Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:10

HeroS

SmartHome Nerd

Topicstarter
Heb al even gezocht in het forum maar kan niet een eenduidige antwoorden vinden. Hopelijk kunnen jullie me helpen met de keuze.

Ik zoek een blu-ray speler omdat me huidige dvd-speler geen HDMI uitgang heeft en langzaam uitelkaar valt. Geheel wordt aangesloten op een Onkyo 509 en Philips 40PFL7605.

Ik wil er ook wel cd's mee luisteren en budget is tussen de 100 en 150 euro.

Bedankt!

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:49

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Laguna

Connaisseur

@FeaR1986

Had je 'm ook gelijk kunnen verwijzen naar [Mini FAQ] Welke Blu-ray speler heb ik nodig? ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nee, dat doen andere users meestal al wel voor me O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Topicstarter
hehee, lol. Heb ik wel in gekeken maar zie daar alleen maar speler staan van 300 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

In principe kan je gewoon het meest basic model Blu-rayspeler pakken. De speler hoeft namelijk alleen bitstream audio uit te sturen en meer niet. De Onkyo kan het geluid gewoon decoderen en over de aangesloten speakers afspelen. Je hoeft dus geen hogere serie te nemen omdat die zelfs decoders aan boord hebben of omdat deze spelers analoge uitgangen hebben. Dat heb je namelijk allemaal niet nodig. Dus met de meest basic Blu-rayspeler kom je al een heel eind.

Het is vooral een kwestie met beginnen te kiezen waar de speler verder over moet beschikken.
  • Wil je HDMI 1.4 omdat je dan 3D hebt;
  • Wil je dat de Blu-rayspeler als mediaspeler kan dienen en dus bestanden van een NAS kans benaderen en afspelen;
  • Wil je überhaupt een nieuwere speler met Blu-rayprofile 2.0 en dat soort dingen?
  • Etc.
Zo geef ik niets om Blu-ray Profile 2.0 en ethernet. Dat is de reden dat ik mijn Pioneer BDP-320 heb vervangen voor een Denon DVD-2500BT. De Denon heeft alleen HDMI Out en verder niets. Alles wordt door de receiver gedaan. Dus qua features ga ik er op achteruit, maar qua kwaliteit ben ik er op vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Laguna

Connaisseur

@FeaR1986

Tja, daar heb je wel een punt ;)
HeroS schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:51:
hehee, lol. Heb ik wel in gekeken maar zie daar alleen maar speler staan van 300 euro :)
Dan heb je toch niet goed gekeken, de Hiteker wordt daar ook genoemd en die is zeker geen 300 euro :X

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Topicstarter
Dan heb je toch niet goed gekeken, de Hiteker wordt daar ook genoemd en die is zeker geen 300 euro :X
Yup, had ik gezien maar dan kun je volgens mij beter een platenspeler kopen om je blu-ray af te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Hecht je waarde aan de stereo kwaliteit van je CD's. Dan kun je beter een aparte cd-speler kopen.
In principe is iedere Blu-Ray geschikt voor CD/DVD/Blu-ray. Bij het afspelen van Blu-Ray schijven zit er vrij weinig verschil tussen de spelers, op 3D dan. Bij het afspelen van DVD komen er verschillen naar boven op gebied van deinterlacing en scaling.

Lees dit eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Topicstarter
@ Athome >> bedankt voor de link.

Ga inderdaad een aparte cd speler kopen via martkplaats voor 35 euro.

Dan kan ik later altijd nog een blu-ray kopen mocht dat nodig zijn. Heb namelijk ook al een popcorn hour a200.

Alle bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Athome schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 18:20:
Hecht je waarde aan de stereo kwaliteit van je CD's. Dan kun je beter een aparte cd-speler kopen.
In principe is iedere Blu-Ray geschikt voor CD/DVD/Blu-ray. Bij het afspelen van Blu-Ray schijven zit er vrij weinig verschil tussen de spelers, op 3D dan. Bij het afspelen van DVD komen er verschillen naar boven op gebied van deinterlacing en scaling.

Lees dit eens door.
Waarom zou een cdspeler een cd beter afspelen dan een dvd/bluray speler?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb een LG BD370, werkt prima (ook met audio-cd's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:00:
[...]

Waarom zou een cdspeler een cd beter afspelen dan een dvd/bluray speler?
Volgens mij speelt die kwestie alleen wanneer het signaal intern verwerkt wordt en dan naar de output gestuurd wordt. De kwaliteit van de speler kan dan meespelen.

Zodra de speler enkel een digitaal signaal uitstuurt naar een externe audioprocessor, maakt het natuurlijk geen drol uit, aangezien de externe tuner de kwaliteit bepaalt.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Helaas wel.

Ik heb een HK receiver gehad met een HK DVD speler en een HK CD-speler. De beide speler waren digitaal aangesloten op de receiver. In praktijk bleek de Cd speler toch duidelijk frisser te klinken en had een bredere stereobeeld dan de DVD speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Athome schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:45:
Helaas wel.

Ik heb een HK receiver gehad met een HK DVD speler en een HK CD-speler. De beide speler waren digitaal aangesloten op de receiver. In praktijk bleek de Cd speler toch duidelijk frisser te klinken en had een bredere stereobeeld dan de DVD speler.
Over dat frisser klinken kan ik nog mee gaan als die analoog aangesloten was (de DAC van een dvd speler is op papier wel wat beter) maar een ander stereobeeld kan ik me dus niet voorstellen, zeker niet omdat beide digitaal aangesloten waren en dus alleen de nullen en eentjes van de cd 1:1 doorgeven.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1