MBP HDD en RAM upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views

• Digidoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 19:57

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Topicstarter
Ik ga ergens binnen nu en afzienbare tijd mijn eerste 13" Macbook Pro (tweedehands) kopen uit begin 2010. Met factuur, originele doos en boekjes natuurlijk.

Specs:
2,26 GHZ Intel Core 2 Duo
RAM 2 GB (1066 Mhz)
HDD 160 GB

Omdat ik er - vrij licht, maar toch wel - ook wat geluidsapparatuur (Presonus Firestudio Project) en bijbehorende software (Protools en/of Cubase) op wil draaien voor liveshows en (demo) opnames op locatie, wil ik het werkgeheugen en de hardeschijf upgraden. Omdat het m'n eerste macbook is, even wat vragen.

- Op de internets is hier en daar wat rumoer over 7200 toeren HDD's die niet lekker in een Macbook Pro zouden draaien (lawaai, hitte, batterijduur). Wat zijn de ervaringen hiermee? Welke HDD zouden jullie adviseren? Ik mik op 500GB met een prijs rond de € 80,-. SSD is mooi, maar te duur in dit verband.
- Upgrade van de HDD impliceert dat ik de OS opnieuw moet installeren (bestanden op de oude HDD hoef ik niet). Kan dat "gewoon"?
- RAM geheugen wil ik upgraden naar 4GB. Dat zal geen moeite zijn, maar wellicht dat iemand daar nog tips/opmerkingen over heeft qua merk.

[ Voor 6% gewijzigd door Digidoo op 24-03-2011 16:50 ]

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik zou voor de harde schijf naar een Mementus XT kijken, het beste van 2 werelden.

Verwijderd

ik zou ook een seagate momentus xt solid state hybrid drive nemen van 500gb en ik zou direct voor 8gb ram gaan

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk 'ns in [Macbook] Harde schijf vervangen - Deel 2 en \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2 (en eventueel Het SSD in je Apple topic). Daarin vind je de nodig antwoorden op je vragen en ervaringen met het vervangen van de HDD en geheugen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.