[(free)NAS] Systeemadvies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal :)

Al een tijdje hebben we hier een oude SFF in gebruik als NAS, maar het is me te traag en omdat er maar één HDD in past heb ik toch niet zo'n gerust gevoel over.

Nou ben ik van plan een nieuwe NAS samen te stellen, maar ik heb verder geen specifieke ideeën over wat voor hardware. In ieder geval zou ik het volgende willen:
Doel = data-opslag + backup
Verbinding = Gigabit ethernet (Intel Gigabit CT Desktop Adapter leek me wel wat)
WoL = handig, ik lees dingen over wake from S3, waarbij de pc opstart zodra je hem benadert over het netwerk?
- Energiezuinig
- Twee of drie harde schijven in een RAID opstelling. Ik heb hier verder niet heel veel verstand van, maar ik wil ze graag mirroren, dat als eentje stuk gaat de data er nog steeds is. Is het tegelijk mogelijk om de data dan (theoretisch) dubbel zo snel te benaderen?
- Booten vanaf USB zodat daar FreeNAS op geïnstalleerd kan worden
- Opslag 1TB of iets minder

Verder moet het natuurlijk wat degelijk spul zijn, niet het goedkoopste van het goedkoopste want ik wil er wel een beetje op kunnen vertrouwen.

Iemand enig idee wat voor hardware hiervoor in aanmerking komt en op wat voor bedrag ik moet rekenen?

Alvast heel erg bedankt voor enige hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Ik denk dat een moderator dit topic beter kan verplaatsen, en/of anders je vraag stellen in onderstaand topic. :)

Het grote DIY RAID NAS topic deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

WoL is in te stellen in de BIOS.
Als je een energiezuinige hebt, raad ik je een Intel Atom aan.
RAID-5 (dacht ik) is mogelijk, dan heb je op 2 schijven dezelfde data.
Als de pc niet overweg kan met USB boot kan je dit proberen (heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het is de moeite waard vind ik): http://www.pendrivelinux....bios-support-via-plop-cd/