[iCentre] reparatie service

Pagina: 1
Acties:

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:38
Naar aanleiding van dit probleem heb ik twee weken terug mijn MacBook bij iCentre afgeleverd voor reparatie. Omdat mijn garantie al was vervallen had ik al rekening gehouden met bijkomende kosten. Voordat ik mijn MacBook opstuurde deed hij het op de problemen aan de MagSafe-poort en Ethernet-poort na het verder prima, dit werd ook in iCentre winkel getest en genoteerd. Nadat mijn MacBook is opgestuurd kreeg ik een paar dagen later een offerte aangeboden. Daarin werd vermeld dat er klem/stoot/val schade is geconstateerd (wat btw uiterst opmerkelijk is aangezien ik me dit niets van kan herinneren). Maar aangezien de MacBook toch al buiten de garantie was nam ik deze constatering maar voor lief.

En wat blijkt dus dat hierdoor de MagSafe-board (50 euro) en Logicboard (600 euro)vervangen moest worden. Totale kosten kwam dus neer rond de 700 euro, wat mij dus een beetje te gortig lijkt voor een niet werkende ethernet-poort, dus besloot maar om enkel de MagSafe-board te laten fixen. Ik kreeg vervolgens een aangepaste offerte terug gestuurd met mijn gewenste reparatie. Ik heb deze netjes geaccepteerd, maar kreeg even later een mailtje terug van dat ze een foutje hebben gemaakt en het probleem met de MagSafe-board ook te maken heeft met een"defect" aan de Logicboard en dat deze alsnog voor 600 euro moest worden vervangen.

Ondertussen heb ik op internet een vergelijkbaar probleem gevonden en ook een "werkende" oplossing, dus ik dacht laat maar zitten en stuur mijn MacBook maar terug. Dit heb ik iCentre ook laten weten. En wat gebeurt, na 4 dagen niets meer te hebben vernomen van hun, krijg ik tot mijn verbazing wederom een offerte aangeboden waarin staat vermeld dat ik de vervanging van bovenstaande onderdelen heb geweigerd, maar dat bij de eindinspectie de logicboard het helemaal heeft "begeven" en mijn Macbook zonder vervanging (700euro) niet meer aangaat!

Na het zien van deze offerte ben ik dus pis link geworden... ik heb een werkend product naar ze opgestuurd, staat ook zwart op wit dat ondanks die problemen de Macbook het gewoon nog doet... en nu gaan ze me mooi vertellen dat mijn Macbook het heeft begeven?! Dus mede-tweakers, wat kan en zou ik moeten doen?!

Sowieso nooit meer iCentre voor mij.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:49
Ik zou iCentre vragen contact op te nemen met hun Service Provider, die moet het voor jou oplossen ! Zij hebben tenslotten jouw laptop kapotter gemaakt dan hij is en er zal een oplossing gevonden moeten worden ! Dit is niet zo zeer iCentre's schuld, maar de schuld van de Service Provider. Vraag anders aan iCentre of je direct met hun Service Provider contact op kan nemen. Dit is namelijk niet een normale gang van zaken lijkt mij ! Zoiets moet gewoon worden opgelost en haal desnoods je rechtsbijstand erbij (mocht het echt de spuigaten uit lopen )

gewoon nee.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Naar de iCenter toe gaan en daar het probleem duidelijk uitleggen en compensatie eisen. Zou niet direct met de service provider werken aangezien je daar niks mee te maken hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bpow schreef op maandag 21 maart 2011 @ 00:24:
En wat blijkt dus dat hierdoor de MagSafe-board (50 euro) en Logicboard (600 euro)vervangen moest worden. Totale kosten kwam dus neer rond de 700 euro, wat mij dus een beetje te gortig lijkt voor een niet werkende ethernet-poort, dus besloot maar om enkel de MagSafe-board te laten fixen. Ik kreeg vervolgens een aangepaste offerte terug gestuurd met mijn gewenste reparatie. Ik heb deze netjes geaccepteerd, maar kreeg even later een mailtje terug van dat ze een foutje hebben gemaakt en het probleem met de MagSafe-board ook te maken heeft met een"defect" aan de Logicboard en dat deze alsnog voor 600 euro moest worden vervangen.
Helaas voor jou klopt dat: de ethernetpoort zit fysiek vast op het logic board. De magsafe is bij dat model slechts een klein dingetje wat los zit, maar dat is puur de verbinding zelf. Individuele componenten van een dergelijk bord vervangen doen ze (terecht) niet.
Na het zien van deze offerte ben ik dus pis link geworden... ik heb een werkend product naar ze opgestuurd, staat ook zwart op wit dat ondanks die problemen de Macbook het gewoon nog doet... en nu gaan ze me mooi vertellen dat mijn Macbook het heeft begeven?! Dus mede-tweakers, wat kan en zou ik moeten doen?!
Goede vraag. Aangezien jij zwart op wit hebt dat de MacBook werkend, afgezien van de defecten waar je ze naar wilde laten kijken, is ingeleverd lijkt het mij dat je nog wel een punt daarvan kunt maken. Het is hun verantwoordelijkheid, IMO, om te zorgen dat jij een minimaal identiek functionerende laptop terug krijgt. Als dat niet kan zonder dat logic board te vervangen is dat hun probleem.
Sowieso nooit meer iCentre voor mij.
Dat is overdreven, fouten kunnen overal voorkomen.

iCentre heeft overigens een eigen technische dienst in Uitgeest zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 21-03-2011 00:37 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bloemstukje
Tsurany schreef op maandag 21 maart 2011 @ 00:36:
Naar de iCenter toe gaan en daar het probleem duidelijk uitleggen en compensatie eisen. Zou niet direct met de service provider werken aangezien je daar niks mee te maken hebt.
Ik noem het wel als nood-optie zegmaar. Ik weet dat garantie gevallen e.d. altijd vanuit de ASP geregeld worden. Je moet het zo lang mogelijk via iCentre proberen te regelen, maar een belletje rechtstreeks naar de ASP kan ook nooit kwaad :)

gewoon nee.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SanderPS3 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 00:38:
[...]

Ik noem het wel als nood-optie zegmaar. Ik weet dat garantie gevallen e.d. altijd vanuit de ASP geregeld worden. Je moet het zo lang mogelijk via iCentre proberen te regelen, maar een belletje rechtstreeks naar de ASP kan ook nooit kwaad :)
Nogmaals: iCentre heeft een eigen TD die reparaties doet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bloemstukje
CyBeR schreef op maandag 21 maart 2011 @ 00:41:
[...]

Zag het net iets te laat, betekend wel dat iCentre een ASP status heeft lijkt me dan ? :) Maar ook hierbij; Ik denk dat de "monteurs" in Uitgeest ook wel een telefoon hebben :)

gewoon nee.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:17
Schopje naar SF :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 21 maart 2011 @ 00:41:

Hetzelfde geldt voor MacHouse. :O

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11-2025
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het moederbord al op een haar naar dood was. Je hoort wel eens soortgelijke verhalen van autobezitters die met een rare ratel naar de garage gaan, de monteur maakt een proefrit en vervolgens klapt het blok. Tsja. In feite was het ding al dood, maar de doodsklap is door een ander uitgedeeld, is het dan redelijk dat de ander compleet moet compenseren? We hebben het hier immers over een apparaat wat al een tijd uit de garantietermijn is.

De communicatie hierover is allerminst slecht te noemen (via een ongevraagde offerte note bene), in plaats van een belletje "goh meneer, er is iets mis gegaan". Dat kun je ze wel verwijten ja. De complete vervanging van dat moederbord denk ik niet. Je zou dat consuwijzer eens kunnen bellen welke rechten je precies hebt, maar volgens mij valt het met onze 'redelijke en billijke' wetgeving niet mee op dat precies te bepalen in deze kwestie.

Verwijderd

Dat valt wel mee op zich, de vraag is alleen zoals altijd of het handig is gelijk met de wet te gaan schermen. Indien het logic board alsnog vervangen wordt, is het redelijk aan te nemen dat de verwachte levensduur van het apparaat verlengd wordt, en er is al geruime tijd gebruik gemaakt van het apparaat. Afgezien van de reparatie die dan alsnog is uitgevoerd.

Kosten van reparatie moeten wel in verhouding staan uiteraard. Mij lijkt het redelijk dat reparatie niet kosteloos gebeurt, maar gezien het defect daar is ontstaan lijkt het me tevens niet redelijk dat het reparatiecentrum profijt (winst) heeft van de situatie. Een logic board is niet typisch een slijtage-onderdeel. Als reparatiecentrum wil stellen dat ze geen blaam treft zal ze daarvoor bewijzen moeten kunnen leveren. Het leveren van de reparatie tegen kostprijs lijkt me een goede middenweg. Daarbij wel aan te tekenen dat het redelijk is aan te nemen dat kostprijs niet 10-20% onder de offerteprijs ligt maar meer in lijn van 50% waarbij arbeidsloon en dergelijke is meegeteld.

Indien je geen reparatie wenst, is het redelijk een vergoeding te ontvangen voor de geleden schade, waarmee naar eigen inzicht een (bijdrage in) vervanging of basis voor nieuwe aanschaf gedaan kan worden. De kans dat ze hiermee akkoord gaan is denk ik echter wat kleiner. Geen winst maken is minder erg dan geld moeten geven.

Ik zou voorstellen tot reparatie tegen 50% van offerte, of een korting van die waarde op een nieuw bij dezelfde leverancier aan te schaffen product. En let erop: de winkel is je aanspreekpunt. Die heb je opdracht gegeven de mogelijkheden van reparatie te bekijken. Met wat het reparatiecentrum zegt heb je niets te maken.

• Bpow
Ok even een update betreft deze case.

Heb vorige week wat heen en weer gemaild met iCentre/TD, en nadat ik verantwoordelijkheid bij iCentre legde werd ik vervolgens door de TD opgebeld. Er werd om bevestiging gevraagd of ik de MacBook particulier had aangeschaft, en of ik de originele aankoopbon even wilde opsturen. TD zou dan met Apple contact opnemen om een coulance-regeling proberen te regelen. Vandaag heb ik een status-update gekregen waarin staat dat de onderdelen voor reparatie in bestelling zijn. Dus ik neem aan dat TD de coulance-regeling met Apple heeft geregeld. Het ziet er in ieder geval nu een stuk beter uit voor mijn Macbook, maar ik wacht eerst eens rustig af tot alles echt goed afgehandeld is en ik mijn MacBook weer werkend terug heb ontvangen.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-01 00:26

Ardana

Mens

Heb je werkelijk je originele aankoopbon opgestuurd? Waarom konden ze geen genoegen nemen met een kopie daarvan?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Bpow
Sorry bedoelde natuurlijk kopie van originele aankoopbon ;)

• Bpow
Ok final update. Na 4 weken wachten heb ik eindelijk mijn Macbook terug. Dankjewel Apple voor de coulance-regeling waardoor ik slechts 80 euro kwijt ben ipv 700 euro.

Mijn Macbook doet het nu weer zoals van ouds en hoop nu dat die het ook blijft doen zolang ik hem nog gebruikt =)
Pagina: 1