ongedaan maken formateren?

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer william
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
beste tweakers,

ik heb een externe hd van 500 gb, deze is helaas met al mijn school data snel geformatteerd door derden. ik weet dat hij dan alleen het register wist en dat de harde data er nog op staat. alleen dan nog ben ik niet in staat dit terug te halen.

een verhaaltje vooraf, toen ik gelukkig op tijd ontdekte dat iemand mijn schijf had geformatteerd (snel geformatteerd) kon ik het nog tegen houden dat die data ging overschrijven en heb dus mijn schijf eruit getrokken. daardoor was dus wel het register gewist en het nieuwe niet opgeslagen omdat je ntfs eerst moet ontkoppelen. ik heb hierna geprobeerd met software en allerlei tooltjes mijn data terug te halen. ik kon alleen geen goeie tools vinden, het ene kost geld en het ander werkt niet enz.
een vriend van me zij dat hij het wel kon oplossen met Ubuntu. hiervoor moest ik een extra partitie maken en dat was al een hoop geknaak. gparted (linux tool om te formatteren) had het blijkbaar nodig gevonden om mijn Windows partitie op te schuiven. deze is 1 terabyte dus dat duurde de hele nacht.
de volgende dag eerst geknaak met grub en windows boot loader. dit is inmiddels opgelost ik ben nu weer werkzaam in mijn w7.
toen uiteindelijk mijn vriend alles voor elkaar had met Ubuntu heeft hij een of ander rescue proces aan gezet waarmee een soort archief aangemaakt werd (al volgens mijn vriend) van 500 gb ook al had ik maar ong 10 gb gebruikt. ik heb een tweede schijf van 1 tb in mijn pc dus ik had daar ruimte op gemaakt. dit proces duurde ook al een hele nacht. het heeft alleen maar geresulteerd in nog meer ellende.
dit heeft namelijk mijn hele tweede schijf geformatteerd in één 500 partietie waar maar weer 100 mb van gebruikt was en de andere 500 gb was niks meer( uncalled zo als dat dan mag heten).
ik was toen zo down omdat het van kwaad naar erger is gegaan. inmiddels heb ik dus mijn externe schijf met data weg en al mijn films. maar oké ik had gelukkig de meeste data van die interne kunnen redden door het naar de andere te hebben gekopieerd.
maar deze maakt mij ook niet zo veel uit ik kan altijd nog opnieuw opzoeken welke films ik bezat.

om een lang verhaal kort te maken: ik heb een externe schijf van 500gb en 2 interne schijven van samen 2 terabyte, de ene is helemaal leeg en wil ik dus gebruiken om alle data op te zetten van mijn externe schijf. ik gebruik windows 7 of ubuntu.

ik heb heel graag meteen een goed antwoord en geen dingen als ach wat rot voor je. ik kan op tweakers.net geen ander topic vinden hierover en ik wil heel; graag dit probleem oplossen. overigens ben ik niet berijd €100,- te betalen aan een lab om een paar word (niet alleen word bestanden hoor) bestanden te redden. :-( :-( 8)7

de gene die komt met een goede oplossing _/-\o_ O-)

overigens nog wat specs,

externe schijf,

wd - 500 gb - usb 3.0

pc,

windows 7 - 2 hd's van 1 terabyte - usb 3.0 poorten en dus 2.0 poorten - Ubuntu 10.10

vergeef mij mij spelfouten

sirwilliam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:43
Betreft het een externe harde schijf? stuur maar op, ik red voor je wat er te redden valt (heb de betaalde versie van Paretologic data recovery pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals Terw_Dan reeds kort maar krachtig heeft aangegeven hebben we voor dit soort zaken speciaal een sticky topic geopend, daarom wordt deze gesloten. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.