[RedHat 4 Enterpise] Wil niet installeren op een Dell server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 17:52

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ik probeer een RedHat 4 Enterpise Edition te installeren op een Dell Poweredge R200 server. Helaas blijft de installatie steken na het selecteren van het installatiemedium (CDROM). Ik krijg:

No driver found. Unable to find any devices of the type needed for this installation type.

Je kunt een driver selecteren (select driver) of aangeven die van een disk te laden (use a driver disk). Helaas heb ik geen idee wat voor een driver. Ik vermoed dat de ICH9R chipset niet goed herkent wordt, en heb eens select driver gebruikt, en daar zonder succes de ata_piix driver geprobeerd.

In BIOS staat de optie enhanced SATA op ATA. Er zit maar 1 HDD in, dus geen RAID.

CentOS 5.4 laat zich probleemloos installeren. Ik moet echter RedHat 4 gebruiken; en wel vanwege een softwarepakket dat alleen op deze versie draait. Ik heb geprobeerd dit pakket op CentOS 5 te laten draaien, maar ik kom terecht in een oerwoud van dependencies en oudere library versies die dit pakket nodig schijnt te hebben.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:01

Pogostokje

* twiet *

Het systeem klaagt over een device voor de installatie, ik gok dus je cdrom speler.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Het systeem boot vanaf CDROM; hij is dus niet stuk. Het betreft overigens een SATA DVD-writer die via een ICH9R SATA poort is aangesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door EXX op 11-06-2010 13:58 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26
blijkbaar zit die module niet in de kernel die default geladen wordt.

Geen idee of dat kan met RedHat maar zet je ISO's eens op een USB-key en boot daar vandaan.

Je kan ook een USB-dvd/cdrom spelertje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:01

Pogostokje

* twiet *

Ik zei niet dat de drive stuk was, maar wel dat Redhat misschien de drivers mist zodat hij na het booten (uit de bios) niet verder komt. Ondersteunt Redhat4 wel SATA out of the box?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ja, dat is een goede vraag, ik zat zelf ook al in die richting te denken, vandaar mijn poging de ata_piix driver te gebruiken. Deze zou de ICH9R chipset moeten ondersteunen, volgens de bronnen die ik op internet kon vinden. Helaas staat daar vaak niet bij vanaf welke linuxversie dat is. De ingebouwde ata_piix kan dus te oud zijn. Hoe echter een nieuwere ata_piix in te sluizen in RedHat 4 weet ik niet.

edit:
De server kan niet booten vanaf USB; die mogelijkheid wordt in BIOS niet aangegeven.

edit2:
Het betreft kernel versie 2.6.9-42.EL

[ Voor 14% gewijzigd door EXX op 11-06-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
EXX schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:52:
CentOS 5.4 laat zich probleemloos installeren. Ik moet echter RedHat 4 gebruiken; en wel vanwege een softwarepakket dat alleen op deze versie draait. Ik heb geprobeerd dit pakket op CentOS 5 te laten draaien, maar ik kom terecht in een oerwoud van dependencies en oudere library versies die dit pakket nodig schijnt te hebben.
Waarom probeer je de laatste patchrelease van CentOS 4 niet? Dat is de rebuild van RHEL4 met de laatste driver updates. Dan ben je compatible en heb je wel de laatste drivers.
Als je een officiele RHEL hebt (dus incl. nog geldige support) zou je volgens mij ook bijgewerkte installatie images moeten kunnen downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
CentOS 4 installeren is inderdaad het volgende wat ik wilde gaan proberen. Wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:46

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Zet er een hedendaags OS op, en dat redhat4 in een vm? 2.6.9 is al 6 jaar oud, geen wonder dat hij dan de huidige hardware niet herkent.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Hmm, in een VM draaien, daar had ik nog niet aan gedacht. Dat is ook iets om te proberen. In ieder geval zal ik eerst met Centos 4 een poging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 19:58
En anders kan je de inhoudt van die CD ook nog op een servertje parkeren en dan via FTP of HTTP of NFS installeren. Hoef je de CD installation media ook niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Hehe nice, echter: de HDD zit op dezelfde SATA controller, dus ik denk niet dat dat gaat werken ;)
Maar goed, toch iets om in het achterhoofd te houden.

[ Voor 27% gewijzigd door EXX op 12-06-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Nog even de oplossing posten: Centos 4.8 liet zich probleemloos installeren en de applicatie werkt prima samen met Centos 4.8.

Pagina: 1