Ik kan plotseling geen SMB verbinding maken met user admin. Met een gewone gebruiker gaat het nog prima. De foutmelding is iets van toegang geweigerd: op mijn Mac zie ik geen foutmelding, alleen een indicatie dat admin niet kan inloggen, op mijn iPad access denied.
Ik heb al geprobeerd SMB te stoppen en opnieuw te starten maar dat hielp niet. Ook heb ik gezocht of er ergens iets van rechten zijn die gezet moeten worden, maar daar vindt ik ook niets. Verder heb ik alleen SMB3 aan staan, hiervoor had ik SMB2 en SMB3 aan staan maar dat loste het probleem niet op.
Maar mogelijk zie ik iets over het hoofd. Het heeft jarenlang prima gewerkt trouwens. Dus ik snap niet zo goed dat een gewone gebruiker op SMB kan inloggen maar admin niet (meer).
Ik heb een QNAP TS-453Be met firmware 5.1.3.2578.
Ik heb al geprobeerd SMB te stoppen en opnieuw te starten maar dat hielp niet. Ook heb ik gezocht of er ergens iets van rechten zijn die gezet moeten worden, maar daar vindt ik ook niets. Verder heb ik alleen SMB3 aan staan, hiervoor had ik SMB2 en SMB3 aan staan maar dat loste het probleem niet op.
Maar mogelijk zie ik iets over het hoofd. Het heeft jarenlang prima gewerkt trouwens. Dus ik snap niet zo goed dat een gewone gebruiker op SMB kan inloggen maar admin niet (meer).
Ik heb een QNAP TS-453Be met firmware 5.1.3.2578.
/f/image/UWXOXotEMQPooC0e5YCIOdQx.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/tYcKVOO8b3O3c2hAKi0KMerg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bnAHbc4ahPQ5KSe3mccfHevN.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/qzBHwIE7eW0ttcIrq4djx2cv.png?f=fotoalbum_large)