Toon posts:

Intel i3 2100 of 2100T verbruik/kracht overweging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor in mijn servertje thuis ben ik nog aan het twijfelen tussen de volgende processoren:
  • Intel® Core™ i3-2100 Processor (3M Cache, 3.10 GHz) 65W TDP
  • Intel® Core™ i3-2100T Processor (3M Cache, 2.50 GHz) 35W TDP
Het is de bedoeling dat de server 24/24 aan blijft staan en dus zo weinig mogelijk verbruikt, maar toch genoeg "power" heeft om bijvoorbeeld een gameserver te runnen.

De 2100T is meteen ook iets duurder dan de gewone versie, waardoor mijn eerste keuze naar de 2100 ging. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met één of beide processoren en weten of er veel verschil zit in verbruik?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:06
Probeer het eens in dit topic: Nieuwe Zuinige Server (discussie)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:46
De 2100T is een onderklokte 2100 (zowel de CPU-cores als GPU lopen op een lagere frequentie). Wellicht dat je dat bij een 2100 ook zelf vanuit de BIOS kan doen.
Idle zal het elkaar sowieso niets ontlopen, hooguit ergens achter de komma, maar niets relevants.

Dus de enige reden om een 2100T te nemen is om het maximaal-verbruik te begrenzen. Zou ik alleen voor kiezen als dat *echt* nodig is (hele krappe slecht geventileerde behuizing bijvoorbeeld) en je 'm niet zelf vanuit de BIOS of OS kan begrenzen.

Verwijderd

Topicstarter
vanaalten schreef op zondag 03 april 2011 @ 11:23:
De 2100T is een onderklokte 2100 (zowel de CPU-cores als GPU lopen op een lagere frequentie). Wellicht dat je dat bij een 2100 ook zelf vanuit de BIOS kan doen.
Idle zal het elkaar sowieso niets ontlopen, hooguit ergens achter de komma, maar niets relevants.

Dus de enige reden om een 2100T te nemen is om het maximaal-verbruik te begrenzen. Zou ik alleen voor kiezen als dat *echt* nodig is (hele krappe slecht geventileerde behuizing bijvoorbeeld) en je 'm niet zelf vanuit de BIOS of OS kan begrenzen.
Bedankt!