Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:08

HaTe

haat niet

Topicstarter
Vandaag, een belangrijke dag voor de echte browser voor Android. In tegenstelling tot alle andere browser, hebben Opera en FireFox wel een eigen render engine en maken niet gebruik van die van de standaardbrowser.
Opera Mobile
Sinds vanochtend staat Opera Mobile 11 in de market. Het eerste wat opvalt is dat hij nu Flash ondersteund! Ook het inzoomen is zoals bij de standaardbrowser nu. In 10 zoomde hij na 1 klik in en daarna kon je wat doen.

Wat wel jammer is, is dat de menu-knop niet wordt gebruikt. Van mij mag het O-tje rechtsonder wel weg. Misschien gaat dit nog gebeuren. Bij 10.1 werkte dit volgens mij wel?

Ik raad echt aan iedereen aan deze browser te proberen.

Market link

Afbeeldingslocatie: http://www.pcmweb.nl/sites/default/files/imagecache/600x400/beeld/opera-mobile-11--opera-mini-6.jpg

Ook wat leuks: http://labs.opera.com/news/2011/03/22/
Opera Mobile voor Windows. Die gebruik ik zelf voor op de HTPC! ideaal.
FireFox Mobile
Niet alleen Opera heeft vandaag zijn browser geüpdatet, maar ook Mozilla heeft vandaag de RC versie van haar FireFox 4 browser voor Android uitgebracht. Deze is gelijk gereleased met FireFox 4 Final voor desktops.

Ik heb ook deze weer geprobeerd en mijn indruk is dat hij wel sneller is dan eerst, maar dat hij de telefoon verder erg vertraagd. Dit is dan wel de Release Candidate, maar hij ondersteund nog geen Flash! Ik denk dan ook niet dat hij dat gaat doen met de Final versie.. Hopelijk wordt er nog een boel veranderd aan de snelheid.
Het synchroniseren met de desktop is wel erg handig. Ook ondersteund de browser extenties.

Market link
Enkele vergelijkingen
Opstarttijd Opera: 3 seconden
Opstarttijd FireFox: 3 seconden

Geheugengebruik about:blank Opera: 28MB
Geheugengebruik about:blank FireFox: 37MB

Scrollen door pagina's is bij beide browser veel sneller dan de standaard browser. Bij Opera lijkt het net iets soepeler te gaan dan bij FireFox. Beide blijven niet hangen op grote plaatjes.
Testpagina: http://powerampapp.com/features/

Laden Tweakers.net Opera: 4 seconden
Laden Tweakers.net FireFox: 3 seconden
//laden lijkt toch sneller te gaan met Opera na langer gebruik..

Voor nu ga ik Opera Mobile gebruiken..

[ Voor 9% gewijzigd door HaTe op 22-03-2011 16:29 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ook al vergelijking met Dolphin HD of Miren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
HaTe schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:18:
[...]

Wat wel jammer is, is dat de menu-knop niet wordt gebruikt. Van mij mag het O-tje rechtsonder wel weg. Misschien gaat dit nog gebeuren. Bij 10.1 werkte dit volgens mij wel?
Ga naar Instellingen en zet de Navigatiebalk uit, hierna kan je hem verbergen/tonen met de menu knop.

Overigens is het verreweg de beste alternatieve browser tot nu toe naar mijn mening, werkt erg snel en scrollen/zoomen gaat erg soepel. Maar ik vindt nog steeds de standaard browser met HTC's Sense aanpassingen beter werken.

Firefox Mobile is nog steeds vrij lomp, maar al sterk verbeterd sinds de tijd dat 'ie nog Fennec heette. :)
Ik ben benieuwd of ze er wat van kunnen maken, het wel interessant om zulke browsers te zien die niet gebaseerd zijn op de standaard Android WebKit core.

-HTC HD2 met Desire HD ROM, Android 2.2, OC'd @ 1.536GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
justin_ti schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:45:
Ook al vergelijking met Dolphin HD of Miren?
Ja, ik heb alle Androidbrowsers al getest.
DolphinHD is onbruikbaar sloom. Miren was mijn vorige standaard browser, welke het snelste is en ook nog redelijk uitgebreid.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Even Opera Mobile 11.0 uitgeprobeerd op Android. Wat is hij nog langzaam als je het vergelijkt met bv een Miren en Dolphin. Zodra die iets sneller gaat worden, is Opera een kanshebber om mijn favo browser te worden. Nu nog lang niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
HaTe schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:56:
[...]

Ja, ik heb alle Androidbrowsers al getest.
DolphinHD is onbruikbaar sloom. Miren was mijn vorige standaard browser, welke het snelste is en ook nog redelijk uitgebreid.
Miren is bij mij echt een stuk sneller op de Desire Z ivm Opera. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 14:41
Opera Mobile 11 nog wat meer uitgeprobeerd, renderen gaat wel gigantisch snel, sneller dan Stock en zelfs xScope, alles werkt op zich soepel. Ik erger me wel aan het feit dat ik de browser niet kan laten herkennen als desktop browser, nu wordt ik steeds verwezen naar mobiele versies van sites. (Engadget geeft niet eens de mogelijkheid om naar de desktop versie te gaan)

Dolphin en Miren werken voor mij echt traag als de pest op elk niveau (zowel renderen als interactie), terwijl xScope tot nu toe altijd de koning was qua renderen, maar het niet kon redden met scrollen en zoomen.
Ik zie wel een toekomst in Opera Mobile 11, het zijn voornamelijk kleine irritaties (zoals het gedoe met de mobiele sites) en compleet willekeurige haperingen bij de interactie. (Welke verder behoorlijk indrukwekkend is)

Nu maar eens kijken naar Mini 6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
alwaysleft schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 14:57:
Even Opera Mobile 11.0 uitgeprobeerd op Android. Wat is hij nog langzaam als je het vergelijkt met bv een Miren en Dolphin. Zodra die iets sneller gaat worden, is Opera een kanshebber om mijn favo browser te worden. Nu nog lang niet ;)
Hmm, browsers met standaard engine komen bij mij (Galaxy S) niet eens in de buurt van Opera Mobile!
Alleen Miren weet deze pagina toch nog vloeiend weer te geven als je naar onderen scrollt: http://powerampapp.com/features/

Beste browsers volgens HaTe:
  1. Opera Mobile 11 (super snel en veel functies)
  2. Miren (om een vage reden toch sneller als stock, met meer functies)
  3. Dolphin Mini (even snel als stock, maar met meer functies)
  4. FireFox 4 Mobile (sync met desktop, veel functies, redelijk snel, geen flash)
  5. Stock browser (weinig functies)
  6. xScope en Skyfire (te veel crapware met social dingen)
  7. Dolphin HD (zo traag dat het onbruikbaar is. Hele interface lagt)
@M-en-M: Ik heb geen haperingen met Opera. Met FireFox wel. Dolphin HD is 1 grote hapering.

[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 22-03-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:52
Het enige wat ik zelf nog mis in Opera, en wat Miren wel heeft, zijn de tabbladen bovenaan. Wel vind ik het een uitzonderlijk goede aanvulling dat je kunt kiezen of de statusbalk zichtbaar blijft, onafhankelijk van de andere balken. Dit gaat namelijk in Miren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
alex3305 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:22:
Het enige wat ik zelf nog mis in Opera, en wat Miren wel heeft, zijn de tabbladen bovenaan. Wel vind ik het een uitzonderlijk goede aanvulling dat je kunt kiezen of de statusbalk zichtbaar blijft, onafhankelijk van de andere balken. Dit gaat namelijk in Miren niet.
Dat vond ik juist een klein nadeel van Miren. Wisselen van tabbladen doe je toch niet zo vaak. Bij Opera kan je er ook nog redelijk makkelijk bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik zit net even te spelen met de nieuwe opera mobile ( had de mini versie op mn telefoon ) en die werkt echt wel goed.. lekker snel.. zeer tevreden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Pff ik haat mijn Desire, ik heb amper wat erop staan en ik heb niet eens meer plek voor Opera nu... zucht. Klote telefoon.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Phusebox schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 16:28:
Pff ik haat mijn Desire, ik heb amper wat erop staan en ik heb niet eens meer plek voor Opera nu... zucht. Klote telefoon.
Ik hou van mijn Desire. Ik heb elke app in de Market die geheugen slurpt, draai de laatste versie van Android en mijn telefoon is retesnel en heb 101 MB vrij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:52
Je kunt ook apps naar de SD kaart verplaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net Opera 11 geprobeerd, maar ik blijf mooi bij Dolphin mini. Die laad webpagina's stukken sneller, en hij scrollt veel soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 20:50
Alexander6501 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:41:
[...]

Ik hou van mijn Desire. Ik heb elke app in de Market die geheugen slurpt, draai de laatste versie van Android en mijn telefoon is retesnel en heb 101 MB vrij :D
Misschien is het dan ook leuk als je verteld hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen, want blijkbaar kan jij Phusebox (en vast ook anderen) hiermee helpen. Dat lijkt me leuker EN nuttiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik heb alle mobile browsers wel zo'n beetje geprobeerd:

- Stock browser, Miren, Dolphin (HD/Mini), Xscope vallen allemaal af door het trage scrollen en zoomen. "Zware" websites zijn onbruikbaar met deze webbrowsers door die traagheid.

- Firefox 4.RC werkt gewoon niet lekker en bij het zoomen heeft ie een halve seconde nodig om de pagina goed te renderen.

- Opera Mini 5 is retesnel met scrollen en renderen bij het zoomen. Echter, geen flash en geen (echte) pinch zoom.

- Opera Mobile 10 eigenlijk hetzelfde verhaal als Firefox 4: Scrolt soepel, maar bij het zoomen heeft ie een halve seconde nodig om de pagina goed te renderen (en geen flash).

En nu dus (Opera Mini 6 nog niet echt getest), is daar Opera Mobile 11: Scrollen gaat erg soepel (met flash enabled), ook op "zware pagina's". Bij echt zware pagina's (telegraaf.nl. flash enabled) merk je wel dat zelfs deze browser daar moeite mee heeft, maar over het algemeen genomen is Opera Mobile 11 echt véél en véél sneller en soepeler dan alle overige browsers.

Als we het over snelheid van het laden van pagina's hebben, zal Opera Mobile 11 wellicht trager zijn dan andere browsers, maar ik vind het eigenlijk niet zo interessant of een pagina binnen 3, 4 of 5 seconden laadt. Als het maar lekker soepel werkt zodra de pagina geladen is. Het moet echter ook niet té lang duren (als je een halve minuut moet wachten is dat natuurlijk ook niet fijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
alex3305 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:05:
Je kunt ook apps naar de SD kaart verplaatsen!
Dan nog kun je er maar 10 installeren en is je telefoon vol. Maar goed dit is offtopic.

Daarentegen is 12mb ook wel flink groot voor een app, jammer dat ze daar niks aan hebben kunnen doen om het wat kleiner te houden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:08

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zeebonk schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:14:
[...]

Misschien is het dan ook leuk als je verteld hoe jij dat voor elkaar hebt gekregen, want blijkbaar kan jij Phusebox (en vast ook anderen) hiermee helpen. Dat lijkt me leuker EN nuttiger ;)
Hij zal je verwijzen naar [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's - Deel 2 , even rooten en met apps2sd kun je weer voldoende installeren. Appeltje&eitje.

OT: ik gebruik tot nu toe nog steeds Miren, blijft voor mij het snelst (ga toch even FF en Opera proberen :) )

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik gebruik nu Dolphin HD, maar ik lees overal dat hij zo traag is.
Dit valt toch best mee? Ik vind hem niet trager dan de stock browser (HTC Desire).

Hoe zit het met Firefox en Opera met het aanpassen van de tekst op de pagina. Dit was de grote reden dat ik voor Dolphin gekozen had.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 20:34
Ik heb de stock browser, Opera Mobile en Firefox geprobeerd op mijn Desire Z. Firefox was hier absoluut het snelste, maar bij Opera had ik een vreemd probleem met scrollen, dat werkte namelijk niet. Renderen was zeker snel, pinch-to-zoom was supersnel, maar als ik niet kan scrollen heb ik toch weinig aan m'n browser :? Hij scrollde wel sporadisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
omgwtfbbq schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:19:
Ik heb de stock browser, Opera Mobile en Firefox geprobeerd op mijn Desire Z. Firefox was hier absoluut het snelste, maar bij Opera had ik een vreemd probleem met scrollen, dat werkte namelijk niet. Renderen was zeker snel, pinch-to-zoom was supersnel, maar als ik niet kan scrollen heb ik toch weinig aan m'n browser :? Hij scrollde wel sporadisch..
Hier hetzelfde na installeren op mijn galaxy S. na een hertstart werkte het scrollen wel. Heb op Windows Mobile altijd opera gebruikt maar op mijn Galaxy vind ik het vrij vervelend. Tikkie traag met tabs sluiten, echter is grootste irritatie dat in een nieuwe tab www. al ingevuld staat. Niet gevonden hoe dat uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 20:34
Altijd_Lastig schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:24:
[...]

Hier hetzelfde na installeren op mijn galaxy S. na een hertstart werkte het scrollen wel. Heb op Windows Mobile altijd opera gebruikt maar op mijn Galaxy vind ik het vrij vervelend. Tikkie traag met tabs sluiten, echter is grootste irritatie dat in een nieuwe tab www. al ingevuld staat. Niet gevonden hoe dat uit te zetten.
Bedankt voor de tip, werkt nu supersnel, ik kan nu ook speeddials aanpassen, dat kon eerst niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Altijd_Lastig schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:24:
[...]

Tabs sluiten gaat opzich niet langzaam hoor, het is alleen dat je 2x op het kruisje moet drukken, zoals de dubbelklik bij computers..

Pagina: 1