Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding gaat kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week problemen met de voeding van mn computer. Tijdens het spelen van games valt mijn pc uit zonder harde knal of brandlucht maar daarna krijg ik de pc niet meer opgestart.

Mijn oorspronkelijke voeding was een Eminent Em3900 van 550 watt maar nadat deze stukging heb ik oudere voedingen gebruikt om te kijken of de pc zou werken. De eerste was een 300 watt voeding die ervoor zorgde dat de pc opstartte en werkte maar deze ging ook verloren zodra er games worden gespeeld. Daarna heb ik weer een nieuwe boefing ingezet, maar deze was maar 250watt. Deze heeft een week, waarin er niet gegamed is gewerkt maar tijdens het spelen van een game valt ook dezd voedingbuit, om niet meer op te starten...

Nu vraag ik me af, zijn de vervangende voefingen gewoon te licht geweest of zou er bijvoorbeeld een probleem in de grafische kaart zitten ( aangezien er alleen tijdens games problemen zijn)?
Als mijn videokaart bijvoorbeeld kortsluiting ofzo veroorxaakt, dan zou deze met een nieuwe voeding toch niet meer moeten werken? Dat doet ie wel, net als alle andere onderdelen.
Zou ik met vervanging van de voeding naar een hoger wattage uit de pronlemen zijn?

Mijn systeem is als volgt;

- intel core 2 quad 6600
- msi g31m moederbord
- 1 x gb ddr2
- 1 x sb xfi
- 1 x maxtor 320 gb intern 7200 rpm
- 1 x samsung 80 gb intern 5800 rpm
- 1 x medion extern 1 tb usb
- 1 x lg dvd rw
- 1 x xfx 9600 gt pci-e

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 01:45:
De eerste was een 300 watt voeding die ervoor zorgde dat de pc opstartte en werkte maar deze ging ook verloren zodra er games worden gespeeld. Daarna heb ik weer een nieuwe boefing ingezet, maar deze was maar 250watt. Deze heeft een week, waarin er niet gegamed is gewerkt maar tijdens het spelen van een game valt ook dezd voedingbuit, om niet meer op te starten...
Je realiseert je hopelijk dat je je mooie onderdelen riskeert door er allerlei oude prutvoedingen in te zetten?
Zou ik met vervanging van de voeding naar een hoger wattage uit de pronlemen zijn?
Kun je alleen met testen achterkomen. Zie [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26 voor voedingeninformatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, maar ik heb geen minimale 500 watt voeding liggen. En doordat mn pc door die oude prutvoefingen wel weer werkte kan ik onderdelen uitsluiten lijkt me...

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 08:47
Koop een fatsoenlijke nieuwe!

http://specs.tweak.to/18230

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 09:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 03:16:
Jawel, maar ik heb geen minimale 500 watt voeding liggen. En doordat mn pc door die oude prutvoefingen wel weer werkte kan ik onderdelen uitsluiten lijkt me...
Nee, dat kan niet. Als je geen goede voeding gebruikt, kun je nooit zeker zijn over de rest van je systeem.

Rail Away!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Gewoon even een nieuwe voeding kopen. 250/300watt is gewoon veels te weinig voor zo'n computer (met die specs).

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 03:16:
Jawel, maar ik heb geen minimale 500 watt voeding liggen.
Dat heb je ook helemaal niet nodig, een goede voeding is wat je nodig hebt.
Zie [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Volgens de be quiet! powersupply calculator gebruikt je systeem max 400 watt.
Kijk ook eens of je videokaart voorzien is van extra prik.

Al eens gedacht aan oververhitting? (stof verwijderd? draaien alle fans? worden de koelblokken wel warm?)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
A4- schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:36:
Volgens de be quiet! powersupply calculator gebruikt je systeem max 400 watt.
Zal mij verbazen als die echt over de 200W uit de voeding kan trekken.
Kijk ook eens of je videokaart voorzien is van extra prik.

Al eens gedacht aan oververhitting? (stof verwijderd? draaien alle fans? worden de koelblokken wel warm?)
Je moet niet denken dat een slechte 500W genoeg kan zijn, ook al neemt de PC misschien maar 200W. Zelfs een goede 300W voeding kan soms meer leveren dan een bagger 750W voeding.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie hulp, ik ga eens kijken bij de dynabyte daar hebben ze een 500 watt voor 60 euro... Eens kijken of dat wat is

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:21:
Dank voor jullie hulp, ik ga eens kijken bij de dynabyte daar hebben ze een 500 watt voor 60 euro... Eens kijken of dat wat is
verkeerd om. Kijk nu eerst eens naar wat je nodig hebt en naar een A-merk, en ga dan zoeken waar je dat A-merk zo goedkoop mogelijk kunt krijgen. Niet eerst een prijs stellen en dan maar een hoog wattage kopen zonder dat het een A-merk is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Een kwaliteits voeding is idd belangrijk, maar als ik op de site van Dynabyte kijk hebben ze alleen maar Be Quiet, dus dat zit wel goed.

Verwijderd

2dehands vindt je ook nog wel iets leuks ;)
Pagina: 1