Advies aanschaf 5.1 home cinema set van Denon. Wie helpt?

Pagina: 1
Acties:

• MariekeG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-05-2025
Mijn Denon adv-700 (5.1 DVD surround receiver) heeft het gisteren begeven. Helaas, want wij waren er erg tevreden over. Vermoedelijk iets met overspanning.
Nu moet ik dus iets nieuws kopen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Mijn eisen zijn simpel (dacht ik):
- de boxen doen het nog, dus die houd ik
- ik wil cd's afspelen op hetzelfde apparaat als waar ik dvd's op afspeel
- ik vind dvd-kwaliteit belangrijker dan cd-kwaliteit
- mijn budget is maximaal € 1.000
- het is niet erg als ik van 1 naar 2 apparaten moet, maar ze mogen niet te hoog zijn, want dan passen ze niet in mijn kast
- later wil ik misschien over op multiroom
- ik wil mijn iPod aan kunnen sluiten
- er moet een HDMI en een Spiff-uitgang op zitten

Ik zou echt heel erg blij zijn wanneer iemand mij een goed advies geeft.

Verwijderd

Ja je kan de Denon AVR1911 nemen ik ben er egt hardstike blij mee mooi geluid veel instel mogelijk heden en voldoende aansluitingen. aleen moet u dan een cd of dvd spelert los aanschafen maar die zijn er zat van denon voor niet te veel.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

De eisen zijn inderdaad ook niet heel apart. Een simpele receiver doet alles al wat je wilt. Het enige is dat je dan nog een losse DVD-speler er bij moet nemen. Als je beide apparaten van Denon wilt hebben wordt het wel wat duurder dan als je naar andere merken gaat. Dus dat is even een eigen keuze wat je wilt. Je zou nu ook naar Blu-ray over kunnen stappen, want dat is nu toch wel wat meer mainstream geworden. Er zijn als Blu-rayspelers voor 250 euro en voor 750 euro heb je een leuke receiver. Natuurlijk kan je het budget ook anders opdelen.

De AVR-1911 zoals hierboven aangegeven heeft inderdaad alle opties die je wilt hebben. En dan heb je ook nog geld over voor de DVD-speler. Alleen is de receiver alleen al twee keer zo hoog als de Denon adv-700 die je eerst had, en dan moet er nog een DVD-speler op. Grote kans dat het niet gaat passen. Er zijn wel lage receivers, maar dan kom je uit op een Marantz 1601 en niet meer bij Denon.

Nog één tip: kijk voor Denon ook eens in Duitsland. Dat kan soms best wel eens wat verschillen qua prijs. Soms van enkele tientjes, maar soms ook honderden euro's. Nu is het niet voor iedereen rendabel om naar Duitsland te rijden, maar als je toch bij de grens woont...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MariekeG
Dank voor de reacies.

Het wordt waarschijnlijk de Denon AVR 1911, ondanks z'n hoogte. Hoewel ik nu ook weer twijfel. Wat is het verschil met de 1611?

Ipv een dvd-speler wil mijn man zo af en toe z'n laptop koppelen en daar dvd's op af spelen. Hij kijk vnl. muziekdvd's, dus het geluid is belangrijker dan het beeld.
Als we toch een dvd-speler missen, dan kunnen we toch ook een goedkoop dingetje van < EUR 100 kopen. Ik heb begrepen dat dat niet zo heel veel uitmaakt.
Iemand anders adviseerde mij (op termijn) over te stappen op een mediacenter. Maar ja, dan moet ik weer van alles gaan bekijken en vergelijken en daar heb ik nu niet veel zin in.

Nav de tip om in Duitsland te kijken heb ik nog wat gezocht. Bij Amazon.de wordt de AVR 1911 aangeboden voor EUR 370. Dat is EUR 120 goedkoper dan de goedkoopste in Nederland. Ik begrijp alleen niet zo goed de verschillen in aanbieders bij Amazon. Hoe betrouwbaar zijn de marketplace-aanbieders? Iemand ervaring?

[ Voor 10% gewijzigd door MariekeG op 26-03-2011 10:10 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

MariekeG schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 09:54:
Het wordt waarschijnlijk de Denon AVR 1911, ondanks z'n hoogte. Hoewel ik nu ook weer twijfel. Wat is het verschil met de 1611?
De Denon AVR-1611 heeft geen Zone 2 en de AVR-1911 wel. En dat was een eis van je.
Nav de tip om in Duitsland te kijken heb ik nog wat gezocht. Bij Amazon.de wordt de AVR 1911 aangeboden voor EUR 370. Dat is EUR 120 goedkoper dan de goedkoopste in Nederland. Ik begrijp alleen niet zo goed de verschillen in aanbieders bij Amazon. Hoe betrouwbaar zijn de marketplace-aanbieders? Iemand ervaring?
Ik zou eens Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 4, daar staan wat ervaringen met Duitse winkel is. Een van de winkels waar altijd goede ervaringen mee zijn is Hifi Schluderbacher.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MariekeG
Dank voor de tips.
Ik heb gisteren de AVR 1911 besteld bij Amazon.de voor € 392. Ze zeggen dat-ie op 30 of 31 maart wordt geleverd. Ben benieuwd!
Belangrijkste voordeel van de 1911 voor mij is, denk ik, dat er aan de voorkant een USB aansluiting zit voor m'n iPod.
Pagina: 1