You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
[ Voor 8% gewijzigd door we_are_borg op 19-03-2011 20:09 ]
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Ik ben idd aan het kijken naar de specs van de scanner ik wil echt graag een professionele scanner hebben en niet zoals ik nu momenteel heb een combi apparaat deze vind ik nog slechter dan mijn oude HP scanner van 8 jaar terug.fish schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:09:
jij hebt kennelijk specs voor ogen (gezien je al scanners hebt beoordeeld) die je niet opschrijft
mischien zou je die eens moeten delen
Dat zijn allemaal opties die uit te schakelen zijn, dat kan en mag geen klacht zijn over een apparaat... Zelfs mijn oude Lide scanner kan gewoon onbewerkt de bestanden leveren... daar hoeft niet perse een conversie overheen te gaan. Overigens is zo'n beetje alle bijgeleverde software van scanners ruk, als je toch geld gaat uitgeven aan een goede scanner, dan is een licentie op Vuescan daarnaast onmisbaar. Vuescan pakt gewoon echt raw de bestanden van je scanner en weet meestal ook beter om te gaan met de scanner dan de propierty software. Bijvoorbeeld schaduwen op beschadigde originelen en glare worden heel goed aangepakt met Vuescan.Wat ik wil is minimaal dia's en negatieven inscannen met een zeer goede resolutie eigenlijk als er een kras op de media zit moet dit ook zichtbaar zijn op de scan etc etc. Aangezien DPI niet alles zegt over de kwaliteit loop ik dus vast, ik wil natuur getrouw inscannen zonder dat de software of de scanner zich mee gaat bemoeien.
[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 19-03-2011 21:20 ]
Daar ben ik ook bang voor daarom wil ik nu echt een goede scanner hebben er zijn namelijk mensen die hun oude foto's kwijt raken door dat ze te oud worden. Ik wil ook mijn eigen foto's en negatieven scannen juist om te bewaren. Ik heb nog foto's liggen van mijn ouders en daar zijn er maar weinig van deze moet dus bewaard blijven.begintmeta schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 23:03:
Het is een beetje afgelopen met de scanners ben ik bang... ik wil nog steeds eens mijn middenformaatopnames scannen, zal maar weer eens naar een scanner zoeken. De Epson V700/750 lijkt een aardige keuze, als je niet teveel wil uitgeven.
Zie ook eerdere topics over scanners hier op GoT trouwens (zoals Keuze filmscanners 2010)
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq