[Win7] RAM loopt vol, 99% RAM usage...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-05 20:28
Hey allemaal

Ik heb sinds kort een nogal vaag probleem. Ik heb nl. dat mijn pc op totaal willekeurige momenten tot ong 94% tot 99% RAM usage heeft. Dit gebeurd niet per se bij het opstarten van een programma, maar soms ook gewoon al heb ik geen programma's draaien. Hierna wordt, zoals nogal logisch is, me pc hardstikke traag, en kan ik vrijwel niets meer doen. Als ik in taakbeheer kijk, zie ik verder geen uitzonderingen, en ik zou ook niet weten hoe ik hier wel achter kan komen, of wat het veroorzaakt. Logboek zegt overigens ook niets... Normaal gesproken heb ik een usage van rond de 20/30%, en van ene moment op andere loopt hij dan vol.

Het belangrijke in me pc is als volgt:

Asus Sabertooth P67
Intel Core i5 2500K (standaardclock)
4GB DDR3 1333 RAM van Kingston (die goedkope nu in de pricewatch...)
Windows 7 x64 Professional

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing/verklaring voor! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Begin is met aan te geven waar dat geheugen naar toe gaat...

Welke applicatie gebruikt het binnen je taakbeheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 13:35
Probeer is dmv, msconfig alle microsoft drivers (apple, logitech) en opstart programmas uit te schakelen.
En game/msn/surf is een uurtje en kijk of het probleem zich herhaald (wilde gok)
Heb je laatst iets geinstalleerd, wellicht kan het ook hierdoor komen. succes!

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.Evil
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-01-2023
Zal wel een memory leak zijn in een service, kijk welk process (.exe) de boosdoener is en zoek deze op in de verkenner, dan zul je kunnen achterhalen welke service verantwoordelijk is. Heb een paar keer SQL meegemaakt op die manier maar dat was lang , lang geleden ! Wie weet heb je soortgelijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 13:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

toevallig al eens gedacht aan een scannertje erover te gooien om te zien of er een virus oid op zit?

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 09:18
j3ffr3-y schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:01:
Als ik in taakbeheer kijk, zie ik verder geen uitzonderingen, en ik zou ook niet weten hoe ik hier wel achter kan komen, of wat het veroorzaakt. Logboek zegt overigens ook niets... Normaal gesproken heb ik een usage van rond de 20/30%, en van ene moment op andere loopt hij dan vol.
Sorteren op geheugengebruik laat ook niets zien? (wel even selecteren dat hij ook systeemprocessen laat zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
Om maar even in volgorde op alle reacties te reageren:

Het is niet direct zichtbaar waar het geheugen aan verbruikt wordt.

Ik heb met ccleaner al heel veel processen standaard uitgeschakeld, maar ook al ga ik naar taakbeheer en beindig ik alle processen, op noodzakelijke na, dan blijft het RAM vol.

Waar zie ik dan het beste welk exe process dit is?

Geen virussen, hier al meerdere malen met Norman op geschecked...

Sorteren op geheugengebruik, als we op één lijn zitten, heb ik gedaan met ramMap, en zag niets speciaals, of processen met heel veel usage ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Klik eens met de rechtermuisknop op de taakbalk en kies dan voor taakbeheer. Dan krijg je een schermpje en kun je op het tabblag processen klikken. Vervolgens zie je het geheugenverbruik per proces. Je kunt ook op geheugenverbruik sorteren. Van hoog naar laat dus. Als het goed is heb je dan één uitschieter ertussen zitten.

ccleaner, en andere tooltjes moet je gewoon vermijden. Heb je helemaal niet nodig. En als die aan het opruimen gaan dan kun je problemen als deze krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Kenny_026 op 16-03-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:08
Je kunt het een an ander ook na kijken met Process Explorer.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
The_Greater schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:02:
Je kunt het een an ander ook na kijken met Process Explorer.
Klopt maar ik zou eerst even kijken wat taakbeheer zegt. Dan kun je daarna altijd nog verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-05 13:05
Omdat ik uit ervaring weet dat virus scanners niet altijd alles weghalen misschien een idee om MBAM(Malware Antimaleware Bytes) te draaien? Wellicht dat er toch ergens iets zit. En anders is Process Explorer ook een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
kbloem schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:00:
Klik eens met de rechtermuisknop op de taakbalk en kies dan voor taakbeheer. Dan krijg je een schermpje en kun je op het tabblag processen klikken. Vervolgens zie je het geheugenverbruik per proces. Je kunt ook op geheugenverbruik sorteren. Van hoog naar laat dus. Als het goed is heb je dan één uitschieter ertussen zitten.

ccleaner, en andere tooltjes moet je gewoon vermijden. Heb je helemaal niet nodig. En als die aan het opruimen gaan dan kun je problemen als deze krijgen.
Bedankt voor de tip! ik weet niet hoe t komt, maar als ik taakbeheer gebruik keek ik meestal alleen naar cpu usage, en keek altijd over geheugen heen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
nu taakbeheer gebruikt, en process explorer.
Ik zal wanneer RAM usage weer raar doet ff een knipsel maken van process explorer, miss ziet iemand het dan. Op moment nu zie ik iig geen rare uitschieters of dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik denk dat het norman zelf is...
Heb hier precies het zelfde met mn laptop..
Kijk maar eens naar het N icoontje als het gebeurt.
Als er dan zo'n geel tandwieltje staat, BAM! loopt ie ong vast..

Ik denk dat, dat het probleem is!

Als het zo is... Geen oplossing van mijn kant.

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
Artilux schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:24:
Ik denk dat het norman zelf is...
Heb hier precies het zelfde met mn laptop..
Kijk maar eens naar het N icoontje als het gebeurt.
Als er dan zo'n geel tandwieltje staat, BAM! loopt ie ong vast..

Ik denk dat, dat het probleem is!

Als het zo is... Geen oplossing van mijn kant.
Ja klopt! ik weet dat het idd zo is, elke keer als hij internet update doet, dan spacet hij hem.
Zal nu eens opletten of het ook te maken heeft met het RAM verbruik, wat ik eerder nog niet gedaan heb...

Heeft hier veder nog iemand 64 windows7? en op hoeveel % loopt de RAM usage daar?
ik weet, hangt af van geheugen dat je hebt en dergelijke, maar vraag me af of 40/50% op beetje internet surfen en virtualDJ ook niet aan de hoge kant is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Leeg RAM is nutteloos RAM. Je wilt het vol hebben staan anders gebruik je het immers niet zinnig op dat moment. 2GB verbruik met Virtual DJ zou me niet zo verontrusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 20:42
j3ffr3-y schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:40:
[...]

Ja klopt! ik weet dat het idd zo is, elke keer als hij internet update doet, dan spacet hij hem.
Zal nu eens opletten of het ook te maken heeft met het RAM verbruik, wat ik eerder nog niet gedaan heb...

Heeft hier veder nog iemand 64 windows7? en op hoeveel % loopt de RAM usage daar?
ik weet, hangt af van geheugen dat je hebt en dergelijke, maar vraag me af of 40/50% op beetje internet surfen en virtualDJ ook niet aan de hoge kant is? 8)7
Ik verbruik met alleen browser + wat services 1,5 GB. Heb er 4 in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ShitHappens schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:52:
[...]

Gebruik je Firefox ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
ShitHappens schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:52:
[...]

Oh, dan valt nog mee... Ik nu msn, itunes, utorrent en wat vage ASUS monitoring services 1,84GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

je hebt een app met een oud hollandse memory leak..
is een keer starten met via msconfig al je opstart apps disabled en dan een voor een weer aan zetten, weet je snel zat welke de boos doenen is, en norman antivirus is crap, kan je nog beter gratis security essentials gebruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik had hetzelfde met Vista X64, na een week of 2 liep m'n geheugen vol tot soms wel 6,5GB van de 8GB.
Had nog wat liggen en heb er toen 16GB van gemaakt wat doodleuk ook volliep tot 13GB.

Ben naderhand gaan zoeken en kwam erachter dat 'Superfetch' van Vista dus liep te bokken, uitgezet en nergens last meer van. Na ongeveer een maand draaien met een flinke rits programma's open zit ik gemiddeld op 4,5GB.

Merk wel dat games echt geheugen opzuigen, Dragon Age 2 na +/- 5 uur spelen alleen tegen de 3,5GB aanzit.
Probeer windows prefetch eens uit te schakelen zit achter de svchost.exe die het meeste geheugen gebruikt.
Sysmain - Superfetch service.

Er wordt gezecht dat zonder superfetch je systeem trager wordt, dit is complete onzin ik merk namelijk geen bal verschil, enige verschil is dat er nu veel meer geheugen vrij is.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
Anoniem: 151407 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:59:
norman antivirus is crap, kan je nog beter gratis security essentials gebruilen...
Enige onderbouwing toevallig? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben niet zo thuis in Windows, maar het klinkt alsof superfetch gewoon caching (van je FS) is. En in theorie is het beter om 99% geheugengebruik te hebben waarvan een groot deel FS cache is, dan leeg geheugen ongebruikt laten, want dat is zonde. Dat is hierboven ook al eens gezegd, maar veel mensen denken dat het per definitie beter is om minder geheugen te gebruiken, maar dat is onzin. Je hebt het, gebruik het dan ook.

Anyway, @TS: al naar dat topic over memory-leak in Firefox gekeken ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
j3ffr3-y schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:06:
[...]

Enige onderbouwing toevallig? :+
Norman is niet crap... Niet luisteren,
Maar de gratis essentials zijn prima. En daar heeft meneer een punt.
Maar met Norman zit je gebakken. Ben nog nooit gepakt door een virus. Altans, niet vaak.
En zoja dan pakt norman het goed aan.

Minus de paar probleempjes met on nodig iets verklaren als virus... Maar daar valt mee te leven.

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit met hardware te maken :?

Move PMG -> Windows Clients

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik weet het ook niet, maar ik ram er wel even een titelfix tegenaan en omdat het toch al gezegd is herhaal ik bij deze met groot genoegen de eerdere suggestie om je Performance Monitoring en ProcessExplorer te gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 20:42
Ja, maar die komt niet boven de 150MB uit...
Pagina: 1