Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] Er is één nieuw bericht bij quickreply

Pagina: 1
Acties:

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Het zal wel een stukje briljante timing van mijn kant zijn geweest, maar toen ik op "Verstuur bericht" klikte bij een quickreply-invoervak in Firefox 3.6.15 (eigenlijk drukte ik op Alt+Shift+S) kwam er direct "Er is 1 nieuw bericht geplaatst" te staan. Een fractie van een seconde later werd ik geredirect naar mijn nieuwe post, en dat bleek de bron van de melding te zijn, er was geen ander nieuw bericht.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Dat klinkt inderdaad als een race-condition, maar het klopt wel dat browsers de complete form-submit afhandelen en pas bij de response de huidige pagina 'unloaden'

Ik zal dus onsubmit al de timer moeten pauzeren, maar dan ook een extra handler voor pageshow moeten implementeren die de timers weer herstart als het document vanuit een persisted state (memory cache) wordt opgevraagd.

Intentionally left blank

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 18:08

Matis

Rubber Rocket

Ja, die "Er is x nieuw bericht" viel me vandaag voor het eerst op. Is daar al een dev roundup voor geweest?

Ik kreeg dit overigens ook. Ik kan het event niet capturen met Firebug, maar CodeCaster omschrijft het goed.

Hulde voor de feature overigens _O_

[ Voor 41% gewijzigd door Matis op 20-03-2011 22:11 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Matis schreef op zondag 20 maart 2011 @ 22:11:
Ja, die "Er is x nieuw bericht" viel me vandaag voor het eerst op. Is daar al een dev roundup voor geweest?
De laatste dev roundup is van nog geen 2 weken geleden dus voor een nieuwe is het nog wat vroeg (plus dat we nog meer in de pijp hebben zitten :P)

Intentionally left blank

Verwijderd

Ik merkte laatst nog een bug: ik verplaatst een aantal berichten (5) en poste er zelf eentje achteraan, ik het nieuwe topic stond vervolgens een melding dat er 3 nieuwe berichten waren. Namelijk deze:
_H_G_ in "[BBG aanschaf] SSD"
en de 2 berichten erna.
Vermoedelijk word dit veroorzaakt door het bericht vlak ervoor gepost door _H_G_ in "[BBG aanschaf] SSD", dit is niet verplaatst.

Mijn vermoedden is dat de javascript controleert of er nieuwere berichten zijn dan het laatst geposte bericht en deze vervolgens inlaad. Dat gaat dus fout als er een nieuw bericht bijkomt wat niet aan die voorwaarde voldoet.

Niet echt een big deal, maar dat je het even weet.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 00:25:
[...]
Mijn vermoedden is dat de javascript controleert of er nieuwere berichten zijn dan het laatst geposte bericht en deze vervolgens inlaad. Dat gaat dus fout als er een nieuw bericht bijkomt wat niet aan die voorwaarde voldoet.

Niet echt een big deal, maar dat je het even weet.
Je vermoeden klopt; we kijken naar de berichten met een message-id groter dan de laatst bekende bij het opvragen van de pagina. Dat is een bewuste design-keuze, voornamelijk vanuit performance-oogpunt genomen.

Intentionally left blank

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Ik zag deze feature vandaag ook voor het eerst. _/-\o_ Erg handig ding.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:21

BoAC

Memento mori

Klopt het dat de layout bij het klikken op het bericht (nieuwe berichten) niet helemaal correct is bij code-quotes? Wanneer dus de nieuwe berichten code bevatten is de layout van de code-tags niet helemaal correct (IE8).
Daarnaast wanneer iemand een url heeft gepost wordt bij het klikken niet een nieuw venster geopend (zoals normaal) maar wordt de url geopend in hetzelfde venster.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

BoAC schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:57:
Klopt het dat de layout bij het klikken op het bericht (nieuwe berichten) niet helemaal correct is bij code-quotes? Wanneer dus de nieuwe berichten code bevatten is de layout van de code-tags niet helemaal correct (IE8).
Daarnaast wanneer iemand een url heeft gepost wordt bij het klikken niet een nieuw venster geopend (zoals normaal) maar wordt de url geopend in hetzelfde venster.
Dat kan kloppen; ga ik zsm fixen :)

Intentionally left blank

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 18:08

Matis

Rubber Rocket

Is het misschien een idee om alle topics aangaande deze feature in een topic te mergen?
Werk in uitvoering?

en er is volgens mij nog een topic hierover :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

crisp schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:58:
[...]

Dat kan kloppen; ga ik zsm fixen :)
En is inmiddels voor het openen van de linkjes in een nieuw venster gefixed. De JS-code voor de in/uitklap code-blokken moet ik nog enigszins refactoren zodat ik die ook los op nieuwe berichten kan uitvoeren.
Matis schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:05:
Is het misschien een idee om alle topics aangaande deze feature in een topic te mergen?
Werk in uitvoering?
Het lijkt me prima om een vragen- en discussietopic in LA te houden. Bugmeldingen en eventuele verdere featurerequests moeten natuurlijk uiteindelijk wel hier in LD terechtkomen voor zover ze nog niet opgelost zijn :)
en er is volgens mij nog een topic hierover :P
Ja, deze: Bedankt :P

edit: en toen had ik ineens hetzelfde als CodeCaster; bug iig confirmed dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 21-03-2011 22:00 ]

Intentionally left blank

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 15:41
had ook een bugje, als er nieuwe postings zijn terwijl jegereageerd hebt zie je nog het tekstje "Je hebt zelf als laatste gereageerd in dit topic" staan. zo veel schokkends is het ook niet maar dacht meld t ff :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Teckna schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:10:
had ook een bugje, als er nieuwe postings zijn terwijl jegereageerd hebt zie je nog het tekstje "Je hebt zelf als laatste gereageerd in dit topic" staan. zo veel schokkends is het ook niet maar dacht meld t ff :)
Die was ook al gemeld: [bug]Onterecht als laatste gereageerd - nieuwe functionalite ;)

Intentionally left blank

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:21

BoAC

Memento mori

Hey een leuke.. postupdates (dus veranderingen aan bestaande posts) worden niet getoond. Dus er was een quote gedaan op een post maar de bron ervan is niet zichtbaar dan alleen wanneer een volledige refresh wordt gedaan..

Eigenlijk een verkapte feature request :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

BoAC schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:41:
Hey een leuke.. postupdates (dus veranderingen aan bestaande posts) worden niet getoond. Dus er was een quote gedaan op een post maar de bron ervan is niet zichtbaar dan alleen wanneer een volledige refresh wordt gedaan..

Eigenlijk een verkapte feature request :P
crisp schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:50:
[...]

Dat kwalificeert in ieder geval niet als bug aangezien dit een bewuste designkeuze is geweest om het systeem snel en simpel te houden.

Intentionally left blank

Pagina: 1