[Keyboard/W7] Quote & Tilde tekens worden dubbel ingevoerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 16:55
Ik heb een heel raar (niet 1 april gerelateerd) probleem met mijn toetsenbord instellingen.

De " ' " (quote) toets voert bij mij in sommige programmas (oa Opera en Visual Studio) elke keer als ik er op druk meteen dubbel quotes in. Als ik de shift erbij inhoud en vraag om een 1 dubbele quote dan krijg ik twee dubbele quotes. Het zelfde gebeurt met de ~-toets, (shift tilde geeft me meteen twee tildes) maar andere toetsen werken allemaal perfect.

Nu gebeurt dit dus in Opera, Notepad++ en Visual studio, maar in de Windows 7 zoekbalk en in kladblok gebeurt het weer niet. Ik snap er echt helemaal niets van. Ik heb mijn toetsenbord instellingen al veranderd naar US-International-Us-International. Maar dit had geen effect, ik ben echt radeloos maar bij het code kloppen is dit echt verdomd iritant.

Edit: het lijkt op dit (keyboard herhaald quote/accent i.p.v. é ) probleem, maar de taalinstellingen leveren tot nu toe niets op. Wat ik ook doe, in notepad blijft het goed gaan en in andere programmas blijft het fout gaan, ik heb nu zelfs die stomme taalbalk floating op mijn scherm en hoeveel ik ook switch het blijft fout gaan... :/

Edit2:

Met Nederlandse taal en US keyboard (niet US-International) krijg ik iig maar een quote teken, maar nu kan ik geen ê en dergelijke meer typen omdat deze tekens meteen verschijnen, echt heel gek want ik heb meer dan een jaar zonder problemen NL-US-International gebruikt (de andere had ik verwijdered, dus ik kon ook niet perongeluk switchen).

[ Voor 31% gewijzigd door roy-t op 02-04-2011 11:09 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb je dit probleem inmiddels opgelost?

Ik vindt namelijk wel wat over soortgelijke problemen maar dan dat de quotes etc juiste NIET ingevoerd worden. Ook bij mij komen ze dubbel als ik 1 keer op de toets druk. Zodoende kan ik ook geen apostrof op 'e' maken etc.

Heb de toetsenbord instellingen al een keer opnieuw toegevoegd, auto correctie dingen bekeken etc maar daar zit het hem niet in. Heb het toetsenbord ook al een op Us gezet maar het mag allemaal niet baten :(

[ Voor 28% gewijzigd door ViNyL op 13-12-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:21

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je even een eigen topic zou willen maken i.p.v. dit oude topic weer uit de sloot te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Omdat er altijd naar de search verwezen wordt leek met het ook handiger dit topic te "hergebruiken" ipv er nog een te openen. Ook omdat de problematiek aansluit bij de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 436201
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11-2023
Het is misschien maar een heel kleine kans, maar heb je toevallig een Toshiba laptop? (Satellite Series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Nee zal mijn specs even noemen:

Dell Optiplex 380
Windows 7 Professional met SP1 32 bit Engels.
Pagina: 1