanuit de fabrikant moeten kunnen.

Fouten kunnen gebeuren dus per ongeluk een glas omstoten of laten vallen kan altijd gebeuren; dat is menselijk. Dus zoek een verzekering die daadwerkelijk je hier voor behoed, want een of andere verlengde garantie; na 1 jaar is wel bekend dat het ding wel of niet werkt en als er echt grootschalige kwalen zijn maak je sowieso wel aanspraak omdat het dan toch een tekortkoming is vanuit de fabriekant.

Overigens; als iemand anders een glas water omstoot dan kun je zijn WA gebruiken.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chun
  • Niet online
@bert-nl: Ze zeiden tegen mij: als er wat gebeurt met je Macbook, dan krijg je zelfs een nieuwe Macbook en reparatie is niet bepaald goedkoop bij Apple. Je krijgt binnen 24 uur hulp - aan huis - als je Macbook defect raakt. Telefonisch wordt je per direct geholpen, ook 24 uur per dag, 7 dagen per week. Ze boden mij zelfs € 50,- korting op de Apple Care, maar dat heb ik afgewezen. Ze konden mij niets vertellen over de MM verzekering, omdat ze alleen informatie wisten over Apple producten.

@Seesar: Stel je voor dat iemand geen WA heeft, dan kom je er toch ook nergens mee? Ze zeiden ook: je bent zo-wie-zo gedekt voor onheilen van buiten af, omdat als 'iemand' je Macbook defect maakt dan kun je aanspraak maken op zijn WA.

Maar goed... Nu heb ik zelf een duidelijk beeld tussen de Apple Care en andere verzekeringen!

[ Voor 6% gewijzigd door Chun op 31-03-2011 11:35 ]

Pagina: 1