Topic zegt genoeg lijkt me, ik heb op het moment Labtec 2514-en en daar ben ik dus _niet_ tevreden mee. Graag wil ik weten hoe het meeste uit mijn (jammer genoeg grotendeels 128kbit, maar dan heb ik het eigenlijk over 192kbit) mp3tjes haal. Dolby Surround is niet zo belangrijk voor mij, die 2 DVD-tjes per week die ik kijk...ach...
Lijkt me duidelijk dat je niet het maximale haalt uit je muziekcollectie met computerspeakers. Maar reken er wel op dat een losse versterker plus een setje speakers minstens 1000,- kosten.
Jag
Jag
Als je goede spullen in de uiverkoop koopt en in speciale winkels als www.richersounds.nl (in Amsterdam). Dan kan je dezelfde spullen goedkoper krijgen, en dan kan je onder de 1000 gulden blijven, tenzij je een audiofiel bent (dat ben ik dus niet). of iets in de buurt van een audiofiel
Als je gewoon zo af en toe een mp3'tje luisterd en niet op een hard volume, dan kan een computerbox setje wel voldoen. Wil je eenmaal naar een harder volume dan gaat een losse versterker met een paar goeie boxen verder waar de pc speakers stoppen.
Het is dus maar net waar je de boel voor wilt gebuiken. Zelf draai ik veel muziek, ook vrij hard. En films kijk ik maar wat graag. Vandaar dat ik een losse versterker heb met een zooi goeie boxen. Ik heb dit eens vergeleken met een pc speakerset (2 sats met een sub). Het geluid uit die set was best indrukwekkend, of in ieder geval beter dan verwacht. Voor spellen ideaal. Echter toen het volume omhoog ging, ging de boel kraken.
Om op je vraag terug te komen:
Het is dus maar net waar je de boel voor wilt gebuiken. Zelf draai ik veel muziek, ook vrij hard. En films kijk ik maar wat graag. Vandaar dat ik een losse versterker heb met een zooi goeie boxen. Ik heb dit eens vergeleken met een pc speakerset (2 sats met een sub). Het geluid uit die set was best indrukwekkend, of in ieder geval beter dan verwacht. Voor spellen ideaal. Echter toen het volume omhoog ging, ging de boel kraken.
Om op je vraag terug te komen:
Koop een niet al te dure stereo of surround versterker (beide zijn tegenwoordig even duur) Koop hierbij 2 speakers die voor jou goed genoeg zijn, eventueel 2 satelieten met sub, das een persoonlijke keuze. Nu zit je op iets van 1000,- piek en je hebt al veel beter geluid. Later eventueel toch nog uit te bereiden naar dolby surround.Graag wil ik weten hoe het meeste uit mijn mp3tjes haal. Dolby Surround is niet zo belangrijk voor mij, die 2 DVD-tjes per week die ik kijk...ach...
Harstikke bedankt allen voor de reactie!
Ik draai mn mp3z niet echt super hard, ik heb onderburen, maar ik wil het wel KUNNEN
Het wordt dus een versterker a 900 piek en twee boxen a 500 piek per stuk
Of...een coole computerboxen digitale shitset voor 850...maar dat denk ik dus niet...
Ik draai mn mp3z niet echt super hard, ik heb onderburen, maar ik wil het wel KUNNEN
Het wordt dus een versterker a 900 piek en twee boxen a 500 piek per stuk
Of...een coole computerboxen digitale shitset voor 850...maar dat denk ik dus niet...
Verwijderd
Ja stereo en surround zijn misschien wel even duur maar niet even goed:: voor hetzelfde geld heb je natuurlijk een betere stereo versterker dan een surround:: zitten minder onderdelen in... en dat levert dus winst op om meer geld te steken in de onderdelen die er wel in zitten...
Verwijderd
Maak dan wel een galvanische scheiding tussen de pc en versterker, dat voorkomt het beroemde brom probleem.
Verwijderd
He??? Die Labtec 2514 zweer ik bij!Op Saturday 17 March 2001 12:15 schreef L0ci het volgende:
Topic zegt genoeg lijkt me, ik heb op het moment Labtec 2514-en en daar ben ik dus _niet_ tevreden mee. Graag wil ik weten hoe het meeste uit mijn (jammer genoeg grotendeels 128kbit, maar dan heb ik het eigenlijk over 192kbit) mp3tjes haal. Dolby Surround is niet zo belangrijk voor mij, die 2 DVD-tjes per week die ik kijk...ach...
Waarom vind je het niks?
Moet je eens zo'n el-cheapo pc speaker gebruiken, die brommen zo lekker 
moraal van dit verhaal: geen adapters in de buurt...
moraal van dit verhaal: geen adapters in de buurt...
Verwijderd
Snap het ook al niet... ik ben uiterst tevreden met die 2514. Ik heb zelf een 1024 value en draai NT Playstation.Op Saturday 17 March 2001 20:44 schreef assault het volgende:
Labtec 2514 geen goed geluid?
Wat voor geluidskaart heb je dan?
Heb het geluid vergeleken met die megadure boxjes van Creative en die Labtec klinken domweg het beste en zijn nog goedkoop ook...
Verwijderd
nou luister maar eens naar het verschil tussen een setje als die van mij
en jouw labtec (alle respect voor je setje) ALS je een Mp3 luistert..dan is het geluid van mij setje denk ik toch beter..misschien zelfs ook met spelle zelfs....
en dan heb ik er nog wat andere stuuf bij..
en jouw labtec (alle respect voor je setje) ALS je een Mp3 luistert..dan is het geluid van mij setje denk ik toch beter..misschien zelfs ook met spelle zelfs....
Verwijderd
Mooi setje van Technics maar ik heb deze al:Op Saturday 17 March 2001 21:01 schreef Strago het volgende:
nou luister maar eens naar het verschil tussen een setje als die van www.technics.nl/produkten/technics/minisystemen.html#IMPACT%20560]mij
en jouw labtec (alle respect voor je setje) ALS je een Mp3 luistert..dan is het geluid van mij setje denk ik toch beter..misschien zelfs ook met spelle zelfs....en dan heb ik er nog wat andere stuuf bij..

Info: www.pioneer-eur.com/products/home/ns-10en.htm
Ben ik _ZEER_ tevreden over simpelweg door het feit dat ik niet houd van stereomeuk dat te zien is. Alleen die console (tevens ab) is alleen te zien en is gelukkig zeer onopvallend daar het een zachte blauwe kleur heeft en je het kan dimmen.
Trouwens, voor die Labtecs 2514 ~ Fl 179 piek neerleggen bij de Vobis (
Verwijderd
Ja inderdaad daar heb je gelijk in..1 van mijn vrienden heeft er ook 1
En op zich mooi geluid behalve voor mp3 en andere muziek...
Ze zijn wel beter in prijs/kwaliteit verhouding en sommige ook qua desing....
Mijn vriend heeft een subwoofer in houten kast en d`r komt mooi geluid uit...
natuurlijk niet zo mooi als die van mij
maarja mijne kost ook veel geld en je moet er inderdaad wat voor over hebben en dan het nog krijgen ook...dat heeft hij niet en dan is het een verstandige keus om voor de labtec ofzo te gaan..alhoewel ik de FPS1500 zeker niet afraad..maar dan moet je `m wel mooi vinden..en dat vind ik niet..
Ik hou namelijk van een beetje groot
en trouwens ik hou ook niet echt van die grote draaiorgels van stereo torens met allemaal lampies en draaiende diengen en dat soort stuff..in mijn prijsklasse vond ik dees echt mooi vooral door de niet te fel licht gevende (ook zachte kleur) LCD`s...
En op zich mooi geluid behalve voor mp3 en andere muziek...
Ze zijn wel beter in prijs/kwaliteit verhouding en sommige ook qua desing....
Mijn vriend heeft een subwoofer in houten kast en d`r komt mooi geluid uit...
natuurlijk niet zo mooi als die van mij
maarja mijne kost ook veel geld en je moet er inderdaad wat voor over hebben en dan het nog krijgen ook...dat heeft hij niet en dan is het een verstandige keus om voor de labtec ofzo te gaan..alhoewel ik de FPS1500 zeker niet afraad..maar dan moet je `m wel mooi vinden..en dat vind ik niet..
Ik hou namelijk van een beetje groot
en trouwens ik hou ook niet echt van die grote draaiorgels van stereo torens met allemaal lampies en draaiende diengen en dat soort stuff..in mijn prijsklasse vond ik dees echt mooi vooral door de niet te fel licht gevende (ook zachte kleur) LCD`s...
Ik heb een Sansui versterker + 2 top-boxen van Bose aan me pc hangen, dit bevalt erg goed. Mijn mp3 colectie is meestal >192 kbps, het beste is 320 kbps variabel (IMHO). Wel lekker dikke snoeren gebruiken dan klinkt t allemaal heel goed, in combinatie met een Live! 1024. Dus ik zou het zeker doen.
Ik snap niet eens dat mensen het ook maar in hun hoofd halen dat computer speakers beter zouden zijn dan een stereo.
Hmpf al betaal je 2000piek voor je computer speakers, een gare stereo set van 500 is nog altijd vele malen beter
Hmpf al betaal je 2000piek voor je computer speakers, een gare stereo set van 500 is nog altijd vele malen beter
Verwijderd
heel simpel omdat niet iedereen zo indeling in zijn kamer heeft dat de boxen er ook goed voor hangen.
Bij mij zou het dan bv zo zijn dat al het geluid wat normaal over rechts komt dat dat in mijn situatie van achter komt. Vind ik persoonlijk niet handig.
Vandaar ook dat ik wel goede pc speakers heb gekocht (klipsch promedia 2.1). Die speakers klinken goed en voldoen zeker voor het afspelen van mp3tjes of een filmpje. Tuurlijk als ik mp3 luister terwijl ik niet achter mijn pc zit doe ik dat natuurlijk over de versterker(rotel) maar dat komt bijna niet voor.
Bij mij zou het dan bv zo zijn dat al het geluid wat normaal over rechts komt dat dat in mijn situatie van achter komt. Vind ik persoonlijk niet handig.
Vandaar ook dat ik wel goede pc speakers heb gekocht (klipsch promedia 2.1). Die speakers klinken goed en voldoen zeker voor het afspelen van mp3tjes of een filmpje. Tuurlijk als ik mp3 luister terwijl ik niet achter mijn pc zit doe ik dat natuurlijk over de versterker(rotel) maar dat komt bijna niet voor.
Oke, ik ga hier even niet meediscuseren, maar ik zal je een concreet voorbeel geven van wat IK (!) een perfecte vervanger zou vinden van computerspeakertjes. Hierbij hou ik gedachte dat je de speakertjes wel op je bureau zou willen zetten ofzo (dus dat ze klein zijn). Verder sla ik subwoofer setjes als Bose AC-5 en Mirage/Sony setjes over, omdat ik die niet echt serieus neem.
Een setje Mission 70's. Die zijn lekker klein en klinken pittig (dichbij dus). Magnetisch afgeschermd, dus da's ook wel goed. Ik gok 150-200 gulden per stuk.

Verder een klein maar zeer pittig subwoofertje van REL, de Q50. Eentje die uitblinkt in kwaliteit. Niet in "boemerigheid". Laat je alsjeblieeft niet misleiden door het "kleine" vermogen van 50watt. Er zit een heel erg goed versterkertje in! (url)

En dan nog een klein, maar fijn versterkertje: de nad C300. Een heel mooi versterkertje van 2 x 25 Watt

Ik denk dat dit zo'n 2000 - 2200 gulden gaat kosten, maar dan heb je denk ik wel precies wat je zoekt.. ('t is maar een suggestie, maar wel eentje die ik al een tijdje in m'n hoofd heb, aangezien ik een mission 700 best erg goed vind voor z'n geld)...
Een setje Mission 70's. Die zijn lekker klein en klinken pittig (dichbij dus). Magnetisch afgeschermd, dus da's ook wel goed. Ik gok 150-200 gulden per stuk.

Verder een klein maar zeer pittig subwoofertje van REL, de Q50. Eentje die uitblinkt in kwaliteit. Niet in "boemerigheid". Laat je alsjeblieeft niet misleiden door het "kleine" vermogen van 50watt. Er zit een heel erg goed versterkertje in! (url)

En dan nog een klein, maar fijn versterkertje: de nad C300. Een heel mooi versterkertje van 2 x 25 Watt

Ik denk dat dit zo'n 2000 - 2200 gulden gaat kosten, maar dan heb je denk ik wel precies wat je zoekt.. ('t is maar een suggestie, maar wel eentje die ik al een tijdje in m'n hoofd heb, aangezien ik een mission 700 best erg goed vind voor z'n geld)...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Wehehe die Missions heb ik hier staan. Worden ondersteund door 2 Kenwood THX gecertificeerde Subwoofers (demomodellen). Klinkt best wel heel erg bruut. Onkyo eind-versterker op de Subwoofers. Surround receiver op de Missions. Klinkt allemaal fijntjes.
Pagina: 1