Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarom gebeurt dit soort dingen?

Pagina: 1
Acties:

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
http://www.kladblog.com/content/html/201103/parking.asp

In bovenstaand filmpje zie je hoe 2 gloednieuwe Mazda's bij een Mazda (fabriek? garage?) in een of ander Oostblok land, compleet met goede onderdelen met een grijper worden opgepakt en in een mega container worden gedumpt.

Ik kan mij niet voorstellen dat er dusdanig iets mis is met deze auto's, dat ze met goede onderdelen en al zo in de prak worden gemaakt.
Is dit dan typisch iets uit de Oostbloklanden, dat ze niet slim genoeg zijn om die auto deels te recyclen? Of wat? Want soortgelijke filmpjes zijn best wel te vinden op internet en elke keer denk ik bij mezelf: GEEF DIE AUTO MAAR AAN MIJ!!

Ja, als je er toch vanaf moet. Breng maar hierheen.

(Ik heb dit trouwens ook altijd met films waarin veel auto's aan gort gereden worden..... dan heb ik ook altijd zoiets van; geef lekker aan mij ipv goede auto's te trashen.... :( )

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:54
Naboo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:58:

In bovenstaand filmpje zie je hoe 2 gloednieuwe Mazda's bij een Mazda (fabriek? garage?) in een of ander Oostblok land, compleet met goede onderdelen met een grijper worden opgepakt en in een mega container worden gedumpt.

Ik kan mij niet voorstellen dat er dusdanig iets mis is met deze auto's, dat ze met goede onderdelen en al zo in de prak worden gemaakt.
Is dit dan typisch iets uit de Oostbloklanden, dat ze niet slim genoeg zijn om die auto deels te recyclen? Of wat? Want soortgelijke filmpjes zijn best wel te vinden op internet en elke keer denk ik bij mezelf: GEEF DIE AUTO MAAR AAN MIJ!!

Ja, als je er toch vanaf moet. Breng maar hierheen.

(Ik heb dit trouwens ook altijd met films waarin veel auto's aan gort gereden worden..... dan heb ik ook altijd zoiets van; geef lekker aan mij ipv goede auto's te trashen.... :( )
Sorry, maar dit gebeurd overall.
En niet alleen met Auto's meeste fabrieken die dingen produceren laten dingen al slopen voor het ooit uit de fabriek is geweest.
En leuk dat er mensen zijn die dingen in de recycle bak brengen en hun papier scheiden maar het gros doet dat toch niet.

En ja ik heb ook vaak zat zoiets van doe mij die dan maar, maar voor sommige mensen is het een sport.
Sommige landen hebben er geen zin in om er moeite voor te doen en hebben een andere denkwijze.

1 ding : Wegwerp maatschappij, het heeft allemaal geen waarde

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Naboo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:58:

Dit zijn langdurig fout geparkeerde auto's die verwijderd worden op een nogal rigoureuze manier. Dat heeft dus weinig te maken met recycling of het slopen van nog perfecte auto's.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
AtleX schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:02:
[...]

Dit zijn langdurig fout geparkeerde auto's die verwijderd worden op een nogal rigoureuze manier. Dat heeft dus weinig te maken met recycling of het slopen van nog perfecte auto's.
Bron?

De auto's hebben geen kentekens en de mensen die er omheen rennen lopen in Mazda overalls....

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Van de bron van jouw filmpje:
Russian tow: A radical solution to the parked cars!
En volgens mij heb ik deze week al eerder er wat over gelezen, maar dat kan ik nu niet vinden. :(

[ Voor 15% gewijzigd door AtleX op 24-03-2011 15:06 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Die zilverkleurige zag er al beschadigd uit op het dak, misschien gevallen (?) en moet volgens de verzekering vernietigd worden?

Dat zag ik vroeger al, op het oog prima laptops werden stukgeslagen, omdat ze door de leverancier vervangen waren door nieuwe (op voorwaarde dat de oude vernietigd zouden worden).

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Helaas vaak het gevolg van de milieu maatregels. Zoals in Engeland waar je premie kreeg bij het inruilen van een auto voor een zuiniger model. Voorwaarde was dan wel dat de oude auto vernietigd werd... Daar zijn dus enorm veel prima auto's vernietigd.

Jammer dat ze dan van die nep zogenaamd zuinige auto's zoals de Prius ervoor in de plaats krijgen, weg milieu voordeel.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Jiriki schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:06:
Helaas vaak het gevolg van de milieu maatregels. Zoals in Engeland waar je premie kreeg bij het inruilen van een auto voor een zuiniger model. Voorwaarde was dan wel dat de oude auto vernietigd werd... Daar zijn dus enorm veel prima auto's vernietigd.
Deze leek splinternieuw. Hoewel je aan het feit dat er geen kenteken op zat ook niks kunt afleiden, in landen waar het kenteken persoonsgebonden is zie je vaak auto's zonder kenteken langs de weg staan.

• Mektheb
Dat ook, maar de auto heeft ook totaal geen waarde het probleem oplossen duurt 3x zo lang dan er 2 nieuwe van de band te laten rollen.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 12:01

EXX

EXtended eXchange

Jammer dat ze dan van die nep zogenaamd zuinige auto's zoals de Prius,
offtopic:
-1 populaire kletspraat

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37
offtopic:
Hoezo? Een Prius is helemaal niet zo heel zuinig, daar is weinig populaire kletspraat aan... Bij normaal doorrijden (140 op de snelweg) is een Prius niet zuiniger dan een Passat Diesel waar je wel bakken met WB en BPM voor betaald

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 24-03-2011 15:15 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:41

-tom-562

Oliesjeik

Ik kan het filmpje zo niet zien (want proxy op 't werk), maar ik heb ergens een artikel/nieuwsbericht ooit eens in een autoblad gelezen, dat een boot half gezonken was met nieuwe Mazda's. De Mazda's die in contact waren geweest met het water werden per direct compleet vernietigd, omdat Mazda niet garant kon staan dat die auto's nog aan de Mazda kwaliteitsstandaard voldeed.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Het vernietigen van 'op zich nog goed bruikbare' spullen gebeurt aan de lopende band (niet alleen bij auto's) en daar is een heel simpele reden voor, namelijk dat die spullen om wat voor reden dan ook niet aan de kwaliteitsstandaard van de fabrikant voldoen, en het teveel geld kost om ze op te lappen cq. door te sluizen naar een tweedehands winkeltje. Bovendien wil de fabrikant niet dat suboptimale spullen met zijn merknaam in het verkeer komen.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Mektheb schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:08:
Dat ook, maar de auto heeft ook totaal geen waarde het probleem oplossen duurt 3x zo lang dan er 2 nieuwe van de band te laten rollen.
Hoewel dingen als LM velgen en zelfs stukken plaatwerk toch nog prima herbruikt kunnen worden, zelfs als de auto's in het water hebben gelegen.

Verwijderd

SeatRider schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:36:
[...]

Hoewel dingen als LM velgen en zelfs stukken plaatwerk toch nog prima herbruikt kunnen worden, zelfs als de auto's in het water hebben gelegen.
Het kost teveel geld om velgen en stukken plaatwerk te hergebruiken. Bovendien, ook al zou het niet al teveel geld kosten, dan nog heeft /willekeurig welk automerk geen zin om te gaan fungeren als een second hand chop shop.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Self reflection is the school of wisdom

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:38:
[...]

Het kost teveel geld om velgen en stukken plaatwerk te hergebruiken. Bovendien, ook al zou het niet al teveel geld kosten, dan nog heeft /willekeurig welk automerk geen zin om te gaan fungeren als een second hand chop shop.
OK, en dit ding doorsluizen naar een handelaar levert idd als risico op dat deze hem weer oplapt met alle gevolgen van dien voor de merknaam.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:41

-tom-562

Oliesjeik

Idd. een mazda met nog geen 10 km op de teller voor b.v. de helft van het geld, daar is Mazda ook niet blij mee, mocht er onverhoopt van alles mis aan zijn.

Vaak bu'j te bang!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

offtopic:
Top Gear, voor al uw wetenschappelijk onderbouwde onderzoeken 8)7 Leuk programma, maar niet voor dit soort zaken.

Overigens doet me dit denken aan die BMW's met hagelschade die in Limburg stonden. Die werden gewoon gefixt en tegen korting verkocht.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

MrSleeves schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:53:
[...]

offtopic:
Top Gear, voor al uw wetenschappelijk onderbouwde onderzoeken 8)7 Leuk programma, maar niet voor dit soort zaken.

Overigens doet me dit denken aan die BMW's met hagelschade die in Limburg stonden. Die werden gewoon gefixt en tegen korting verkocht.
Hagelschade is iets anders als waterschade ;)

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

True, maar dat kan ik uit het filmpje niet opmaken.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

418O2 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:15:
offtopic:
Hoezo? Een Prius is helemaal niet zo heel zuinig, daar is weinig populaire kletspraat aan... Bij normaal doorrijden (140 op de snelweg) is een Prius niet zuiniger dan een Passat Diesel waar je wel bakken met WB en BPM voor betaald
offtopic:
Zucht. DIESEL. Meer energieinhoud dan benzine en alleen goedkoper door het belastingregime. Bovendien is 140 km/u op de snelweg geen normaal doorrijden maar een overtreding van de wet. Daarnaast rijden we allemaal ook km's buiten de snelweg. Over NOx uitstoot ed zullen we het maar niet hebben.

ontopic: hier op mijn werk kregen we nieuwe PC's en de oude (Dual Xeon Prestonia machines) moesten ook gesloopt worden. We hadden aangeboden er Centos op te gaan draaien ivm de Windows licenties, maar nee, ze moesten weg.

[ Voor 15% gewijzigd door EXX op 24-03-2011 16:11 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het zijn in ieder geval relatief nieuwe auto's.
Het gaat bij beide auto's om de Mazda 6 (II) pre-facelift.
Dit model is van ongeveer 2008-2010 verkocht. in 2010 is deze vervangen door een facelift model.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
In de VS ook. Onder deze "cash for clunkers" regeling zijn helaas ook een aantal zeer zeldzame auto's verloren gegaan. Ik kan me iets herinneren over een Jensen Interceptor FF o.i.d. :'(

Maar, ik zal de garage goed gesloten houden voor deze figuren. Daar staat ook een Mazda die nogal veel dorst heeft ;)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
En dan ook met die smiley erachter _o-

Over de Prius gaan de wildste verhalen rond, hij zou schadelijker zijn dan een Hummer (waarbij niet verteld wordt dat je met die Hummer niet moet gaan rijden om die vergelijking op te laten gaan), hij zou vervuilender zijn dan een M3 (waarbij niet vermeld wordt dat de Prius op z'n top gereden werd waardoor de accu's geen kans kregen om bij te laden en dus niks toevoegden behalve "dead weight") en weet ik het wat.

Ik wacht nog op de eerste echt wetenschappelijke studie gedaan door iemand die niet bevooroordeeld in de zaak staat, maar ik denk dat ik daar lang op kan wachten :Y)

Maar goed, da's redelijk offtopic. Ik vind het ook pijnlijk om te zien om auto's die ik graag zou willen hebben zo toegetakeld te zien worden.
AtleX schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:05:
[...]

Van de bron van jouw filmpje:
Niet de meest betrouwbare bron voor de verklaring wat hier gebeurt natuurlijk. Kan ook zomaar en popiejopie GeenStijl-achtige titel zijn voor dit volgens de uploader grappige filmpje ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 24-03-2011 16:36 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

The End

!Beginning

Volgens mij zijn dit 'lege' auto's. Alleen een frame, body en wielen.

Er zullen daar wel teveel echte showwagens gejat worden. :)

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb ooit eens zo'n docu gezien hierover, ze doen het ook met tv's enz. honderden nieuwe LCD tv's die de schredder ingingen 'om de markt niet te flooden' en om de winstmarges kunstmatig hoog te houden enzo.
lullig om te zien dit soort dingen :)

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 20:16
Hebben die mensen dan nog nooit van JIT (Just in Time) gehoord en alleen produceren wat de klant wil hebben en niet overproduceren?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:42
EXX schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:08:
[...]

offtopic:
Zucht. DIESEL. Meer energieinhoud dan benzine en alleen goedkoper door het belastingregime. Bovendien is 140 km/u op de snelweg geen normaal doorrijden maar een overtreding van de wet. Daarnaast rijden we allemaal ook km's buiten de snelweg. Over NOx uitstoot ed zullen we het maar niet hebben.

ontopic: hier op mijn werk kregen we nieuwe PC's en de oude (Dual Xeon Prestonia machines) moesten ook gesloopt worden. We hadden aangeboden er Centos op te gaan draaien ivm de Windows licenties, maar nee, ze moesten weg.
Mja, Prestonia, dat zijn Netburst Xeons. 2 van die stroomvretende CPUs op een stroomvretend moederbord worden gewoon ingehaald door een high-end Core2Duo of een instap-i5'je die misschien een derde van het stroomverbruik daarvoor nodig hebben.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

YouTube: cash for clunkers

En zo zijn er nog duizende goede auto's gesloopt in the states :/

• EXX

EXX

EXtended eXchange

_JGC_ schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:47:
[...]

Mja, Prestonia, dat zijn Netburst Xeons. 2 van die stroomvretende CPUs op een stroomvretend moederbord worden gewoon ingehaald door een high-end Core2Duo of een instap-i5'je die misschien een derde van het stroomverbruik daarvoor nodig hebben.
Ja, de PC's waren oud, maar wel met SCSI RAID5 en heel goed te gebruiken als PC voor 24/7 gebruik (niet als server maar als een monitoring and management station). De PC die we wilde vervangen door deze was een PC met Asus P2B moederbord en een Celeron Tualatin 1300 MHz! Die moet nu blijven doortuffen...

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Bierkameel schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:03:
YouTube: cash for clunkers

[video]
En zo zijn er nog duizende goede auto's gesloopt in the states :/
Jep... in de States zijn zelfs Aston Martins en andere exotische auto's (die ook nog eens veel meer waard waren dat dat zakcentje van Uncle Sam) gesneuveld.... 8)7 ;(

• Mektheb
Naboo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:04:
[...]

Jep... in de States zijn zelfs Aston Martins en andere exotische auto's (die ook nog eens veel meer waard waren dat dat zakcentje van Uncle Sam) gesneuveld.... 8)7 ;(
iets doet me denken aan het liedje, we are living in a material world.

Maak me meer zorgen om de mensen die niets te eten hebben op deze planeet dan dingen die ze in mekaar crashen die nog prima functioneren :P

• _JGC_
  • Laatst online: 14:42
EXX schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:42:
[...]

Ja, de PC's waren oud, maar wel met SCSI RAID5 en heel goed te gebruiken als PC voor 24/7 gebruik (niet als server maar als een monitoring and management station). De PC die we wilde vervangen door deze was een PC met Asus P2B moederbord en een Celeron Tualatin 1300 MHz! Die moet nu blijven doortuffen...
SCSI RAID5 is tegenwoordig ook al hopeloos achterhaald qua snelheid. Niet dat ik voorstander ben van P2B+Tua 1.3GHz te laten draaien (AFAIK ondersteunt de P2B niet eens Tua's zonder gekke powerleap converters :X), maar als ik de moeite zou nemen om zoiets te vervangen, zou ik er eerder wat moderns neerzetten. PC hardware kost tegenwoordig geen ruk meer en neemt veel minder stroom dan oude meuk.

Gisteren weer een P4 3GHz server met 2GB meegenomen uit het datacenter. Server doet niks meer, vermoedelijk moederbord stuk, maar repareren gaat niet meer gebeuren. Ik ben er blij mee, want die dingen moeten gewoon dood. Ze draaien mee in het webcluster omdat we ze toch hebben, maar als het aan mij lag gooiden we die dingen weg.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Tsja, ik zou ook graag iets moderners neerzetten, maar dat gaat niet altijd. De applicatie software moet dat ook maar kunnen, omdat deze onder een oudere OS versie moeten lopen, die dan weer niet werkt op een nieuwe machine. We hadden oorspronkelijk 2 van die oude Tualatin dozen, en 1 daarvan vervangen door een nieuwe computer. Dat gaf dus direct problemen, zie [RedHat 4 Enterpise] Wil niet installeren op een Dell server. Vandaar dat we de oude Prestonia based computer wilden gebruiken. Snelheid is/was niet zo belangrijk, alleen robuustheid ivm 24/7 gebruik.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Op iets kleinere schaal. Ik ken een bedrijf waar >100 werknemers een iPhone 3GS hadden die ze verplicht moesten inruilen tegen een iPhone 4. De oude iPhones liggen daar nu in de kast waar niemand aan of bij mag komen. Waarschijnlijk worden ze over een paar jaar gewoon weggegooid omdat de restwaarde dan nihil is

...less is more

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Als deze auto's in het zeewater hebben gelegen kun je vrij weinig garanderen. Zelfs panelen en LM velgen kunnen wel degelijk aangetast zijn. Dan gaan ze over 3 jaar ineens blaasjes vertonen en dat soort dingen. Dat kan/wil de fabrikant zich niet permiteren.
Haha, maak jij jezelf even belachelijk.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Ligone
  • Laatst online: 18-11 19:29

Ligone

Moeha!

!null schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:35:
Haha, maak jij jezelf even belachelijk.
Ik weet het zo niet, hier bij een nabij gelegen toyota garage staan 3 priussen klaar voor de sloop, ze zijn total-loss verklaard omdat de batterijen versleten zijn. Is dat dan milieuvriendelijk?

• TwOkkie
  • Laatst online: 14:03

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Ligone schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:49:
[...]

Ik weet het zo niet, hier bij een nabij gelegen toyota garage staan 3 priussen klaar voor de sloop, ze zijn total-loss verklaard omdat de batterijen versleten zijn.
Waar is dat? Ik wil dat wel eens van dichtbij zien. Ik kan me niet voorstellen dat een verder prima auto met een handelswaarde van minstens 6000 euro wordt gesloopt, enkel omdat een batterij van amper 2000 euro nieuw, kapot zou zijn. Er liggen vast meer dan genoeg batterijen in prima conditie op de sloop omdat de auto onnodig kort is geworden.

Kortom: ik geloof er geen zak van en denk zelfs dat je liegt of bluft. Overtuig me van het tegendeel, ik ben namelijk al lang op zoek naar (verifieerbare verhalen over) Priussen met stukke batterijen, maar kan ze niet vinden. Wel wat van de eerste generatie (2000-2003), maar dat blijken ook vaak eenvoudig te verhelpen problemen te zijn. Zie bijvoorbeeld deze site.
Is dat dan milieuvriendelijk?
Het schijnt dat NiMH-batterijen prima te recyclen zijn. Was destijds ook een van de redenen om NiCd-batterijen massaal te vervangen door NiMH.

[ Voor 4% gewijzigd door TwOkkie op 25-03-2011 20:06 . Reden: mod_grammar ]

[J|O|R] <- .signature.gz

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In de VS gebeurde dat ook, zelfs met klasieke sportautos en inderdaad ook met vrij nieuwe auto's. Komt door de sloopregeling, misschien hebben of hadden ze in dat oostblok land ook zoiets en dan bestaat er altijd het risico dat iemand wat anders dan een Trabant inlevert als er dan flinke kortingen gegeven worden en dan moet het toch gesloopt worden.

Die Eerste Mazda had ook al een rare deuk in het dak, kan ook iets verzekeringstechnisch zijn. Dat hij total loss was en dat er dan niks meer mee gedaan mag worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 25-03-2011 20:07 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ligone

Ligone

Moeha!

Zo'n verhalen zijn niet verifieerbaar omdat de maatschappij dat niet mag of wil weten. Dat je vind dat ik lieg of bluf zal mij een worst wezen. Elke toyota mechanicien die ik ken (en door mijn job ken ik er een hoop in verschillende garages) hebben allen hetzelfde verhaal: dat het dé flopbak van de eeuw is. Maar dat kan je dan ook weer doortrekken naar alle hybrides...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een Prius met versleten accu's is nog steeds vrij zuinig en als je voor 2000 euro nieuwe accu's hebt valt dat ook wel mee. Er zijn wel meer reparaties aan auto's die dat kosten.

/▌

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ligone schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:11:
Zo'n verhalen zijn niet verifieerbaar omdat de maatschappij dat niet mag of wil weten. Dat je vind dat ik lieg of bluf zal mij een worst wezen. Elke toyota mechanicien die ik ken (en door mijn job ken ik er een hoop in verschillende garages) hebben allen hetzelfde verhaal: dat het dé flopbak van de eeuw is. Maar dat kan je dan ook weer doortrekken naar alle hybrides...
Pffff, specificeer "flopbak", daarmee kan je van alles bedoelen. Ik weet wel dat een collega van mij (zit tegenover me op kantoor) al 270.000 km gereden heeft met zijn nu 7 jaar oude Prius en nog geen degradatie van het hybride systeem heeft kunnen vaststellen. Dat zijn voor mij feiten.

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Bij welke garage staan er op dit moment drie klaar om naar de sloop gebracht te worden? Dan ga ik er morgen gelijk even kijken. Serieus. Ik wil het verhaal achter die auto's weten, al moet ik de chef-werkplaats dronken voeren en z'n collega's omkopen.

Denk je ook niet dat het internet inmiddels vol zou staan met horrorverhalen, als je zelfs maar een beetje gelijk zou hebben? Of zouden ze alle klanten met problemen omkopen en zwijggeld betalen of zo?

"Move along now, nothing to see".

[ Voor 14% gewijzigd door TwOkkie op 25-03-2011 22:02 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:45
[...]

Ik weet het zo niet, hier bij een nabij gelegen toyota garage staan 3 priussen klaar voor de sloop, ze zijn total-loss verklaard omdat de batterijen versleten zijn. Is dat dan milieuvriendelijk?
http://www.engadget.com/2...-again-still-gets-almost/

2002 Prius with 206,000 miles tested again, still gets (almost) the same mileage. En dat is nog de Prius 1 die je nauwelijks in NL ziet en een 'mindere' accu heeft.

• Ligone

Ligone

Moeha!

EXX schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:31:
[...]

Pffff, specificeer "flopbak", daarmee kan je van alles bedoelen. Ik weet wel dat een collega van mij (zit tegenover me op kantoor) al 270.000 km gereden heeft met zijn nu 7 jaar oude Prius en nog geen degradatie van het hybride systeem heeft kunnen vaststellen. Dat zijn voor mij feiten.
Bij sommigen valt van een willekeurige andere wagen de carroserie uiteen voordat de motor het begeeft terwijl bij anderen de motor na 50000km vervangen met worden. 1 goede is geen referentie.

Het gaat erom dat ALS er iets mis gaat met zo'n prius de kosten niet te overzien zijn.

Bel voor de lol eens naar een toyota dealer dat je een prius op het oog hebt met kapotte hybride batterij en je wil weten wat het kost om deze te laten vervangen. Grote kans dat je nog niet eens een duidelijk antwoord krijgt!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:46
Dit soort dingen gebeuren vanwege geld. De exacte achtergrond van dat filmpje is waarschijnlijk niet te achterhalen, maar veel fabrikanten vernietigen eigen produkten, ook series die voor 100% in orde zijn. Er bestaan zelfs speciale destructiebedrijven voor die de materialen recyclen en de klant een certificaat overhandigen dat het ook echt vernietigd is.

Waarom? GELD! Fabrikanten van kopieermachines, computers, tv's etc brengen constant nieuwe modellen op de markt. Als een nieuw model eenmaal leverbaar is en de fabrikant heeft zelf nog oude staan, dan gaat ie die natuurlijk niet meer verkopen. Ze verkopen je dan liever een nieuw model. Weggeven aan stichtingen etc mag niet, want dan verpruts je je eigen markt. Die stichting had ooit misschien wel eens een nieuwe gekocht.

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Ligone schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:37:
Bij sommigen valt van een willekeurige andere wagen de carroserie uiteen voordat de motor het begeeft terwijl bij anderen de motor na 50000km vervangen met worden. 1 goede is geen referentie.
Maar tientallen, zo niet honderden, goede verhalen en geen enkel horrorverhaal geeft toch wel te denken. Kijk anders voor de gein eens op www.problemcar.nl en zoek daar eens op "Prius".
Het gaat erom dat ALS er iets mis gaat met zo'n prius de kosten niet te overzien zijn.
Mogelijk als je met een vreemd probleem komt en de garage stelt keer op keer de verkeerde diagnose en alle onderzoekskosten worden aan de klant doorberekend. Dan kun je dat soort ellende krijgen, ja. Ik hoorde laatst nog zo'n verhaal over en Megane Scenic waar de hogedrukpompen vol raakten met ijzerslijpsel waar pas na 7000 euro aan reparaties weer mee te rijden was. Of van een Audi A4 met een 2.0 TDI blok waar de kop van gescheurd was, net buiten de garantie. Geen coulance, botte pech, paar mille weg.

Maar heb jij nou ook zo'n verhaal over een Prius?
Bel voor de lol eens naar een toyota dealer dat je een prius op het oog hebt met kapotte hybride batterij en je wil weten wat het kost om deze te laten vervangen. Grote kans dat je nog niet eens een duidelijk antwoord krijgt!
Mijn dealer spreekt gewoon nederlands hoor.

Volgens een folder van Toyota Nederland kost een vervangende accu 1700 euro. Ik weet meer niet of dat inclusief of exclusief montage is, maar ik vind dat best duidelijk. Montage is ook niet heel erg moeilijk. Het is een makkelijk bereikbare losse module onder de vloer van de kofferbak. Een gemiddelde koppeling of turbo van een gewone auto is al moeilijker te bereiken.

Waar staan die drie sloop-priussen nou? Ik wil die echt eens bekijken. Of was het toch bluf?

[J|O|R] <- .signature.gz

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ken een vriend die bij VW werkt en als ik hoor wat daar weggaat. Laatst gewoon een RNS510 nieuw!!! in het vuil gegooid omdat die niet startte. hij heeft net een RNS310 meegenomen waar het scherm van stuk is maar de rest gewoon werkend. Het aantal bluetooth Fiscon adapter zonder kabel die hij heeft liggen is niet normaal. De GTI Golf 6 onderspoiler en de normale liggen daar voor het oprapen en gaan zo de vuilnis in. Mijn oude stuurhuis (die was gewoon nog goed maar garantie) is waarschijnlijk al naar de sloop. Van mijn oude Golf 5 was de MFD stuk en die was gewoon de vuilnis ingegooid en natuuurlijk de nieuwe was erin gezet. Stukken dashboard is gewoon maar weggaan, stoelen zo naar het vuil omdat mensen andere stoelen willen etc etc. De hoeveelheid lampjes die zijn overgehouden na een schade geval maar die gaan gewoon weg, airbag is niet uitgeklapt zijn maar vervangen moeten worden. Een halve auto ligt er vaak al in het vuil na 2 dagen!!

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

[...]

Accu's vervangen is gewoon duur. Zal altijd zo zijn. Ik geloof dat een nieuwe accu/batterij voor een Nissan Leaf 8000 euro gaat kosten (en da's nog een koopje als je kijkt wat je ervoor krijgt). Nissan gaat wel accu's inruilen en geven geloof ik 3200 euro voor je gebruikte accu. Terugrekenend naar maandbedrag kwam ik op 50 euro per maand bij 15000km/j. Dus opladen is wel goedkoop, het gebruik van je accu kost wel vrij veel.

Wat dat betreft is waterstof als opslag zo slecht nog niet..

• EXX

EXX

EXtended eXchange

[...]

Ja ALS, maar geldt voor veel auto's. Wat denk je wat een kapotte turbo kost bij een common rail diesel? Overigens is de hybride batterij gegarandeerd tot 160.000 km of 7 jaar na aankoop. Dus een kapotte batterij na 50000 km is gewoon gedekt door de garantie.

Ik heb van geen enkele Prius eigenaar (en ik ken er wel een paar), gehoord over problemen met de hybride aandrijving. Ook op het Prius forum lees je er niets over, behalve bij een enkele Prius I.

edit:
Denk je nou werkelijk dat de hybride aandrijving zo kwetsbaar is? Waarom is Toyota dan nu met een hybride Auris en een kleine Lexus op de markt gekomen met exact dezelfde aandrijflijn als de Prius III. Volgend jaar volgt een hybride Yaris. Toyota zal echt wel weten waar ze mee bezig zijn,

[ Voor 12% gewijzigd door EXX op 26-03-2011 08:48 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

EXX schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:31:
[...]

Je ziet ze ook rondrijden als taxi, als het zo'n economische flopbak zou zijn zou dat ook niet gebeuren.

/▌

• Roenie
  • Niet online
[...]
Welke garage is dat? Serieus, ik ben geïnteresseerd om die auto's op te kopen (nou ja, eerst eentje ;) ) en de accu te vervangen. Anders DM je me.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Kun je eens aangeven welke garage dat betreft? Ik vind het een nogal dubieus verhaal eigenlijk, niet heel erg geloofwaardig (zacht uitgedrukt).

Zo enorm duur is het vervangen van de batterijen nu ook weer niet (zeker niet omdat die meestal ruim >200.000 km meegaan, Toyota geeft er niet voor niets 7 jaar garantie op).

Virussen? Scan ze hier!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nah, de allergoedkoopste Prius (eerste model) die ik kan vinden op Autotrader is iets meer dan 3k euro. Ik kan me voorstellen dat een accuwissel op dat bedrag niet meer uit kan (geen idee wat dat kost, maar accu's zijn niet goedkoop dus het zal een aanzienlijk deel van de vraagprijs zijn). Maar aan de andere kant: met nieuwe accu's is zo'n Prius ook weer meer waard :)

Niettemin vind ik het een dubieus verhaal inderdaad, zeker aangezien het er drie zijn bij een garage, dat suggereert dat er in heel Nederland honderden Priussen een dergelijk lot wacht en dat geloof ik niet.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Grrrrrene schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:11:
Nah, de allergoedkoopste Prius (eerste model) die ik kan vinden op Autotrader is iets meer dan 3k euro.
Mjah, maar dat is ten eerste al een 10 jaar oude auto (2001), ten tweede een Prius 1 (en die had idd nog wat problemen, maar we zitten nu al op de Prius 3), en ten derde heeft die 134k op de teller, dus die batterij kan nog wel ff mee (gegarandeerd is 160.000 km, en de meesten halen véél meer dan 200.000 km).

Denk dat die Prius eerder van ouderdom weggedaan zal gaan worden dan dat de accu ermee zou stoppen en vervangen moet worden.

Virussen? Scan ze hier!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dingen gebeuren, dus "waarom gebeuren dit soort dingen". Een redelijk elementaire gramaticale fout in de topic titel.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Dinictus208 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:33:
Dingen gebeuren, dus "waarom gebeuren dit soort dingen". Een redelijk elementaire gramaticale fout in de topic titel.
Offtopic, maar "dit soort" is dan wel weer enkelvoud. Volgens Onze Taal mogen ze allebei: http://www.onzetaal.nl/advies/aantal.php

Overigens zitten er in jouw bericht ook nog twee redelijk elementaire spelfouten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door SeatRider op 26-03-2011 12:15 ]

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 14:14 ]

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Grrrrrene schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:11:
Nah, de allergoedkoopste Prius (eerste model) die ik kan vinden op Autotrader is iets meer dan 3k euro.
Is dat die uit Rotterdam? Daar is wat mee: http://www.john2211.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=24&t=4753

In het kort: het lampje "motorstoring" blijft branden, deze dealer zegt niet te weten waarom en wil waarschijnlijk snel van die auto af.

Als je trouwens even doorzoekt, vind je nog wel een goedkopere. Hier een complete P1 met 30.000 op de teller voor slechts 1000 euro: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b3jdahhxmwfi

[J|O|R] <- .signature.gz

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 09:50

ricardo246

Life's what you make it!

TwOkkie schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 13:29:
[...]
Als je trouwens even doorzoekt, vind je nog wel een goedkopere. Hier een complete P1 met 30.000 op de teller voor slechts 1000 euro: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b3jdahhxmwfi
Grappenmaker!
Daar moet je misschien nog wel 10.000 euro aan besteden voordat deze door de keuring komt :+

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Roenie
  • Niet online
Daar kun je in ieder geval de accu's uit gebruiken ;)

• Ligone

Ligone

Moeha!

Het is bij toyota Belgium in brussel dat ik ze tegenkwam, ik vertel alleen maar wat ne mechanicien me vertelde en kan zo direct niet bedenken waarom deze zomaar een verhaal uit zijn mouw schudde.Ik denk ook niet dat ze verkocht "mogen" worden want de gordels waren er uit gesneden en nog een paar dingen om ze onverkoopbaar te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Ligone op 26-03-2011 16:42 ]

• Roenie
  • Niet online
Dus dat zijn er drie voor heel België?

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Ander voorbeeld, bij het ter zielen gaan van Buell (motorfietsmerk, onder vleugels van Harley Davidson) werden er niet afgebouwde motor bij de fabriek gewoon in de container gemieterd.

Afbeeldingslocatie: http://canyonchasers.net/news/wp-content/uploads/2009/12/buell-trash.jpg

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Hij heeft inmiddels That Will Buff Out gehaald, daar spreekt iemand over Series Zero, ook wel een plausibele verklaring.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Series Zero?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• 418O2
  • Laatst online: 14:37
ik gok de eerste serie die heel hard afgebeuld is om te testen of eea in de praktijk net zo betrouwbaar is als op papier. Of gewoon een 'beta' versie.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Juist. Het is vrij gebruikelijk om na de opbouw/ombouw van een productielijn de eerste serie producten weer volledig uit elkaar te halen om de kwaliteit te testen. Daar worden dan (afhankelijk van het product) wat grove tests op losgelaten, en vervolgens worden de producten vernietigt. je wil immers niet dat deze producten in omloop worden gebracht. Dat zal hier vast ook het geval zijn. Niets bijzonders dus.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1