Macbook late 2008 Batterij en LAN problemen

Pagina: 1
Acties:

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Ok mijn Macbook Unibody 2008 toont kuren. Ben al naar een MacStore geweest... maar daar konden ze niks fixen dan alleen mij vertellen dat mijn garantie al lang en breed is verlopen en dat ze het voor 70 euro onderzoekskosten kunnen opsturen... Gezien het probleem kan ik straks denk ik nog een paar honderd euro er bovenop verwachten

Voordat ik daar aan begin wil ik nog een laatste poging wagen bij jullie mede-tweakers...

Een paar dagen terug liet ik mijn Macbook zoals gewoonlijk in sleepmode staan en was voor een paar uurtjes weg. Bij thuiskomst wilde ik mijn Macbook gaan gebruiken, en klapte het open. Maar er gebeurde niets, scherm bleef uit, maar het rare was, ik hoorde de ventilator wel opeens hard ratelen. Echter kreeg ik maar geen beeld. Ik probeerde van alles, maar geen enkel lampje brandde en de aan/uit knop reageerde niet. Macbook bleef maar door ratelen zonder beeld of iets te doen...

Dus als laatste middel had ik de batterij er maar uit getrokken.... Toen ik baterij er weer in deed ging die niet aan... ik stopte het aan de stroom, maar led lampje van MagSafe brandde ook niet. Dus dacht, dat ding is stuk gegaan...

Even later toen ik het weer probeerde ging mijn Macbook wel weer aan. Alles zag er weer normaal uit. Maar toen ik mijn Macbook aan de lader ging hangen zag ik dat het led-lampje nog steeds niet brandde... in OSX geeft die ook niet aan dat de macbook aan de netstroom zit... In de MacStore nog laten testen of het niet aan de MagSafe adapter lag, maar resultaat was hetzelfde...

Het vreemde is dat mijn ethernet-poort ook kuren toont. (Internet via ethernet) Wanneer ik de lan-kabel erin doe, dan geeft mijn Macbook helemaal niets aan, alleen een rood symbooltje dat er geen lan-kabel is aangesloten, wat dus wel het geval is.... ook dit werd in MacStore getest, en bleek ook niet te werken.

Nu heb ik ontdekt dat wanneer ik de MagSafe adapter eraan hang het ledlampje wel (groen) brand, maar dan heel zwak. Ik moet me hand ervoor houden om het te zien. Af en toe begint wordt het oranje en gaat het spontaan knipperen.

In OSX word als ik geen netstroom eraan hangt aangegeven dat ik nog maar 11%/30min batterij heb... Zodra ik netstroom eraan hangt springt het naar 20 uur batterij maar het geeft niet aan dat het aan het opladen is of iets dergelijks. Als ik netstroom eraf haal, dan springt het weer terug naar 11%/30min batterij. Vreemde is wel dat ik al meer dan halfuur op netstroom nog heb kunnen werken en het ding nog steeds aanstaat...

Heb even al rond gekeken op internet en heb al een SMC-reset en PRAM-reset gedaan, maar daar ben ik ook niet veel mee opgeschoten. Dus iemand nog een laatste poging? Of moet ik er toch maar aan geloven dat ik die dure reparatie maar moet gaan accepteren :(

Verwijderd

Je kan proberen een nieuwe batterij te kopen?