You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
mischien zou je die eens moeten delen
Bekijk de Canon CanoScan 9000F eens, of misschien zelfs beter de CanoScan 5600F...
Ik ben idd aan het kijken naar de specs van de scanner ik wil echt graag een professionele scanner hebben en niet zoals ik nu momenteel heb een combi apparaat deze vind ik nog slechter dan mijn oude HP scanner van 8 jaar terug.fish schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:09:
jij hebt kennelijk specs voor ogen (gezien je al scanners hebt beoordeeld) die je niet opschrijft
mischien zou je die eens moeten delen
Wat ik wil is minimaal dia's en negatieven inscannen met een zeer goede resolutie eigenlijk als er een kras op de media zit moet dit ook zichtbaar zijn op de scan etc etc. Aangezien DPI niet alles zegt over de kwaliteit loop ik dus vast, ik wil natuur getrouw inscannen zonder dat de software of de scanner zich mee gaat bemoeien.
De scanners die ik al bekeken heb is van onder de 125 euro. Maar zoals ik zoals ik al zei ik krijg er geen wow gevoel bij. Ik heb ook naar alleen dia en negatief scanners gekeken van onder de 125 euro maar daar waren problemen mee zoals vast lopers of niet natuur getrouw scannen hierbij even in het midden of het de scanner is of de software.
Dia/Negetief scanner al bekeken maar niet echt wat ik zoek of heeft problemen:
Film2SD
ION Pics2PC
Konig Usb Negatief en Diascanner
Dia/Negetief scanner al bekeken maar nog meer info gezocht:
Plustek OpticFilm 7600i AI
Plustek OpticFilm 7400
Plustek OpticFilm 7600i SE
Scanner algemeen bekeken maar veel meer info gevraagd aan personen die hem heeft:
Epson Perfection V750 Pro photo
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Op het gebied van scanners, betekent 'pro' meestal een dikker prijskaartje en robuuster gebouwde apparaten en beter geoptimaliseerde software. De hardware die erin zit verschilt meestal maar weinig met de consumenten apparaten.
Maar goed, ik ben wel bekend met de V700 Pro... die gebruiken ze op de grafische afdeling bij mijn werkgever. Ik werk er niet persoonlijk mee, maar krijg wel regelmatig spullen aangeleverd welke zijn gescanned op het apparaat... ik heb er geen klachten over. Kwaliteit is vaak 'in the eye of the beholder' en de gebruikte instellingen/software en drivers.
Dat zijn allemaal opties die uit te schakelen zijn, dat kan en mag geen klacht zijn over een apparaat... Zelfs mijn oude Lide scanner kan gewoon onbewerkt de bestanden leveren... daar hoeft niet perse een conversie overheen te gaan. Overigens is zo'n beetje alle bijgeleverde software van scanners ruk, als je toch geld gaat uitgeven aan een goede scanner, dan is een licentie op Vuescan daarnaast onmisbaar. Vuescan pakt gewoon echt raw de bestanden van je scanner en weet meestal ook beter om te gaan met de scanner dan de propierty software. Bijvoorbeeld schaduwen op beschadigde originelen en glare worden heel goed aangepakt met Vuescan.Wat ik wil is minimaal dia's en negatieven inscannen met een zeer goede resolutie eigenlijk als er een kras op de media zit moet dit ook zichtbaar zijn op de scan etc etc. Aangezien DPI niet alles zegt over de kwaliteit loop ik dus vast, ik wil natuur getrouw inscannen zonder dat de software of de scanner zich mee gaat bemoeien.
[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 19-03-2011 21:20 ]
Ik heb gelezen over VueScan is deze echt een must om te hebben als je goede scans wilt maken.
Ik wil graag een goede scanner hebben aangezien ik graag met foto materiaal werk ook oud materiaal en veel mensen die ik kan hebben veel oud materiaal.
Zie ook eerdere topics over scanners hier op GoT trouwens (zoals Keuze filmscanners 2010)
Daar ben ik ook bang voor daarom wil ik nu echt een goede scanner hebben er zijn namelijk mensen die hun oude foto's kwijt raken door dat ze te oud worden. Ik wil ook mijn eigen foto's en negatieven scannen juist om te bewaren. Ik heb nog foto's liggen van mijn ouders en daar zijn er maar weinig van deze moet dus bewaard blijven.begintmeta schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 23:03:
Het is een beetje afgelopen met de scanners ben ik bang... ik wil nog steeds eens mijn middenformaatopnames scannen, zal maar weer eens naar een scanner zoeken. De Epson V700/750 lijkt een aardige keuze, als je niet teveel wil uitgeven.
Zie ook eerdere topics over scanners hier op GoT trouwens (zoals Keuze filmscanners 2010)