Hallo, Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen.
Van behuizingen en voedingen heb ik helaas geen verstand?
Ik ga deze computer nooit uitbreiden, niet overclocken, houd het op 1 interne harddisk, en gebruik het voor full HD films op tv kijken, Lightroom/photoshop, maar ook voor het encoderen van films met handbrake, wat volgens mij de zwaarste belasting zal zijn.
moederboord, Asrock H67M-GE, met als form factor micro-atx.
Videokaart de EVGA GT 430, maximaal verbruik 50 watt.
processor, Intel Core i5 2500K Boxed, verbruik 95 watt.
4 gb kingston ddr3 geheugen. harddisk: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB, 7 watt verbruik voor read en write.
Samsung dvd-brander
Behuizing: Gigabyte GZ-M2 Zwart,Micro-ATX, (een zeer goedkope behuizing, maar heb ik een duurdere nodig?)
Als voeding dacht ik dan aan de: be quiet! Pure Power L7 430W
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W
Mijn vraag is nu, past dit allemaal in die Gigabyte GZ-M2 Zwart Micro-ATX, behuizing.
pricewatch: Gigabyte GZ-M2 Zwart
De form factor van de behuizing is micro-atx, dus dat betekent waarschijnlijk dat het moederboord, ook micro-atx, erin past, Maar past ook de voeding erin, die als Voedingtype ATX12V 2.3 heeft. Ik kon geen micro-atx voeding vinden eigenlijk.
Of zou ik aan een 300 watt voeding al genoeg hebben. ook van be quiet.
Hartelijk dank als iemand mij kan helpen.
Van behuizingen en voedingen heb ik helaas geen verstand?
Ik ga deze computer nooit uitbreiden, niet overclocken, houd het op 1 interne harddisk, en gebruik het voor full HD films op tv kijken, Lightroom/photoshop, maar ook voor het encoderen van films met handbrake, wat volgens mij de zwaarste belasting zal zijn.
moederboord, Asrock H67M-GE, met als form factor micro-atx.
Videokaart de EVGA GT 430, maximaal verbruik 50 watt.
processor, Intel Core i5 2500K Boxed, verbruik 95 watt.
4 gb kingston ddr3 geheugen. harddisk: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB, 7 watt verbruik voor read en write.
Samsung dvd-brander
Behuizing: Gigabyte GZ-M2 Zwart,Micro-ATX, (een zeer goedkope behuizing, maar heb ik een duurdere nodig?)
Als voeding dacht ik dan aan de: be quiet! Pure Power L7 430W
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W
Mijn vraag is nu, past dit allemaal in die Gigabyte GZ-M2 Zwart Micro-ATX, behuizing.
pricewatch: Gigabyte GZ-M2 Zwart
De form factor van de behuizing is micro-atx, dus dat betekent waarschijnlijk dat het moederboord, ook micro-atx, erin past, Maar past ook de voeding erin, die als Voedingtype ATX12V 2.3 heeft. Ik kon geen micro-atx voeding vinden eigenlijk.
Of zou ik aan een 300 watt voeding al genoeg hebben. ook van be quiet.
Hartelijk dank als iemand mij kan helpen.