Macbook Pro hapert

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Yo,

Ik zit met een klein maar o zo irritant probleem.
Als ik achter mijn MBP 13.3 eind 2010 zit, dan hapert hij af en toe. Dat wil zeggen dat hij even een seconde freezed en dan snel alles alsnog doet. Ook nu ik dit typ doet hij dat, ik typ dit verhaal en opeens stopt alles, ik blijf nog wel doortypen, en dan ineens zet hij alles op het scherm. Hij registreert dus wel alles maar het lijkt alsof het beeld een beetje achterloopt. Ik merk het bij YT filmpjes overal eigenlijk. Herkent iemand dit probleem. Wil namelijk niet mijn Mac weer helemaal cleanen, dat heb ik laatst nog gedaan.

Heb BTW wel service battery maar dat heeft er volgens mij helemaal niks mee te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het wel ooit is als ik bijvoorbeeld in Photoshop een groot bestand opstart en Parallels opstart. Dan loopt het geheugen vol. Dit is op mijn Imac op het werk.

Dus misschien iets mis mee het geheugen. Draai is wat testjes. Geheugen en hardeschijf?

Service battery? moet je nu al je accu vervangen dan. Ik heb een thuis ook nog een macbook pro (late 2009). Deze accu zit nog op 94%. Word dagelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Herkenbaar. Draai op mijn werk een iMac dualcore 3Ghz met 4GB ram. In Microsoft Entourage dagelijks het euvel dat hij soms even hapart. Heb je het met elke software trouwens?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Installeer eens iStat en kijk eens naar de temperatuur van de processor. En voor de accu, dit mag niet kunnen. De status van de accu is gedetailleerd te zien met coconuBattery.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Accu heeft nog 74%. Ik had eigenlijk al en tijd geleden even Apple hierover moeten bellen maar toendertijd niet gedaan. Nu is mijn Macbook Pro al 17 maanden oud, dus volgens mij heeft het geen eens zin meer.
Maar goed, ik heb even gekeken naar iStat en die gaf aan dat ik nog maar 300 MB van de 4GB vrij had. Ik keek naar de processen in de Activity Monitor en die gaf aan dat Firefox 1 GB gebruikte!
Misschien dat de nieuwe Firefox nog een beetje slordig omgaat met geheugen want nu heb ik maar Safari weer uit de kast gehaald. Ik hoop dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Toevallig Firefox 3.6+?
Memory leak in firefox 3.6+

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 19:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je de harde schijf toevallig zelf vervangen? Er zijn wat bekende problemen met bepaalde types Western Digital schijven die het freezing probleem wat jij beschrijft veroorzaken.
Dit mag in ieder geval niet voorkomen met de standaard ingebouwde harde schijf. (Tenzij deze defect is natuurlijk.)
Je kunt het horen als je tijdens het freezen de schijf een *klik* hoort maken.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Nope net de nieuwste versie. Het leek wel of die het veroorzaakte maar volgens mij had ik het eerder ook al. De harde schijf is niet vervangen. Misschien dat die wel een klap heeft opgelopen want mijn laptop is een kleine 20cm op de grond gevallen, op plavuizen. Klein deukje in het hoekje, eeuwig zonde. Maar goed normale harde schijf zit er weer in en ik gebruik nu Safari. Tot nu nog geen problemen. Denk dat het de nieuwe Firefox was. Ik zazl ff letten op het geluidje, maar ik heb het niet eerder gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Als je het probleem ervaart enkel met Firefox 4 zou dit kunnen liggen aan de Flash Player plugin. Net ook gemerkt dat ik op mijn MBP constant freezes had in Firefox. Flash Player plugin uitgeschakeld => opgelost

*edit
Flash Player updaten lijkt dit probleem ook op te lossen. Huidige versie van de flash player plugin is 10.2.153.1

[ Voor 22% gewijzigd door Darkstar op 25-03-2011 21:20 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Pagina: 1