Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is de behuizing goed genoeg voor mijn voeding en systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen.

Van behuizingen en voedingen heb ik helaas geen verstand?
Ik ga deze computer nooit uitbreiden, niet overclocken, houd het op 1 interne harddisk, en gebruik het voor full HD films op tv kijken, Lightroom/photoshop, maar ook voor het encoderen van films met handbrake, wat volgens mij de zwaarste belasting zal zijn.

moederboord, Asrock H67M-GE, met als form factor micro-atx.
Videokaart de EVGA GT 430, maximaal verbruik 50 watt.
processor, Intel Core i5 2500K Boxed, verbruik 95 watt.
4 gb kingston ddr3 geheugen. harddisk: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB, 7 watt verbruik voor read en write.
Samsung dvd-brander
Behuizing: Gigabyte GZ-M2 Zwart,Micro-ATX, (een zeer goedkope behuizing, maar heb ik een duurdere nodig?)
Als voeding dacht ik dan aan de: be quiet! Pure Power L7 430W
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W

Mijn vraag is nu, past dit allemaal in die Gigabyte GZ-M2 Zwart Micro-ATX, behuizing.
pricewatch: Gigabyte GZ-M2 Zwart

De form factor van de behuizing is micro-atx, dus dat betekent waarschijnlijk dat het moederboord, ook micro-atx, erin past, Maar past ook de voeding erin, die als Voedingtype ATX12V 2.3 heeft. Ik kon geen micro-atx voeding vinden eigenlijk.

Of zou ik aan een 300 watt voeding al genoeg hebben. ook van be quiet.

Hartelijk dank als iemand mij kan helpen.

• AoHxBram
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-08 00:08
kijk eens op : http://extreme.outervision.com/psucalculator.jsp
daar kan je de hardware invoeren die je wilt aanschaffen, en het wattage uitreken wat je pc minimaal \ maximaal nodig hebt,
verder denk ik dat het allemaal wel in de case moet passen alleen weet ik zo niet of de GT430 een lange kaart is, dat zou je even moeten uitzoeken.

• AoHxBram
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-08 00:08
meer dan genoeg ruimte voor een normale atx voeding als ik dit zo eens bekijk :
http://farm3.static.flick...647_1e3e4cad1e_z.jpg?zz=1

[ Voor 31% gewijzigd door AoHxBram op 23-03-2011 15:41 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een kast is een kast. Het enige waar je rekening mee moet houden is de formfactor (en hoeveel ruimte je hebt voor hele lange videokaarten, maar dat is niet echt van toepassing hier).

Verwijderd

Topicstarter
De GT 430 is een klein kaartje dus dat zit wel goed. Ik heb die site gebruikt http://extreme.outervision.com/psucalculator.jsp en kom tot een verbruik van 240 watt.

Maar dat is niet het enige van belang zeggen ze, ook de ampere. De 300 watt be quiet levert 21 ampere op 12 volt en de 430 be quiet watt 30 ampere op 12 volt. Ik kan wel de pro-versie aanschaffen van die calculator en kijken hoeveel ampere ik nodig heb, als ik het antwoord al snap, maar ik denk dat ik gewoon dat tientje euro extra uitgeef en die 430 watt voeding koop.

Dan kan ik morgen tot de aanschaf overgaan. Bedankt voor de antwoorden.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Enkele topics boven die van jouw staat [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26 denk dat je vraag daar beter past. Overigens gewoon een voeding welke meer kan leveren kopen omdat je het niet weet lijkt mij geen goed idee. Voor hetzelfde geld haal je immers ook vaak veel betere voedingen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:09
Je weet dat de gekozen cpu ook een gpu met dx10.1 support bevat?

Overigens verbruikt mijn i5 2500k systeem met 3 hdd's en een gtx260 ongeveer 80-90W idle. Met die 300w zit je dus wel goed.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1