Toon posts:

80% offtopic posts bij T-mobile nieuwspost

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de T-mobile nieuwspost over storing staan er binnen een half uur al tientallen ( > 100) berichten over wie waar verbinding heeft en wie waar storing heeft.

Worden deze alleen gemodereerd naar offtopic of worden deze berichten ook verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 11:16
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:51:
Bij de T-mobile nieuwspost over storing staan er binnen een half uur al tientallen ( > 100) berichten over wie waar verbinding heeft en wie waar storing heeft.

Worden deze alleen gemodereerd naar offtopic of worden deze berichten ook verwijderd?
Hoezo is dat offtopic? Voor de rest voldoet het moderatiesysteem, alleen voor kwetsende of anderszins ongewenste inhoud kan een bericht worden verwijderd.

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

We zijn niet van plan die berichten te verwijderen en eerlijk gezegd zie ik de noodzaak ook niet. Natuurlijk wordt er wat afgespamd met dat soort berichten, maar dat is altijd zo bij dit soort nieuwsberichten. Er valt ook weinig anders te zeggen natuurlijk ;)

En ik vind ze niet eens per se offtopic, of het ergens wel of niet werkt is natuurlijk best interessant als je zelf ook in die regio werkt/woont. Een score van +1 voor zo'n reactie vind ik niet eens zo heel erg.

Tevens even een schopje naar het juiste subforum /TMF.

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 28-03-2011 16:00 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joost schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:56:
[...]

Hoezo is dat offtopic? Voor de rest voldoet het moderatiesysteem, alleen voor kwetsende of anderszins ongewenste inhoud kan een bericht worden verwijderd.
Op zich is een bericht zoals "T-mobile meld dat in Noord-Holland noord een storing is" nog wel nuttig.

Maar stel 30% van de 17.000 actieve bezoekers op dit moment T-mobile heeft en een bericht plaatst als "In amsterdam ligt T-mobile er ook uit :(" dan raak je snel het overzicht kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Het voegt weinig toe, maar het is niet offtopic. Dus die reacties staan prima op +1, wil je dat soort reacties niet zien dan stel je je filter op minimaal +2 in ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:09

Herman

FP ProMod
Van mij mogen al die reacties van: Ik wel hier / Ik hier niet op off topic. Het voegt niks toe en stimuleert enkel dit gedrag. Een eventuele lezer heeft m.i. vrijwel niks aan die informatie en het gevaar is dat zinnige reacties ondergesneeuwd worden.
Kortom: die reacties zijn m.i. totaal irrelevant.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het voegt weinig toe, maar het is niet offtopic
Dit lijkt elkaar een beetje tegen te spreken, maar het is duidelijk hoe er mee omgegaan wordt.
Overigens wel grappig om te lezen hoe iedereen meteen in paniek is, en mensen die meteen hun rom opnieuw wouden installeren om weer online te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 30-09 12:12
Mensen zitten veel te veel alleen naar de naam van een mod-score te kijken.
De 0 score is niet zuiver en alleen voor off-topic berichten.

De opmerking, het is geen 0 want het is niet off-topic is dan ook niet juist.

0 is voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie maar geen kwaad in de zin hebben. En dat geldt voor al die mensen die vertellen of het voor hun wel of niet werkt.

Sommigen zullen wellicht vinden dat dat wel relevante informatie is en het daarom een +1 geven.
De reden dat ik het daar niet mee eens ben is omdat er in het artikel al staat dat de storing niet regiogebonden is en de ene persoon er wel en de andere er geen last van zal hebben.

Dus als iemand meldt dat het voor hem in lutjebroek wel werkt, dan heb ik geen zier aan die informatie als ik ook in lutjebroek zit. Het hangt immers niet van de regio af, maar van iets anders wat nog niet bekend is (of niet publiekelijk gemaakt)

Vandaar wat mij betreft een 0.

[edit:] Niet verrassend dan ook dat de reacties van "in <plaatnsaam> doet ie het wel/niet" elkaar veelvuldig tegenspreken.
Mensen bedoelen dan ook eigenlijk "in de plaats waar ik niet ben doe iet het wel/niet, maar ik heb niet nagevraagd bij anderen of dat voor hen ook geld"

[ Voor 12% gewijzigd door mjtdevries op 28-03-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01-10 21:37
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:13:
[...]

Dit lijkt elkaar een beetje tegen te spreken
Nee hoor, hoezo?

Als ik vraag hoeveel 2 + 2 is en twee mensen zeggen allebei "4", dan voegt het antwoord van de tweede persoon weinig toe, want het antwoord was tenslotte al gegeven, maar dan was zijn antwoord nog wel ontopic. Of zie jij dat anders?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ontopic maar geen toevoeging is irrelevant, alsnog een 0. Zou het tweede antwoord binnen 5 minuten na het eerste komen dan zijn we meestal mild, maar na een uur nogmaals hetzelfde roepen is zinloos.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1