Haperent beeld tijdens afspelen films.

Pagina: 1
Acties:

• dbleliev
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09-2022
Hey allemaal,

Ik had een vraag voor jullie. Ik heb op het internet gezocht naar mijn probleem maar geen concreet antwoord kunnen vinden en/of mogelijke oplossingen.

Ik heb mijn laptop via HDMI aangesloten op mijn TV. Maar waneer ik naar een film ga kijken op mijn TV dan hapert het beeld voor mijn gevoel. Het is niet veel maar ik vind het uiterst irritant. :'(

Hadware:
- Videokaart: NVIDIA GeforceGT425M
- TV: Samsung LE46B650

Het beeld op mijn laptop hapert niet, terwijl deze dat wel op mijn TV doet.
Mogelijk dat dit aan de HDMI kabel ligt of is dit onzin?

Bij voorbaat dank,
Dennis

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:16
Ik heb juist dat het op m'n monitor een tikje schokt standaard. Heb het op weten te lossen door reverse telecine aan te zetten en de output van vlc op een andere mode te zetten: directx (directdraw). De standaard output werkt reverse telecine nog steeds niet. Het nadeel van die output is dat de windows aero even wordt uitgeschakeld, maar daar heb je fullscreen geen last van natuurlijk.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• dbleliev
Oké bedankt voor de tip alvast!
Ga het proberen zodra ik thuis kom!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:41

Herman

FP ProMod
Gebruik je de nieuwste driver van nvidia? Hier kun je de nieuwste driver downloaden: klik.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• HAZEMANIA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-06-2011
Nog even een puntje. Ik had hier zelf ook problemen mee maar ik heb een ATI kaart. Gezien jij een NVIDIA kaart hebt las ik dat het belangrijk was om je Dynamic range op Full (0-255) te zetten. Dit heeft te maken met Zwart/Wit/Grijstinten. Dit doe je bij Adjust video/color setting tabblad advanced. Bij ATI kaarten gaat dit automatisch. Succes

• dbleliev
Bedankt voor alle tips!

Ik heb alles aangepast maar het maakt jammer genoeg nog geen wereld van verschil... Met betrekking tot het laatste bericht: Moet ik ook de dynamische contrastverbetering en kleurverbetering aanzetten?

Ik heb op dit moment een HDMI 1.4 kabel van mijn laptop naar mijn TV lopen. Dit was een goedkoop dingetje.. Kan dit er nog iets mee van doen hebben? Bepaalde "bandbreedte" die te groot is ofzo?

Wat overigens ook vreemd is: Sommige HD (1080i) doen het prima, waarbij ik denk dat hij moeite zou moeten hebben. Terwijl ik er bij sommige DVD5 (VIDEO_TS) extra last van heb.

We zoeken weer vrolijk verder O-)
Meer mensen nog tips?

En nogmaals iedereen bedankt die al gereageerd heeft!

• HAZEMANIA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-06-2011
Je kunt dynamische contrastverbetering en kleurverbetering gewoon aan gevinkt laten.

Wat betreft je HDMI 1.4 kabel. Deze is gewoon goed. Een HDMI kabel is een HDMI kabel. Alle gold kabels en andere overbodige onzin zijn gewoon verkooptrucs om het geld uit je portomonee te stelen. Bij HDMI is het een kwestie van hij doet het of hij doet het niet. De framedrops hebben hier niks mee te maken. Ik ga er vanuit dat je kabel niet langer dan 15 meter is.

Wat ik vreemd vind is dat je het probleem bij 480p (dvd) hebt. En niet bij 1080i of 1080p? Het reverse telecine verhaal gaat namelijk om fullhd bestanden. Deze worden afgespeeld op 24fps ipv 60 fps. Voor zover ik weet worden de haperende beelden veroorzaakt door de omvorming van 60 naar 24 fps. En door reverse telecine aan te zetten zorgt die ervoor dat hij elke frame 2 of 3 x laat zien zodat 24fps soepel word afgespeeld. (correct me if i'm wrong). Als je ook happerende beelden hebt met normale video's (480P dvd) is het enige wat ik je nog kan adviseren om even een andere player te proberen. Download bijv mega lite codec pack en probeer het met mediaplayer classic. Deze is weinig belastend voor je systeem.

• dbleliev
De kabel is inderdaad niet langer dan 15 Meter. Hij is 2 meter dus dat zal het probleem niet zijn. Ik neem aan dat de belasting van mijn laptop ook wel ok moet zitten gezien het een Inter Core i7 740QM bevat.

Ik ga nog wat lopen kloten met de instellingen. Ik gebruik op dit moment trouwens VLC player. Maar in windows media player heeft hij het ook. Ik heb overigens ook K-Lite codec pack geinstalleerd.

Mijn laptop is trouwens een Asus X7BJQ-TY152V
Heb geheugen heb ik uitgebreid naar 6GB.

Nogmaal bedankt!!

[ Voor 16% gewijzigd door dbleliev op 31-03-2011 14:02 ]

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:41

Herman

FP ProMod
Is het probleem enkel met deze tv of ook met andere? Heb je al een ander scherm geprobeerd?

Misschien chipset updaten?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Niet zo moeilijk doen, afhankelijk van je bron moet je gewoon de juiste refresh ingesteld hebben.
Dus PAL = 25Hz
NTSC (29,97) = 30Hz
24p = 24Hz

Dit stel je in bij je VGA drivers. Als je dat niet elke keer wilt instellen dan heb je afspeelsoftware die een ingebouwde refresh switcher heeft, zoals MediaPortal.
Pagina: 1