Ik heb een 8800GT TOP. Het is de eerste dus niet de blauwe. Foto van de achterkant .Dit is al een wat oudere videokaart maar ik hoef nog geen nieuwe. Wel vind ik het leuk om af en toe wat aan mijn computer te sleutelen en vandaar dat ik had bedacht dat ik wel eens een andere koeler op mijn videokaart kan zetten want deze maakt een gigantische herrie. Ik heb zelf geen idee hoe ik er een moet uitzoeken die past op mijn kaart. Hier dus een paar vragen (ik weet het, ik ben nog een noob):
-Past elke koeler op elke videokaart?
-Of gaat het net als bij de CPU per verschillend socket?
-Betekend betere koeling dat de kaart stabieler loopt omdat deze nu minder warm word?
-Of maakt het voor de stabiliteit niet uit hoe warm de kaart word? (mijne 87 graden)
-Sluit je de fan van de nieuwe koeler aan op de videokaart zelf?
-Zo ja, word deze dan automatische harder en zachter gezet?
-Welke raad jij me evt. aan?
Dit zijn zomaar een aantal vragen die ik kon bedenken dus alle vragen apart beantwoorden hoeft niet. Alle tips en informatie is welkom en ik weet niet of het relevant is maar hier is een lijst van mijn ander specs. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Alvast bedankt
-Past elke koeler op elke videokaart?
-Of gaat het net als bij de CPU per verschillend socket?
-Betekend betere koeling dat de kaart stabieler loopt omdat deze nu minder warm word?
-Of maakt het voor de stabiliteit niet uit hoe warm de kaart word? (mijne 87 graden)
-Sluit je de fan van de nieuwe koeler aan op de videokaart zelf?
-Zo ja, word deze dan automatische harder en zachter gezet?
-Welke raad jij me evt. aan?
Dit zijn zomaar een aantal vragen die ik kon bedenken dus alle vragen apart beantwoorden hoeft niet. Alle tips en informatie is welkom en ik weet niet of het relevant is maar hier is een lijst van mijn ander specs. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Alvast bedankt
[ Voor 9% gewijzigd door owman666 op 23-03-2011 12:05 ]