keyboard herhaald quote/accent i.p.v. é

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel vragen en antwoorden gelezen over samenstellen van tekens met ' en e etc. deze instellingen zijn mij wel bekend; instellen in config/toetsenbord/taal :VS-international voor samengestelde tekens
Mijn probleem is dat onder deze instelling de quote, dbl-quote, tilde en accent herhaald worden i.p.v. te combineren met de volgende toets (het resultaat is '' bij toets ' ,"" bij ", ^^ bij ^ en ~~ bij ~) (gelukkig op een andere pc).
Het is al een tijdje zo en daardoor kan ik de oorzaak of een gewijzigde instelling niet echt herleiden.
Voor mijn gevoel moet ik nu het toetsenbord opnieuw (laten) installeren (verwijderen onder apparaatbeheer en opnieuw laten zoeken/installeren) maar misschien dat iemand een andere oplossing/instelling weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat was vast sneller geweest dan hier posten.
bovendien denk ik ook dat je kb driver naar de fritz is.

t is toch niet zo dat de tieper in kwestie, als je dat neit zelf bent, " tiept, denkt, donders, er komt niets, en dan WER " tiept... want dan heb je een StupidUserError syndroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
nee joh
zet je toetsenbord indeling maar eens op Verenigde Staten 101 (United States 101) en je zult zien dat er meteen ' komt te staan zonder op spatie te douwen.
nadeel: je kunt niet meer zo makkelijk ë typen, tenzij je de ASCII tabel uit je hoofd kent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Sorry dat ik dit topic omhooghaal maar ik kwam hierop na de search gebruikt te hebben.

Mijn tante belt mij net en die heeft exact dit probleem! Heb je ondertussen al een oplossing gevonden? Heeft het opnieuw installeren geholpen misschien?
Op maandag 14 januari 2002 23:19 schreef insan1ty het volgende:
nee joh
zet je toetsenbord indeling maar eens op Verenigde Staten 101 (United States 101) en je zult zien dat er meteen ' komt te staan zonder op spatie te douwen.
nadeel: je kunt niet meer zo makkelijk ë typen, tenzij je de ASCII tabel uit je hoofd kent..
Wat je hier zegt is niet van toepassing.. ancoma zegt dattie die instellingen wel kent maar bij het toetsen van een ^ geeft hij er 2! (^^ dus)

Ik kan nu niet proberen om het keyboard opnieuw te installeren want als ik door de telefoon uitleg hoe dat moet is ze nog in staat hem te formatteren! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:49

Theeboon

theebonen bestaan!

Zet je Keyboard language op English (United States) en de Layout op United States 101.

Zo klopt je hele toetsenbord met wat er op 't scherm komt, en moet je de accents e.d. via ASCII codes op 't scherm toveren.

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Ik heb mijn taal op Nederlands staan en keyboardindeling op VS internationaal. Bij mij werkt het toch ook gewoon goed?

Het is dus wel de bedoeling dat wanneer je '+e doet dat je dan é krijgt, maar niet dat je ''e krijgt ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Op donderdag 24 januari 2002 10:59 schreef Razorfist het volgende:
Ik heb mijn taal op Nederlands staan en keyboardindeling op VS internationaal. Bij mij werkt het toch ook gewoon goed?

Het is dus wel de bedoeling dat wanneer je '+e doet dat je dan é krijgt, maar niet dat je ''e krijgt ofzo!
Heel simpel op te lossen. Namelijk gewoon de '-toets 1x indrukken en dan op spatie drukken om onder de toetsenbordinstellingen taal: nederlands indeling: vs(internationaal) het teken ' te krijgen.
wil je de " dan moet je shift '-toets indrukken en dan spatie.

als het niet helemaal duidelijk is, zeg het dan even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, volgens mij werkt dat niet. Op de pc van mijn moeder zag ik hetzelfde probleem. Instellingen ook taal Nederlands en toetsenbordindeling VS internationaal. Het heeft altijd gewoon goed gewerkt, maar ze heeft pas een nieuw toetsenbord en nu heeft ie kuren.
Voor de duidelijkheid: toetsen als ' worden herhaald --> ''. Als je er twee keer op drukt en dan de letter typt, werkt het de tweede keer wel ( ''ë).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
*schop*
I know dat dit een oud topic is, maar heeft er al iemand een oplossing gevonden voor het herhalen van ^^/etc ?! Taalinstellingen werken blijkbaar niet ?
Pagina: 1