Toon posts:

''Roadmap'' processors voor laptops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Aangezien ik komende september een studie ga doen voor 2 jaar, wil ik graag een laptop daarvoor kopen.
Het zal mijn 1e ooit worden, dus ben totaal niet thuis in die markt.
Mijn eigenlijke vraag is: Kan iemand mij uitleggen hoe de mobile processors ten opzichte van elkaar presteren?
Zat zelf te denken aan een 2e hands lapt., maar ben dus niet thuis in de processormarkt wat lapt. betreft.
Heb al gezocht naar roadmaps,etc, maar heeft nog niet echt gewenst resultaat gegeven.
Intel of AMD maakt niet veel uit. De types, (zoals Turion, Atom, Centrino enzo) zeggen mij dus niet zoveel. :X

Verwijderd

http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html ?

AMD loopt op dit moment heel erg achter op het mobiele segment (met uitzondering van het extreme low-end spul als de E-350), het is wachten op bulldozer voordat AMD weer competitief is op dit gebied.

Verwijderd

Topicstarter
Oeh, wat een mooie link. Zal me erg helpen! _/-\o_
Is eigenlijks dus hoofdzakelijk voor de studie, typen etc, maar toch.
Ook wifi moet natuurlijk goed werken.

Verwijderd

Neem dan hier eens een kijkje:
[NBBG Aanschaf] Basisnotebook februari 2011

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:48:
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html ?

AMD loopt op dit moment heel erg achter op het mobiele segment (met uitzondering van het extreme low-end spul als de E-350), het is wachten op bulldozer voordat AMD weer competitief is op dit gebied.
Bulldozer komt nog lang niet naar laptops. Midden 2011 krijgen we Llano. Vergeet niet dat Llano ook TurboCore 2.0 zal hebben en met die Turbo wellicht een stuk compentatiever is. Llano is gebaseerd op de huidige Athlon II-serie, maar dan met goede videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

heb er over nagedacht en uiteindelijk besloten om toch voor een nieuwe te gaan. Schaf 'm pas rond augustus aan, dus heb mooi de tijd om me in te lezen en te orienteren.
Ben niet te beroerd om iets 2e hands aan te schaffen, maar met een laptop voor de studie ligt het toch iets gevoeliger. ;)
Pagina: 1